• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen & enkele vraagjes

Koen

Detailing addict
12 okt 2012
238
65
Hallo,

Ik ben Koen, al m'n hele leve lang fan van mooie en snelle auto's die liefst ook mooi proper zijn.
Van thuis uit altijd geleerd om de auto goed te onderhouden.
Momenteel ben ik ook trotse bezitter van een witte BMW 3 serie.

Enige tijd geleden via video's op Youtube in de wereld van het detailen terecht gekomen.
En daar dus ondervonden dat ik mijn auto veel beter kan onderhouden dan ik nu doe.
Heb altijd geleerd de auto wekelijks te wassen, en dan af en toe eens te polishen om de lichte krasjes weg te werken.
Maar nu ik dus heb gevonden hoe het beter kan, wou ik me eerst eens goed informeren.
Heb dus op deze website en forum al veel gelezen, maar toch heb ik nog wat vragen.
Het gaat voornamelijk om welke producten ik best kan gebruiken.

Zoals al gezegd heb ik een witte BMW, mijn vriendin heeft een blauwgrijze Peugeot 206cc.
Ik zou graag weten welke shampoo, klei en sealant of wax ik neem om een goed resultaat te krijgen op de auto's.
Beide auto's worden dagelijks gebruikt, de BMW minstens 200km elke dag en de Peugeot ongeveer 50km.
Ik zoek dus vooral een wax/sealant die voldoende beschermd.
Iemand die ervaringen heeft met bepaalde types op deze auto's/kleuren?

Grtz

hallo,

Een goede shampoo is bijvoorbeeld: poorboys Super Slick & Suds,

Ik gebruik voor het kleien altijd de: monello Dolce Verde Klei Set,

Sealant: poorboys ex-p, wat ook goed werkt is CQuartz CQUK.

Met deze producten (alleen ex-p heb ik niet getest) heb ik goede ervaringen.

Ok, bedankt!
Heb ergens op internet gelezen dat het type product ook afhangt van de kleur van de auto.
Klopt dit?
Of maakt dit over het algemeen niet echt veel uit?

Dat klopt, ja ik doe altijd na het polijsten poorboys black hole (donkere auto) of poorboys white diamond (lichte auto). daarna poorboys ex-p (lichte auto) of poorboys natty's blue (donkere auto)

Welkom hier op het forum Koen :-)^

Die Black hole zou ik op een nieuwere wagen achterwege laten , de winter staat immers binnenkort voor de deur en dan heb je een langere standtijd met enkel een wax of sealant .

Kleien : ik raad je een fijnere klei aan : setje van Mothers of klei van auto finesse , zachtere klei dan de Monello met minder kans op "marring" . Veel hangt af wat jij fijn werken vind en dat geldt ook voor wax en andere produkten.

Je hebt zelf al produkten lees ik : welke en wat zijn je ervaringen ermee (standtijd , gebruiksgemak , ....)

Heb je ook een foto van de wagen(s) , zijn we gek op :-"

Je zal hier vast alle antwoorden vinden op jouw vragen .

Welkom!

Bij het forumonderdeel stappenplan staat esn topic waarin precies omschreven staat wat kan en hoe dit kunt doen.

Ok, bedankt voor de info Dieter.
En ik zal die forumonderdelen eens even gaan doornemen!

Foto's van de auto's zal ik hieronder even posten :)

Momenteel heb ik nog niet zoveel producten gebruikt.
Zoals gezegd heb ik altijd gewoon geleerd de auto regelmatig te wassen en dan af en toe eens te polishen (of simoniseren zoals ze in de volksmond zeggen).

Van producten... vroeger gebruikte ik gewoon de autoshampoo die bij m'n ouders in de kast stond. Was een mengsel dat m'n papa ergens vandaan had denk ik, want het zat in een leeg doosje van vloeibare zeep...
Maar toen dat product uiteindelijk eens op was, gebruikten we gewoon shampoo uit de supermarkt (waarvan ik dus al gelezen heb dat die toch niet zo goed zijn...)
Verder gebruik ik microvezel sponsen (ipv gewone sponsen), maar ik ga binnenkort eens zo'n wollen washandschoen proberen want ik heb op veel plaatsen gelezen dat die nog beter zijn.
Sinds dat ik wat ben beginnen opzoeken over detailen gebruik ik ook microvezeldoekjes voor de auto af te drogen ipv een zeemvel, en ik merk het verschil al in gebruiksgemak.
Dan van polish/simoniseersel heb ik altijd Commandant 4 of 5 gebruikt, afhankelijk van hoe bekrast de auto was. Dat in combinatie met een zacht doekje om het aan te brengen. Had vond ik wel een goed resultaat, de krassen waren weg en voor enige tijd gleed het water ook snel van de auto af. Ook ging vuil dat ik niet met wassen weg kreeg weg. Had dat altijd zo van m'n papa geleerd, dus dan geloof je ook dat het zo moet hé :)
Maar nu weet ik dat ouders niet altijd gelijk hebben...
Verder heb ik niet echt veel ervaring met andere producten.

En dan nu twee foto's van de auto's...
Genomen vorig jaar november toen het nog goed weer was en ik een kleine shoot kon doen.
Ik fotografeer ook graag, vandaar...

De Peugeot:
206_001_Klein.webp

De BMW:
316D_001_Klein.webp

Welkom.
Knappe auto’s en mooie foto’s. Jouw historie herkennen we hier allemaal. En daarna wilden wij allemaal beter.
Ik garandeer je dat je straks na de aanschaf van betere spullen ook veel tevredener zult zijn over jouw resultaten.

Dat kan ik geloven ja :)
Heb ondertussen toch al wat extra gelezen hier op het forum en alweer wijzer geworden.
Ben ook een lijstje aan het opstellen, zal dat binnenkort hier eens voorschotelen om te zien of het goed is.

Nog een vraagje:
Ik vermoed dat het beter is om een shampoo te nemen van hetzelfde merk als de sealant? Die zullen toch beter op elkaar afgestemd zijn dan van verschillende merken zou ik zo zeggen...
Klopt dit?

Niet per se, Koen.
Je zult hier veel verhalen tegenkomen waarbij er voor de diverse stappen in het proces verschillende merken na/naast elkaar gebruikt worden.
Hoeft niet slechter te zijn dan hetzelfde merk.

Ok, dan was ik mis.
Het leek me intuïtief dat een shampoo van hetzelfde merk beter afgestemd zou zijn op de eigen wax/sealant.
Maar aan de andere kant zullen alle "goede" shampoos geen schade toebrengen aan de wax (in vergelijking met de supermarkt shampoos)

Welkom Koen.
Elke shampoo zal sowieso "minieme" schade toebrengen aan je wax. Het voornaamste bij alle shampoos is dat je de aanbevolen hoeveelheid gebruikt en niet gaat overdoseren, want dan zal je waxlaag snel(ler) gestript worden.

Merk nu pas dat je van Bilzen bent.
Welkom in de club :) Fijn dat er steeds meer Limburgers (BE) hier terecht komen.

M'n ouders wonen in Munsterbilzen. Dus mocht je ooit eens producten willen testen ofzo, geef me gerust een seintje..
Ik stuur m'n collectie dan wel eens door.

Heb dat ook pas sinds deze namiddag erbij staan :)
Maar ik zal je zeker eens contacteren voor wat productjes te proberen!
Momenteel ga ik de auto's gewoon "winterklaar" maken, ookal blijven de krasjes dan zichtbaar.
Tegen de lente proberen bij wat leden in de buurt langs te gaan om veel informatie in te winnen en zodoende mijn eigen collectie uit te breiden :)

Prachtige streek inderdaad, Belgisch Limburg, ga er geregeld toeren en kom dan vrijwel altijd door Bilzen.

Welkom!