Daar is ie dan, het standaard "even voorstellen" topic wat gebruikelijk is op bijna elk forum, echter hier toch direct met een ingrijpende boodschap (hou je stoel vast, foto's volgen later als camera het weer doet)
Bouwjaar houden we maar even op de jaren 90, dus in het bezit van een rijbewijs en (blauwe) vierwieler met spoiler....
Kom zelf uit het midden van het land, geboren en getogen in het platteland, in mijn omgeving word er weinig aan auto detailing gedaan, echter heeft het de laatste jaren toch mijn interesse wel gekregen. Gelijk volle mep machinaal poetsen wil ik nog niet aan beginnen, als is de auto er wel geschikt voor.
De auto;
een astra G, bouwjaar 2002 welke qua afstand ruim 7 keer de aarde rond is geweest (>280k). Met helaas ook wat "blanke lak" schade, op motorkap en linker wielkast (bovenin gelijk naast wielkast, foto's zullen volgen). Deze auto hecht ik dus niet heel veel waarde aan, echter lijkt het me wel een mooie opstap om het detailen te leren, en langzaam het assortiment uit te breiden (De 2e auto hier is een zwarte SUV, dus dan gooi ik mezelf gelijk in het diepe)
De auto is vrij slecht onderhouden qua wasbeurten, heeft ook enkele keren een kras-straat bezocht (op dak geen swirls zichtbaar in zonlicht, onder bij de dorpels wel wat zichtbaar), deze neem ik nu nog maar even voor lief. Daarnaast heeft hij helaas bij de wielkast een klein roestplekje dat langzaam uitbreid, hoe we dit oplossen ben ik nog niet uit. Voor een eventuele APK maakt dit nog niet uit, echter word het langzaam wel steeds zichtbaarder (en voor de detailler heren en dames een doorn in het oog lijkt mij)
De *slechte* onderhoudsstaat van de lak wil ik langzaam wat gaan aanpakken zodat de auto er gewoon elke dag netjes uitziet, het hoeft voor mij geen spiegel te zijn waar je ogen in verblind worden, maar hij moet wel gewoon netjes voor de dag komen gezien het een woon-werk auto is die op de parkeerplaats voor het werk staat (en dan mag ie natuurlijk wel het meeste blinken, ondanks dat het bijna het oudste beestje is)
ik zal in een ander topic hier op verder gaan, maar als er hier al tips, tricks en adviezen zijn dan hoor ik die graag. Ik heb de uitgebreide tutorial over het polijsten, glazen, polishen etc al meerdere keren door gelezen, maar het blijft een bom van informatie die gewoon meerdere keren goed gelezen moet worden, om deze reden wil ik ook langzaam met "terugwerkende kracht" gaan beginnen, eerst een goede wash/detail en langzaam naar een polijstbeurt werken mogelijk tegen het einde van de zomer, of tegen het einde van het voorjaar volgend jaar.
Bouwjaar houden we maar even op de jaren 90, dus in het bezit van een rijbewijs en (blauwe) vierwieler met spoiler....
Kom zelf uit het midden van het land, geboren en getogen in het platteland, in mijn omgeving word er weinig aan auto detailing gedaan, echter heeft het de laatste jaren toch mijn interesse wel gekregen. Gelijk volle mep machinaal poetsen wil ik nog niet aan beginnen, als is de auto er wel geschikt voor.
De auto;
een astra G, bouwjaar 2002 welke qua afstand ruim 7 keer de aarde rond is geweest (>280k). Met helaas ook wat "blanke lak" schade, op motorkap en linker wielkast (bovenin gelijk naast wielkast, foto's zullen volgen). Deze auto hecht ik dus niet heel veel waarde aan, echter lijkt het me wel een mooie opstap om het detailen te leren, en langzaam het assortiment uit te breiden (De 2e auto hier is een zwarte SUV, dus dan gooi ik mezelf gelijk in het diepe)
De auto is vrij slecht onderhouden qua wasbeurten, heeft ook enkele keren een kras-straat bezocht (op dak geen swirls zichtbaar in zonlicht, onder bij de dorpels wel wat zichtbaar), deze neem ik nu nog maar even voor lief. Daarnaast heeft hij helaas bij de wielkast een klein roestplekje dat langzaam uitbreid, hoe we dit oplossen ben ik nog niet uit. Voor een eventuele APK maakt dit nog niet uit, echter word het langzaam wel steeds zichtbaarder (en voor de detailler heren en dames een doorn in het oog lijkt mij)
De *slechte* onderhoudsstaat van de lak wil ik langzaam wat gaan aanpakken zodat de auto er gewoon elke dag netjes uitziet, het hoeft voor mij geen spiegel te zijn waar je ogen in verblind worden, maar hij moet wel gewoon netjes voor de dag komen gezien het een woon-werk auto is die op de parkeerplaats voor het werk staat (en dan mag ie natuurlijk wel het meeste blinken, ondanks dat het bijna het oudste beestje is)
ik zal in een ander topic hier op verder gaan, maar als er hier al tips, tricks en adviezen zijn dan hoor ik die graag. Ik heb de uitgebreide tutorial over het polijsten, glazen, polishen etc al meerdere keren door gelezen, maar het blijft een bom van informatie die gewoon meerdere keren goed gelezen moet worden, om deze reden wil ik ook langzaam met "terugwerkende kracht" gaan beginnen, eerst een goede wash/detail en langzaam naar een polijstbeurt werken mogelijk tegen het einde van de zomer, of tegen het einde van het voorjaar volgend jaar.