• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spiegels geschuurd, gespoten in rode en blanke lak en gewetsand en gepolijst

AstraSport

Detailing rookie
1 mrt 2010
76
0
Zo tijdje geleden dat ik hier was...alles goed met iedereen?... beste wensen nog allemaal! :)

Ben bezig geweest met mn spiegel kappen te spuiten , en vond het wel leuk om even te laten zien... hier een paar fototjes

Eerst goed geschuurd want er zat veel lak op
IMG_1251_zps202c38bc.jpg
.
Na goed geschuurd te hebben rood gespoten in de juiste kleur
IMG_1252_zpsba39a4e3.jpg

Goed laten drogen en toen gaan wetsanden tot 2000 grid ff opgepolijst met de Dap500 en de monello raffini serie
IMG_1253_zpsb817cb42.jpg

Daarna de Blanke lak in 3 lagen
IMG_1254_zps1cf05eb6.jpg

En toen weer goed wetsanden en polijsten en uiteindelijk dit resultaat, ik ben er blij mee..
IMG_1255_zps62ae3477.jpg


op een of andere manier krijg ik 2 fotos niet gedraaid..ma zo is t ook wel te zien toch, het zijn trouwens spiegels van een Astra G :)
 
In een woord RESPECT:)^

Wat je met een flinke dosis geduld kan bereiken.
Hoeveel tijd ben je in totaal met dit project bezig geweest
 
valt eigenlijk reuze mee kwa tijd ben er 2 dagen uur of 3 mee bezig geweest ma tussen de lak wel wachten tot droog is das jammer haha..maar t wetsanden en polijsten is uiteindleijk t meeste werk
 
thankss hondasport

Ik heb Motip autolak gebruikt , had keuze uit 3 verkleurde kleuren naast het origineel, en had gelijk de juiste te pakken, al blijft rood een lastige kleur heb ik veel geluk, anders had ik uiteindelijk wel laten maken op kleur als ik er niet uitkwam, ma dat zal wel weer wat meer kosten denk ik zo haha
 
Erg strak eindresultaat als je na gaat dat het uit een spuitbus kwam.

Heb je erg dik gespoten omdat je van tevoren wist dat je aan het schuren zou gaan?
 
Thankss...heb t rood in een laag of 6 gespoten , niet te dik want druipers is weer harder wetsanden, ma t droogt snel dus elke keer weer een laagje na een paar minuten , dat rood is echt zachte lak en makkelijk te wetsanden, dus hoeft niet heel dik om mooi te krijgen, de blanke lak heb ik wel redelijk dik gespoten.. want om die zo hoogglans te krijgen moet er idd best weer wat vanaf en je wil er niet doorheen.
 
Het ziet er inderdaad top uit! Zo zijn er op internet een aantal filmpjes genaamd '50 dollar paintjob' waarbij een auto met een roller wordt geschilderd, naarna gewetsand en vervolgens gepolijst. Dit geeft echt een heel mooi resultaat.

Ik heb zo ook een keer mn spiegelkappen gedaan door verwering van de zon. Erg netjes, puik werk:)^
 
Thankss jullie ..bij mij was de blanke lak totaal verweerd..kon het er zo afvegen maar alleen op de spiegelkappen en de voor bumper...dit was eigenlijk een test project om te kijken wat t totaal plaatje was en de kleur uiteindelijk, volgende project word de bumper..
 
Dan moet die voorbumper ook goed komen:-b Aan gespuitkunsten ligt het op deze manier niet. Gewoon goed schuren en ontvetten.
 
Kijk dat is een resultaat waarmee je voor de dag kunt komen.
Ik las vorige week nog ergens een post waarin iemand zat af te geven op de kwaliteit van die M*tip spuitbussen, maar zo te zien is daar niks mis mee.
Moest je nog eens primer of iets dergelijks gebruiken voor het spuiten? Ik neem aan dat je spiegelkappen van kunststof zijn?
 
Ik vond het prima gaan met die spuitbussen van motip zowel kleur als blanke lak..eigenlijk moet er een primer op staat er maar heb me laten vertellen dat niet perse hoeft.. dus ben zonder gaan proberen en het pakt gewoon goed en hecht gewoon goed...denk dat ik mn bumper wel met een primer voor spuit...en klopt van vrij zacht kunstof zijn de spiegelkappen