• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even hoi zeggen.

De DAP900 is inderdaad wat krachtiger dan de 500-versie, maar vergeet ook niet de ergonomie van de 900. Persoonlijk vind ik deze fijner werken dan een 500. :D
 
Mmh dan toch een dap900 misschien

Kga er eens overna denken me handen jeuken in elk geval om eens te gaan beginnen. Ik kan alleen niet overdekt werken dat is wel jammer. Dat wordt dus gwn in de vroege ochtend beginnen met polijsten
 
Aah dacht misschien dat ze uit te productie komen.
Want heb al veel lopen snuffen op het forum en het grootste verschil kwa dap900-500 is dat de 900 wat krachtiger is en je hierdoor grotere kans het dat het met 1 hit lukt.
Nu vind ik het persoonlijk erg jammer om 400 euro uit te geven aan een machine wat ik niet maandelijks ga gebruiken. Vandaar mijn keus op de dap500

400 Euro? Voor 185 heb je er al 1: https://www.carclean.com/nl/dap900-v3-8mm-d-a-dual-action-polijstmachine-220volt.html

Voor een paar tientjes meer heb je al een mooie set inclusief pads, polijstmiddelen, enz.
 
400 Euro? Voor 185 heb je er al 1: https://www.carclean.com/nl/dap900-v3-8mm-d-a-dual-action-polijstmachine-220volt.html

Voor een paar tientjes meer heb je al een mooie set inclusief pads, polijstmiddelen, enz.
Klopt, maar moet alles nog kopen. Klei, wax, droogdoeken. En ik weet niet zo goed Hoelang je met 1 polijstpad kan doen.
Daarnaast heb je zoveel merken dat ik door de bomen het bos niet zie. Ook prijs kwaliteit heb ik geen idee. Dus ben ng van alles aan het uitzoeken.
 
Voor €400,- zit je een segment hoger qua machines. Maar dat is helemaal niet nodig, hoor. ;)

Wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet, dan moet je jezelf ergens in verdiepen. Laat dit forum daar nou een mooie plek voor zijn! :D

De eerste stappen richting goed onderhoud van je auto én het netjes maken ervan, dat kan inderdaad wat knaken kosten. :D Maja, dat is natuurlijk met zoveel dingen. Gelukkig zijn de eerst nodige producten dingen die goed blijven en die zal blijven gebruiken. Denk hierbij aan grote, stevige emmers met Grit Guard(s) erin die je over 100 jaar nog hebt, een goede washandschoen die je enorm veel wasbeurten kan blijven gebruiken en een droogdoek die eveneens niet snel aan vervanging toe is. Hey!... dan heb je dus al een goede was-kit in huis! :p

Wassen & Drogen (€111) ... (€146,50) ... (€211,50)
wassen01_zpsk4yburpi-png.png



* Zéér stevige emmers met een grote inhoud. (Water blijft schoner bij veel inhoud)
* Grit Guard in de spoelemmer om vuil zoveel mogelijk op de bodem te houden bij het uitspoelen.
* pH-neutrale shampoo, populair én voordelig, goed voor gemiddeld 50 wasbeurten.
* Dikke washandschoen om veel water en vuil op te nemen.
* Grote droogdoek om veiliger te drogen.


De volgende stap zou zijn om te gaan kleien. Je kunt een goede klei + glijmiddel in huis halen die zichzelf al bewezen hebben en toch niet de hoofdprijs kosten. Denk bijv. aan Monello - Dolce Verde + Dodo Juice - Born Slippy Concentraat.

Kleien → (€32,50)

kleien_zpsmwtrxyxc-png.png


Een populaire, milde klei en de voordeligste. Daarbij een goed glijmiddel die in concentraat eveneens voordelig is. Dit glijmiddel maak je aan met (demi)water, 250ml product is goed voor minimaal 2,5L eindproduct en je gebruikt de sprayfles om het te sprayen.

Met de klei (250g) kan je gemiddeld, schat ik in, zo'n 10x een volledige grote auto kleien. Kleien doe ik op mijn eigen auto misschien 2x per jaar, dus met de klei kan je wel even vooruit. :p Zo ook met het glijmiddel. Met 2,5L kan je gemiddeld 5x gebruiken en daar doe je dus ook een lange tijd mee.


Onderaan mijn berichten staat een link naar een starters-pakket. Zo kun je een idee krijgen. :D
 
Voor €400,- zit je een segment hoger qua machines. Maar dat is helemaal niet nodig, hoor. ;)

Wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet, dan moet je jezelf ergens in verdiepen. Laat dit forum daar nou een mooie plek voor zijn! :D

De eerste stappen richting goed onderhoud van je auto én het netjes maken ervan, dat kan inderdaad wat knaken kosten. :D Maja, dat is natuurlijk met zoveel dingen. Gelukkig zijn de eerst nodige producten dingen die goed blijven en die zal blijven gebruiken. Denk hierbij aan grote, stevige emmers met Grit Guard(s) erin die je over 100 jaar nog hebt, een goede washandschoen die je enorm veel wasbeurten kan blijven gebruiken en een droogdoek die eveneens niet snel aan vervanging toe is. Hey!... dan heb je dus al een goede was-kit in huis! :p

Wassen & Drogen (€111) ... (€146,50) ... (€211,50)
Bekijk bijlage 108882


* Zéér stevige emmers met een grote inhoud. (Water blijft schoner bij veel inhoud)
* Grit Guard in de spoelemmer om vuil zoveel mogelijk op de bodem te houden bij het uitspoelen.
* pH-neutrale shampoo, populair én voordelig, goed voor gemiddeld 50 wasbeurten.
* Dikke washandschoen om veel water en vuil op te nemen.
* Grote droogdoek om veiliger te drogen.


De volgende stap zou zijn om te gaan kleien. Je kunt een goede klei + glijmiddel in huis halen die zichzelf al bewezen hebben en toch niet de hoofdprijs kosten. Denk bijv. aan Monello - Dolce Verde + Dodo Juice - Born Slippy Concentraat.

Kleien → (€32,50)

Bekijk bijlage 108883

Een populaire, milde klei en de voordeligste. Daarbij een goed glijmiddel die in concentraat eveneens voordelig is. Dit glijmiddel maak je aan met (demi)water, 250ml product is goed voor minimaal 2,5L eindproduct en je gebruikt de sprayfles om het te sprayen.

Met de klei (250g) kan je gemiddeld, schat ik in, zo'n 10x een volledige grote auto kleien. Kleien doe ik op mijn eigen auto misschien 2x per jaar, dus met de klei kan je wel even vooruit. :p Zo ook met het glijmiddel. Met 2,5L kan je gemiddeld 5x gebruiken en daar doe je dus ook een lange tijd mee.


Onderaan mijn berichten staat een link naar een starters-pakket. Zo kun je een idee krijgen. :D

Ik kan helaas het linkje niet aanklikken