• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Evaluatie Naslagwerk Machinaal Detailen! Wijs me op mn fouten aub!

Volder

Detailing rookie
31 mrt 2009
38
0
Owkeej, Hier ben ik dan nog een keer.
Graag had ik tijdens de zomer m'n eerste stappen in het machinaal polijsten/polishen gezet.
Zodoende heb ik dan ook de afgelopen dagen het forum zitten afschuimen naar de mogelijke
en vooral juiste combinaties! (althans ik denk dat ze juist zijn :-b )

Ik denk dat ik het proces juist uitgekiend heb, maar heb vooral problemen om er toch de juiste pads bij te plaatsen.
Dus hier dan wat ik tot nu toe neergepend heb.

1. Wagen wassen en drogen ( eerst foamen was nog beter , maar nog even wachten met die aankoop:-" )
2. Gehele wagen clayen (indien nodig , maar voor zo'n grote beurt neem je het toch maar even mee)

Hier begint mn naslagwerk

3. Polijsten met SSR1/2.5. (Is de Lime prime pre wax cleanser gelijkaardig?) CSS 5.5 green light pad of orange cutting pad
4. Polishen met PB Black Hole CSS 5.5 Black Finishing pad
5. Dan een sealant ertegenaan gooien, de PB Exp (kheb nog 3/4e fles NXT2.0; is ook n sealant niet?)Blauwe of rode finishing pad?
6. Dodo Juice -Blue Velvet hard wax (met de hand of toch machinaal? khoorde dat ie toch moeilijk aan te brengen is, dan beter met de hand?)

7. Dodo Juice -Purple Haze soft wax Rode pad?

De witte pad stond niet in het lijstje in de How To's
volgens ik reeds vernomen heb is dit ook n zachte finishing pad?

Graag hoor ik het van jullie als ik hier fouten bega!
de meeste producten behoren nog niet tot mijn arsenaal, daarom dat ik me zo goed mogelijk informeer, en daarbij een beroep doe op jullie! :|~* :lol

Volder zei:
3. Polijsten met SSR1/2.5. (Is de Lime prime pre wax cleanser gelijkaardig?) CSS 5.5 green light pad of orange cutting pad
Zou er ook een witte pad bij doen. De oranje is wel heel erg grof. De groene is goed. Produkten zijn niet hetzelfde. De SSR serie is echt voor het correctie werk. De Pre Wax Cleanser is een voorbereiding van het waxen. Aangezien je Black Hole gebruikt, is de Pre Wax Cleanser overbodig in mijn ogen. Je zou hiermee dan de Black Hole weer verwijderen heb ik het idee.

4. Polishen met PB Black Hole CSS 5.5 Black Finishing pad
Indd. Black Hole met de zwarte pad aanbrengen

5. Dan een sealant ertegenaan gooien, de PB Exp (kheb nog 3/4e fles NXT2.0; is ook n sealant niet?)Blauwe of rode finishing pad?
Wat jij wil. Mocht je het met de hand aanbrengen dan volstaat een gewone handpad ook.

6. Dodo Juice -Blue Velvet hard wax (met de hand of toch machinaal? khoorde dat ie toch moeilijk aan te brengen is, dan beter met de hand?)
Ik ga voor handmatig waxen. Een ander doet het met de machine. Je moet het zelf weten. Mocht je het niet weten. Kies voor handmatig. Dan kun je namelijk overal bijkomen.

7. Dodo Juice -Purple Haze soft wax Rode pad?
Correct
De witte pad stond niet in het lijstje in de How To's
volgens ik reeds vernomen heb is dit ook n zachte finishing pad?
Nope. De witte is een polishing pad. De zwarte is de finishing pad.

Graag hoor ik het van jullie als ik hier fouten bega!
de meeste producten behoren nog niet tot mijn arsenaal, daarom dat ik me zo goed mogelijk informeer, en daarbij een beroep doe op jullie! :|~* :lol
Meteen de zweep erbij? Dat is ook niet vriendelijk...]d~^

Groet, Peter

3. Polijsten met SSR1/2.5. (Is de Lime prime pre wax cleanser gelijkaardig?)
Nee, Lime Prime is, zoals de naam al een beetje veraad, een pre wax, dus je brengt 'm in principe net voor je wax aan.
4. Polishen met PB Black Hole
Black Hole is geen polish maar een glaze, heeft geen cuttingfactor, zorgt voor reiniging en voeding.
5. Dan een sealant ertegenaan gooien, de PB Exp (kheb nog 3/4e fles NXT2.0; is ook n sealant niet?
Nope, NXT2.0 is een wax, je laatste stapje in dit hele proces.
Met hand natuurlijk!!!! Helemaal 1 worden met je wax, ´s avonds vloeken tieren en schelden van het beetje spierpijn dat je hebt, de dag hetzelfde verhaal maar dan in het kwadraat omdat je armen als een dweil aanvoelen, heerlijk toch dat detailen w^^w
7. Dodo Juice -Purple Haze soft wax
zie punt 6

Havanna zei:
5. Dan een sealant ertegenaan gooien, de PB Exp (kheb nog 3/4e fles NXT2.0; is ook n sealant niet?
Nope, NXT2.0 is een wax, je laatste stapje in dit hele proces.

De NXT is meer sealant dan wax... ;)

ja, daarom dat ik het nog eens vroeg, had ook gelezen dat het een sealant was.

Dat de Pb Black Hole geen polish is weet ik, maar had het zo genoteerd, omdat er in de how to eerst stond Polijsten met ssr, en dan Polish me Black Hole.

Denk dat de volgorde van de producten wel in orde is niet? Tis voornamelijk de pads waar ik problemen mee heb, moet de dap en de pads nog kopen,
dus had hier graag meer duidelijkheid over...

Volgorde :
-SSR 2.5 en/of SSR 1
-Black Hole
-NXT
-Blue velvet en/of Purple Haze

Nu de polijst pads is altijd een moeilijke vraag ,je weet pas echt wat je nodig zal hebben eens je een test spot hebt gedaan. Aangezien je er op dat moment liefst niet met lege handen staat kan je best wat pads op voorraad hebben.

Ik zou het zo doen :
-SSR 2.5 --> Groene Heavy pad & Witte pad
-SSR 1 --> Witte pad & Groene Light pad
-Black Hole --> Zwarte of Blauwe pad
-NXT --> Kan eventueel met een rode pad als je het graag machinaal doet ,anders handpad
-Blue Velvet & Purple Haze --> Mss best om het handmatig te doen ,Dodo heeft van die nieuwe ,zeer fijne trouwens ,vinger pads ,ideaal om te waxen.