• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Es hat geklapt! Opel Kapitän, Baujahr 1939!

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Es hat geklapt! Opel Kapitän, Baujahr 1939!

Op sommige VW fora is het vloeken in de kerk om foto's te plaatsen of te praten over "Der Blitz". Maar als overtuigd supporter van alles wat de stallen van het VAG-concern verlaat, mag ik echter graag naar een Speedster, een Insignia, of een dik getuned OPC model kijken. Ik heb dan ook geen Opellogo naast m'n uitlaat hangen en zal evenmin een afkeur hebben tegen de Opelrijders in het algemeen.
Fouten maken we allemaal tenslostte w^^w ;)

Het was dan ook niet moeilijk om met een groots plezier aan deze, ik mag toch wel zeggen, 'oerOpel' te werken.
Het beestje in kwestie dateerde uit 1939. Dat er in die tijd al 6-cilinders werden gemaakt is geen nieuws, maar dat ze toen al zo'n kabaal konden maken is toch wel uniek te noemen. Allemachtig wat een herrie zeg. Op een lege accu na, was deze cabrio motorisch gezien fris en fruitig. De lak daarintegen liet nog wel te wensen over... Ja hé Du! An der Arbeit!

P1100911.webp





De Paintdetective liet weten dat er bij de reatauratie niet krenterig was gedaan met de lak. De laagste waarde die gemeten werd (iets meer dan 800 micron) was op het achterscherm, de hoogste waarde ging boven de 1200 uit. Aan swirls uiteraard geen gebrek, en ook een flinke opper met spuitnevel zorgde voor een mooie uitdaging.

P1100920.webp


P1100921.webp


P1100924.webp


P1100925.webp


P1100915.webp


P1100916.webp


P1100918.webp


P1100932.webp


P1100933.webp





De spuitnevel werd met de mediumgrade klei van CC eruit gekleid, als lubricant werd de Last Touch van Meguiar's gebruikt:

P1100935.webp


P1100936.webp





Vanuit de 1e testspot was het al duidelijk dat het hier om een vrij zachte lak ging. Het was verleidelijk om met Final Finish en zwart aan de wandel te gaan, maar omdat deze combi nou net ff een tikkie te weinig cutting had, de Nano met groen maar is aangeplakt en deze gaf een lekker strak resultaat. Omdat zoiets bij uitstek goed is te zien op een 50/50, even een nieuwe testspot aangelegd en zie hier de resultaten:

P1100926.webp


P1100927.webp


P1100930.webp


P1100931.webp





De nano en groen deden keurig hun werk. Erg belangrijk om tijdig de pad te wassen, want die raakte gauw verzadigd met een blauwe gloed =-o .
Al met al een mooi resultaat behaald op deze lak:

P1100941.webp


P1100942.webp


P1100943.webp


P1100945.webp


P1100946.webp




Wolfjes Paint Sealant mocht op een zwarte pad deze Kapitän van z'n laaste machinale lakbewerking voorzien.
Hierna verder gegaan met de binnenkant. Het interieur zag er wat uitgewoond uit. APC in de verhouding 1:10 deed wonderen voor het dashboard, een fingermitt met wat M205 zorgde hierna ook aan de binnenkant voor een mooie glans.
Voor de vloerbedekking werd de APC Plus uit de tas gehaald. Deze eerst opgesprayed, daarna met een borsteltje de vloerbeddeking geschrobt, en hierna met de extractor (waarin wat APC Plus met warm water zat) de boel netjes schoongemaakt.

P1100948.webp


P1100950.webp


P1100951.webp


P1100952.webp





Restte alleen nog het chroomwerk en de banden. Meg's All metal Polish zorgde weer voor een blinkend geheel, Wolfgang's Black Diamond conditioneerde de banden in topstaat.
Zo, deze Duitser kan weer meedoen met de rest. Herr Kapitän, auf wiedersehen! :cool

P1100960.webp


P1100962.webp


P1100965.webp


P1100968.webp


P1100969.webp


P1100972.webp


P1100973.webp


P1100974.webp


P1100977.webp





Herzlichen Dank fürs Lesen, bis den nächster Bericht :rules

Tschuß ;)

P@rick
 
Das Auto (;) )sieht einfach super aus! Recht klasse! Stehen im Hintergrund einige Autos die du schon eher getan hast?

Und jetzt wieder zurück auf Holländisch ;)
 
Mooi karwei man. Leuke en duidelijk in beeld gebrachte review. Wauw dat 50/50 shot en de foto's na het polijsten :cool .

Je hebt in ieder geval eer van je werk gehad en een prachtig resultaat behaald :-)^ .
 
Klopt Martin :ja
Gisteren de laatste gedaan, de komende weken gaat het complete wagenpark op transport naar Essen voor de internationale oldtimerbeurs Techno Classica.
6 april ga ik die kant op om alle 22 auto's nog 1x helemaal strak te zetten (lees: quickdetailen/detail spritzen) en dan gaat de 7e de beurs open.
Ben reuze benieuwd ,^^
 
Havanna zei:
Klopt Martin :ja
Gisteren de laatste gedaan, de komende weken gaat het complete wagenpark op transport naar Essen voor de internationale oldtimerbeurs Techno Classica.
6 april ga ik die kant op om alle 22 auto's nog 1x helemaal strak te zetten (lees: quickdetailen/detail spritzen) en dan gaat de 7e de beurs open.
Ben reuze benieuwd ,^^

Leuk! :-)^ En uiteraard vergelijkend swirlonderzoek, neem ik aan? :-d
 
Echt een prachtige wagen en ook een heel mooi resultaat van deze detail.

Overigens is met Opel helemaal niks mis. Misschien hebben ze te lang vastgehouden aan conservatieve modellen.

Vergelijk deze Opel Kapitän is met wat Volkswagen voor auto´s produceerde in 1939! (Juist. Nog niks)
 
Centoquarantasette zei:
Overigens is met Opel helemaal niks mis. Misschien hebben ze te lang vastgehouden aan conservatieve modellen.

Vergelijk deze Opel Kapitän is met wat Volkswagen voor auto´s produceerde in 1939! (Juist. Nog niks)

Klopt, VW ging pas produceren na WOII. Overigens heeft de KdF-auto de productieachterstand op Opel later aardig rechtgetrokken ..... ;)
 
Prachtige show-of op een prachtig exemplaar en met een prachtig resultaat. :-)^
Leuk om dit soort auto's hier ook eens voorbij te zien komen. Bofkont. ;)

Moet je ze na de beurs nog een keer nalopen, vette vingers verwijderen en zo?
 
Geen idee wat er na de beurs in het vooruitzicht staat, de auto's staan te koop op de beurs dus de kans bestaat dat er het 1 en ander van eigenaar gaat wisselen :weetniet Wellicht maken nieuwe auto's plaats voor de exemplaren die verkocht worden? (Hoop het ,^^ )
 
weer een schitterend resultaat, met dito verslag, erg leuk lezen op deze manier!!

wat is nou de reactie van de eigenaar als je klaar bent?

vooral die matten, wat zijn die opgeknapt!! had dat niet zo extreem verwacht
 
Heel leuk om te lezen en kijken! :)
Slim trouwens, om een fingermitt met m205 in het interieur te gebruiken! Kan me voorstellen dat dat op de smalle delen een verbetering oplevert.