• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaringen met ScratchX 2.0

Defxs

Detailing addict
1 jun 2013
36
65
Hallo allemaal,

Korte vraag. Zijn er mensen met ervaringen met ScratchX 2.0?

Ik heb lichte krassen op mijn auto. Wilde deze variant van Meguiars eens gaan proberen.

Zijn er ook middelen die de krasjes wat camoufleren ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr,
Jos:)

Als de krasjes niet te diep zijn en we het over swirls hebben de AutoGlym Super Resin Polish.
Heb het vrijdag gebruikt en ben zeer tevreden over het resultaat.
Er gaat natuurlijk niets boven het echte polijstwerk maar ja daar zal je dan wel een dap voor moeten hebben lijkt me zo.

Ok bedankt Clean Benz. Ga er even over nadenken. Ik lees dat de AutoGlym een fill functie heeft. Dat heeft de ScratchX volgens mij niet.
Nog meer mensen aanraders?

Black Hole of White Diamond van Poorboys al naar gelang de kleur van je auto. Daarna nog wel een wax zonder cleaners eroverheen ter bescherming.

Retcod de auto is zwart. Volstaat de Ultimate Quick Wax van Meguiars? Deze heb ik namelijk al. Of moet ik een andere wax nemen om hem af te maken?

Ok wat gaan we doen en de vraag is. Gaan we het zo handmatig goed doen?

1. Wassen - omdat ik de auto niet voor de deur kan wassen gaan we dat in een wasbox doen. (dus niet de (was)krasstraat!!)
Wassen met 2 emmers, washandschoen van Monello, en lekker drogen met goede monello doeken.

2. Kleien - Meguiars - Smooth Surface Individual Clay Bar
ik had nog QD staan dus heb alleen de klei besteld.

3. SRP Autoglym - Super Resin Polish
handmatig. ik heb nog geen DAP. misschien in de toekomst.

4. Autoglym - Extra Gloss Protection - 325ml
handmatig ook

ook nog wat extra dingen
- 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
- Meguiars endurance voor de bandjes + applicator
- Autoglym - Car Glass Polish - 325ml (voor de ruiten)
- Autoglym - Vinyl & Rubber Care - 500ml (interieur en eventuele doffe plekken exterieur)
- CarPro - Iron.X Cleaner - 1000ml (voor de velgen schoon te maken)

Ik heb ook nog een bus Poorboys World - Black Hole - 473ml staan. Maar daar doe ik even niets mee dit keer.

Het gaat om een 307.

Ik maak er ook foto's van.

Met de ultimate quick wax van meguairs heb ik geen ervaring. Een goede instap wax is de Natty's van Poorboys. Je zou ook een klein panel-potje van Dodo Juice kunnen nemen om eens te testen. Met de producten uit je stappenplan heb ik verder ook geen ervaring, maar het lijkt me op het eerste gezicht een goed plan op deze wijze. We zijn benieuwd naar de foto's!

De Ultimate Quik Wax van Meguiars is een spray wax. Over het algemeen genomen hebben de spray waxen een minder lange standtijd dan de vaste of vloeibare waxen. Waar een normale wax (vloeibaar/vast) 2/3/4 maanden zal houden is een spray wax vaak na een maand al wel verdwenen. Hier wil ik me bij Redcod aansluiten, probeer een panelpot Dodo Juice, Auto Finesse Temptation of de Natty's van Poorboys World.