• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even kennismaken: Arlando - Nu met foto's.

Noiz8.32

Detailing rookie
16 aug 2009
6
0
Hallo Allemaal,

Ben hier al een aantal maanden aan het meelezen dus nu toch maar even voorstellen.
Mijn naam is Arlando en ik kom uit Assen. Doordeweeks rij ik in een Citroen Berlingo
b.j 2008. s'weekends rij ik af en toe in mijn Lancia Thema 8.32 b.j '88.Een jonge oldtimertje zou ik maar zeggen. Daarom ook de 8.32 in mijn nickname. Voordat ik deze site ontdekte zweerde ik bij Meguiars maar dat is nu wel voorbij. Ik zie dat er genoeg producten zijn die net zo goed of zelfs beter zijn dan meguiars.Ondertussen al een aantal bestellingen gepleegd en 1 is onderweg. Moet nu maar eens even een pauze inlassen met bestellen :-" (een lange pauze....).Het geld stroomt gewoon weg :D . Ik hoop hier veel van jullie allen te leren want uitgeleerd ben je nooit...toch??


Groetn Uut Assn.

Hieronder de foto's

IMGP1794-1.jpg


IMGP1814-1.jpg


LanciabyFerrari1-1.jpg


En de trots van de auto, de 8-cilinder Ferrarimotor.
LanciabyFerrari-1.jpg
 
Zo da's een zeldzame zeg, mooi hoor.
Wees er maar zuinig op;

Een stukje historie van de auto:

Toen Lancia in 1969 werd overgenomen door Fiat durfden verscheidene boze tongen te beweren dat de vanaf dat ogenblik te introduceren nieuwe Lancia modellen zelfs niet in de schaduw zouden kunnen staan van hun illustere voorgangers.
De geschiedenis zou echter anders uitwijzen en tonen dat Fiat de Lancia traditie, met innovatieve en technologisch hoogstaande automobielen zou gaan voortzetten.
Voorbeelden hiervan zijn de Lancia Stratos rally auto, de Lancia Delta HF Integrale, de Lancia 032 rally auto, de Lancia Monte Carlo en de Lancia Thema 8.32 met V8 Ferrari motor.
De technologische basis voor de Lancia Thema ontstond door samenwerking tussen Lancia, Alfa Romeo en Saab. Door gezamenlijk een bodemplaat en technisch concept te ontwikkelen konden veel ontwikkelingskosten worden bespaard. De samenwerking resulteerde in de Lancia Thema, de Alfa Romeo 164 en de Saab 9000; drie totaal verschillende automobielen!
De Lancia Thema werd voorzien van een stijlvolle koets en een luxueus interieur zoals men in een exclusieve Lancia sedan mag verwachten.
Het neusje van de zalm op Lancia Thema gebied werd de 8.32 welke uitgerust werd met een V8 Ferrari motor... Deze sportsedan werd in een kleine oplage van 2370 exemplaren gebouwd en is naar huidige maatstaven zeldzaam te noemen.
De Lancia Thema 8.32 is een uiterst luxueus uitgeruste SPORT sedan ofwel een vierdeurs "Gran Turismo" met een juweel van een motor. Een belevenis om mee te rijden en om van te genieten.
De Lancia Thema 8.32 is een klassieker hoewel in jaren nog een youngtimer. Het vinden van een top exemplaar is zo goed als onmogelijk omdat de meeste tweede en derde eigenaren het specifieke onderhoud van een dergelijke automobiel niet serieus namen en de auto's dus letterlijk afgetrapt hebben...
Een volledig origineel exemplaar met weinig kilometers in absolute topstaat is zeer zeldzaam...

Technische gegevens

Ferrari V8 motor
benzine injectie
cilinderinhoud: 2927 cc.
vermogen: 205 DIN pk.
versnellingen: 5, handbediend
topsnelheid: 240 km/u.
gewicht: 1400 kg.

Motor geluid
Een jaloerse bewonderaar!

Groetjes,

Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@blue-sport ( OSC )

Bedankt man! De omschrijving van Rapido geeft een duidelijk beeld van de auto.


@Rapido

Bedankt voor de omschrijving Ed!!Ik ben er zeer zeker zuinig op. Alleen ik heb een zonder katalisator, die heeft 215PK.


@Appelsappie

De integrale is ook een van mijn droomauto's. Vooral de evo modellen zijn voor mij een genot om te zien en te rijden.