• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen, Bimmer 318td

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Mijn naam is Dennis en woon in Noord Holland en ben in het bezit van een zwarte BMW 318td. In zijn vorige leven werd hij ingezet als leaseauto en ondanks dat die bezitter trots was op zijn auto heeft hij hem toch met de hand gewassen met swirls als resultaat. Ook zijn erop het dak en op de motorkap wat krassen te vinden die ik niet weg krijg.

Na een half jaar bezig te zijn geweest met Halfords producten was ik het resultaat zat en wilde ik een lang glanzende Bimmer.

Omdat een goed begin het halve werk is heb ik dan ook de volgende Meguiars producten gekocht:

2x Watermagnet
Paint Cleaner
System Polish
All Wheel Cleaner
3x Microfiber towel
2x Tech Wax
Car Wash Shampoo NXT
Scratch X
Wheel Brush
Quik Clay System
Tech Wax Spray
4x Applicator pad
Trim detailer

Na de eerste keer het 5-stappenplan te hebben gedaan staat hij er al goed bij, alleen zijn de swirls en de krassen nog niet geheel naar het zin verdwenen. Zijn wel al stukken minder geworden. Ik overweeg dan ook de DAP500 aan te schaffen en de Bimmer na mijn vakantie en net voor de winter weer een volledige behandeling te geven.

Adviseren jullie mij het starterspakket met de DAP500 aan te schaffen? Of alleen de machine met een aantal losse padsen zo ja welke?), dit omdat ik Scratch X al heb aangeschaft.

Welke producten zijn een must en die ik nog niet heb? En dan bedoel ik de APC (welke??), tire gel (welke??)

Welkom..! :ja

DAP-kitje is prima ,daarom is er ook een 'kit' van gemaakt. Beste all-rounder is inderdaad APC ,megs of poorboys ,ik ben van beide tevreden.

Tiregel is wat persoonlijks ,maar met een flesje Wolfgang ben je meer als goed af !

Welkom Dennis, ben heel benieuwd hoe je bimmer er bij staat, heb je pics?? We love pics!! De DAP-kit lijkt me ook een goede combi.

Allereerst welkom!
Wat je nog zou kunnen gebruiken? Zorg voor voldoende pads en doeken per stap. Bij voorkeur 2 doeken en 2 pads per stap. Verder zou ik de Water Magnet voor de sponningen, kleine hoekjes (bijvoorbeeld in bumper) en wielen gebruiken en voor de rest van de auto afdrogen met de Carrand-droogdoek.

Ik zou zeker voor de kit gaan. Scratch X gaat waarschijnlijk niet volledig bewerkstelligen wat jij in gedachten hebt om de auto weer als nieuw te maken. ;)

Na mijn vakantie zal ik de Bimmer een volledige machinale behandeling geven. Hij zal dan lekker vies zijn.....dus nog heel even geduld.

De kit zal ik morgen even bestellen. Ook wil ik nog wat andere artikelen bestellen. Waaronder APC, tiregel (wete nog niet welke), pads en all metal polish voor o.a. mijn velgen. Of raden jullie voor de laatste een ander artikel aan?

Hmm, ik zou AMP niet zo snel op mijn velgen gebruiken. Wat voor type velgen zijn het trouwens?

Je kunt voor je velgen een aparte velgenwax aanschaffen (Wheel Sealant, Rimwax, Wheel Guard, Wheel Wax), maar een 'normale' wax of sealant voldoet in principe ook.

Voor de banden: absoluut de Wolfgang :-)^
Voor de velgen (ervan uitgaande dat het gelakte velgen zijn): goed schoonmaken (APC, shampoo), eventueel kleien en vervolgens afsluiten met een velgenwax. Daarna gewoon regelmatig schoonmaken (velgenborstel!) en je hebt lang plezier van mooie velgen. Oh j, de klei die je hbt gebruik op je velgen uiteraard never ever meer gebruiken op je lak :! ;)

Op de site staat overigens wel dat je AMP kan gebruiken op je velgen.

Mijn Compact is M-uitgevoerd, dus inclusief OEM M-velgen. Misschien hebben jullie dan een idee wat voor velgen het zijn

Het is even een tijdje stil geweest, maar we hebben niet stil gezeten.

P1000225.webp

P1000497.webp

Ik heb de motorkap en de het dak behandeld met de DAP i.c.m. PB SSR 2.5 en gele pad, maar het resultaat is nog niet aan het zin. Er zitten nog te veel krasjes en swirls op. Kan ik deze delen nog een keer behandelen of beter iets anders proberen?

Door de zwarte kleur is te zien dat ijn auto wel erg veel last heeft van steenslag. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zijn hier produkten voor?

Ben van plan om een foamkit voor mijn Karcher te bestellen. Waar moet ik opletten?

Ook heb ik de Twingo van mijn moeder volledig onder handen genomen. Je kan wel zien dat deze een ander laksoort heeft. De krassen (behalve de echter diepe) en swirls verdwenen als sneeuw voor de zon. De foto's hiervan zal ik elders op het forum plaatsen.

Als je er zeker van bent dat je trage passes hebt gemaakt met die SSR2.5 op geel dan wil dat zeggen dat je heel harde lak hebt.
Je hebt toch wel nabewerkt na die 2.5 op geel?
Anders moet je de Monello Inizio, Mezzo en Finale eens proberen :ja

Nee hoor. Je zou kunnen proberen met SSR3 op geel en dan nabewerken met SSR2.5 op oranje en SSR1 op wit; maar met de monello reeks ga je beter af zijn in jouw geval. Je BMW heeft gewoon harde lak ;-)

Kortom, het beste kun je nu nog de hele set bestellen die heeft 23% korting, uiteindelijk wil je ze toch allemaal hebben.

Aangezien geld moet rollen en mijn vriendin een andere auto gaat kopen vond ik het nodig om maar weer eens een bestelling te plaatsen.

Ik heb besteld:
- Monello Raffini Polish Kit
- Meguiars Engine Dressing
- Autobrite Foam Kit Heavy Duty voor Karcher
- Autobrite Super Snow Foam
- Dodo Juice Red Mist
- Wolfgang Black Diamond Tire Gel
- Poorboys World APC
- Poorboys World Wheel Sealant

Lijkt me een leuk lijstje.

Dat hoop ik ook niet.....maatje wil binnenkort zijn Hyundai bus gaan doen. Heb hem net gezien en dat is een mooie en langdurige uitdaging.

Maar eerst mijn bestelling afwachten.