• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Door de blanke lak gepolijst?

Theodt

Detailing rookie
26 dec 2024
2
2
Beste Detailers,

Ik zit met een vraagje ik wou een kameraad helpen door wat krasjes uit zn nieuwe bus te polijsten ( Mercedes sprinter metallic grey). Nu lijkt het wel alsof ik door de blanke lak heen gegaan ben. Zie fotos:

Ik had een dap 500 met scholl blue en menzerna 400 heavy cut gebruikt maar op andere plekken waar ik langer gepolijst heb was er niks aan de hand. Zou dit al een keer overgespoten zijn met een zachtere blanke lak?

Is dit nog zelf te fixen door bijv zelf met 2K blanke lak te spuiten? Of een spot repair laten doen? Hoeft niet perfect te zijn…

Bijlagen

• IMG_6390.webp
    IMG_6390.webp
    60 KB · Weergaven: 35
  • IMG_6391.webp
    IMG_6391.webp
    26,9 KB · Weergaven: 33
  • IMG_6392.webp
    IMG_6392.webp
    107,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG_6397.webp
    IMG_6397.webp
    37 KB · Weergaven: 32
  • IMG_6393.webp
    IMG_6393.webp
    17,6 KB · Weergaven: 32
Mijn eerste indruk is inderdaad dat je door de clearcoat laag bent gegaan. Maar het kan ook iets anders zijn bijv. n.a.v. een eerdere schade.
Lastig te beoordelen zo.

Kan je de lak meten met een dikte meter?

En ben je zo op een vuile deur gaan polijsten?

Het is trouwens gebruikelijk, als je nieuw bent op het forum dat je jezelf even voorstelt:

• Leuk
Reacties: RoyR en Altos
Hij vroeg of ik snel even een paar krasjes kon weghalen. Wat gelukt was maar dit erbij…
Vandaar dat ik niet de hele deur schoon gemaakt en afgetaped had.

Heb helaas geen lakdikte meter.
Zal me straks even voorstellen!