• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even een zetje in de juiste richting mbt cleaner en glaze

Tijntje

Detailing chief
13 jan 2017
193
103
43
Up North
Hallo mede verslaafden,

ik ben een klein zetje de goede richting in nodig mbt het gebruik van een lak cleaner en glaze (Mothers step 1 en 2) en vervolgens afwerken met Collinite #845. vVoraf gegaan door kleien uiteraard.

Hoeveel ben ik hiervan nodig op de pad met de DAP900? Is dit hetzelfde als met polijstmiddelen (3 a 4 erwten)? Ik krijg in de stappenplannen en diverse topics niet het juiste antwoord voor mij.

Stand van de machine 2 a 3?

Wil eerst eens met cleaner en glaze aan de gang om de DAP te leren kennen en aanvoelen. Dan kan ik in het voorjaar met het echte werk beginnen (¨polijsten). Tot die tijd verhuklt de glaze eea mooi. De Mothers step 1 en 2 had ik ooit afgelopen zomer al eens gekocht met de gedachte handmatig te verwerken. Nooit gedaan en toch uiteindelijk maar de Raffinni power pack aangeschaft.

Ieder alvast bedankt voor het mee denken.
 
Gewoon doen wat je beschrijft, er staat niets verkeerds bij
De staat van de lak, de temperatuur en de vochtigheid hebben invloed op of de machine lekker loopt
Dus vooral proberen, niet te grote vlakken tegelijk (50 bij 50cm is zat)
En vooral kijken voelen en af en toe wat veranderen en nagaan wat het doet
Fout gaat het niet snel, ervaring krijg je van het doen. Succes.
 
Ik had bij de DAP set gelijk een liter prep mee besteld, om de polijst set ´completer´ te maken. Heeft een rondje prep tussen de cleaner en de glaze een toegevoegde waarde? Zelfde tussen de glaze en de wax. Moet hiertussen ook een rondje prep, of haalt deze juist de olieen weer uit de lak?

Het betreft een auto van 2006. Lakverzorging die op het forum de standaard is heeft de auto in zijn leven zeer waarschijnlijk niet gekend. Vandaar dat ik nu een rondje glaze meeneem en dan zie ik van het voorjaar wel weer;)
 
Mothers step 1 maakt schoon, daar ga je mee door tot je ziet dat het resultaat heeft
Bij een verwaarloosde auto kan het zin hebben om twee keer met een cleaner een rondje te maken
Tussen de twee rondjes met cleaner hoef je geen Prep te gebruiken, kan wel om beter resultaat te zin
Tussen step 1 en step 2 wel zorgen dat de cleaner weg is, de step 2 is met olieen en die wil je laten zitten
Dus na step 2 ook geen Prep gebruiken. Collinite 845 is best vettig, werkt deels alsof je een glaze en een wax gebruikt
Gewoon doen wat er in je opkomt, doe je in het voorjaar weer opnieuw, beter wordt het altijd
 
Bedankt voor je input @RedCat.

Hoe vaak moet je de pads van de machine trouwens schoonmaken met de verwerking van cleaner en glaze? Is dit ook gelijk aan polijsten? Kan me enerzijds voorstellen dat met glaze dit niet nodig is.
 
Bij de cleaner moet je wel opletten en op tijd schoonmaken
Let op de verkleuring van pad en cleaner en wat er achterblijft op de lak
Krijg je vanzelf een gevoel bij

Glaze kan ook nog wat cleaner en vuil uit de oude lak losmaken, maar dat zal minimaal zijn
Zeker als je tussendoor Prep gebruikt