• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even een vraagje....

Skip

Detailing addict
3 nov 2008
69
52
Ik ben bezig met een klein beurtje... finale op lichtgroen. Dan blackhole op zwart en als laatste collinete 845 op rood.
Hier na wil ik de auto wassen om de restjes stof e.d. te verwijderen. Kan ik hem na het wassen opwrijven met Mequiars ultimate quick wax? Of tast dit de 845 weer aan? Alvast dank voor je advies!

Als je de laatste restjes polijststof wilt verwijderen, lijkt me het handiger dat direct na het polijsten af te spoelen.
Dan drogen, Black Hole, Collinite 845 en dan klaar. Dan is de Quick Wax meer iets voor na de volgende wasbeurt. Dat voegt echt niets meer toe als je net 845 hebt aangebracht.

Sowieso de Colli even de tijd geven. Om gelijk je auto te gaan wassen nadat je wax hebt gebruikt lijkt me niet prettig voor de wax.

+1 voor Soepergrover :D

1. Wassen
  2. Kleien
  3. Polijsten + wassen om residu/stof te verwijderen.
  4. Black Hole
  5. Collinite 845.
Vervolgens een detailer gebruiken, of dus de Quick Wax, na een wasbeurt. Meteen wassen na het aanbrengen van een wax, dat zal je wax flink aantasten omdat je hem niet de tijd hebt gegeven om te hechten en/of uit te zweten.

Greetz

Wel weer dikke glans......
Foto staat gedraaid...ik weet niet hoe ik hem weer recht krijg.....
20160923_165958.webp

Bedankt voor het draaien Emi!
Banden gedaan met Maxolen 41. Droogt mooi mat op...op de foto had ik ze net gedaan.
5 en een half uurtje werk... maar ben er weer blij mee.
Bedankt voor de reacties!