De DAP900 is inderdaad wat krachtiger dan de 500-versie, maar vergeet ook niet de ergonomie van de 900. Persoonlijk vind ik deze fijner werken dan een 500.
Aah dacht misschien dat ze uit te productie komen.
Want heb al veel lopen snuffen op het forum en het grootste verschil kwa dap900-500 is dat de 900 wat krachtiger is en je hierdoor grotere kans het dat het met 1 hit lukt.
Nu vind ik het persoonlijk erg jammer om 400 euro uit te geven aan een machine wat ik niet maandelijks ga gebruiken. Vandaar mijn keus op de dap500
Klopt, maar moet alles nog kopen. Klei, wax, droogdoeken. En ik weet niet zo goed Hoelang je met 1 polijstpad kan doen.400 Euro? Voor 185 heb je er al 1: https://www.carclean.com/nl/dap900-v3-8mm-d-a-dual-action-polijstmachine-220volt.html
Voor een paar tientjes meer heb je al een mooie set inclusief pads, polijstmiddelen, enz.
Voor €400,- zit je een segment hoger qua machines. Maar dat is helemaal niet nodig, hoor.
Wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet, dan moet je jezelf ergens in verdiepen. Laat dit forum daar nou een mooie plek voor zijn!
De eerste stappen richting goed onderhoud van je auto én het netjes maken ervan, dat kan inderdaad wat knaken kosten. Maja, dat is natuurlijk met zoveel dingen. Gelukkig zijn de eerst nodige producten dingen die goed blijven en die zal blijven gebruiken. Denk hierbij aan grote, stevige emmers met Grit Guard(s) erin die je over 100 jaar nog hebt, een goede washandschoen die je enorm veel wasbeurten kan blijven gebruiken en een droogdoek die eveneens niet snel aan vervanging toe is. Hey!... dan heb je dus al een goede was-kit in huis!
Wassen & Drogen → (€111) ... (€146,50) ... (€211,50)
Bekijk bijlage 108882
- €14,00 - (2x) Emmer 19L - (Grit Guard) 19 liter emmer
- € 9,50 - (1x) Grit Guard - (Grit Guard) Grit Guard - Rood
- €32,50 - (1x) Shampoo - (Dodo Juice) Born to be Mild (1000ml)
- €20,00 - (1x) Washandschoen - (Microfiber Madness) IncrediMitt Grijs
- €21,00 - (1x) Droogdoek - (Waxaddict) Rapid Xl Drying Towel 75x90cm
* Zéér stevige emmers met een grote inhoud. (Water blijft schoner bij veel inhoud)
* Grit Guard in de spoelemmer om vuil zoveel mogelijk op de bodem te houden bij het uitspoelen.
* pH-neutrale shampoo, populair én voordelig, goed voor gemiddeld 50 wasbeurten.
* Dikke washandschoen om veel water en vuil op te nemen.
* Grote droogdoek om veiliger te drogen.
De volgende stap zou zijn om te gaan kleien. Je kunt een goede klei + glijmiddel in huis halen die zichzelf al bewezen hebben en toch niet de hoofdprijs kosten. Denk bijv. aan Monello - Dolce Verde + Dodo Juice - Born Slippy Concentraat.
Kleien → (€32,50)
- €18,00 - (1x) Detail clay - (Monello) Dolce Verde (250g)
- € 9,00 - (1x) Clay lube - (Dodo Juice) Born Slippy - Concentraat (250ml)
- € 5,50 - (1x) Sprayfles - (Monello) Lege fles + sprayer (700ml)
Bekijk bijlage 108883
Een populaire, milde klei en de voordeligste. Daarbij een goed glijmiddel die in concentraat eveneens voordelig is. Dit glijmiddel maak je aan met (demi)water, 250ml product is goed voor minimaal 2,5L eindproduct en je gebruikt de sprayfles om het te sprayen.
Met de klei (250g) kan je gemiddeld, schat ik in, zo'n 10x een volledige grote auto kleien. Kleien doe ik op mijn eigen auto misschien 2x per jaar, dus met de klei kan je wel even vooruit. Zo ook met het glijmiddel. Met 2,5L kan je gemiddeld 5x gebruiken en daar doe je dus ook een lange tijd mee.
Onderaan mijn berichten staat een link naar een starters-pakket. Zo kun je een idee krijgen.