• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen, Ford Fiesta detailer

Hardloper

Detailing rookie
3 jan 2014
18
0
Na lang hier topics lezen en uitpluizen, heb ik vandaag mijn eerste bestelling binnen gekregen. Als beginnend detailer heb ik nog wel een hoop vragen.

Om te beginnen heb ik:

Pbw super slick & suds car wash
Pbw black hole
Pb natty's paste wax
Motherwell claybar pakket.
Pbw washmit.

Ik rij een zwarte ford fiesta.

Ik hoop hier nog veel nuttige informatie te vinden en zal mijn vorderingen erop zetten.

Welkom.
Op het forum is meer dan genoeg informatie te vinden om aan de slag te kunnen.
Mocht je alsnog vragen hebben die je hier niet beantwoord ziet, stel ze dan gerust hier.

Welkom op het forum plaatsgenoot! Zoals eerder aangegeven is hier op het forum genoeg te vinden.
Mocht je behoefte hebben aan een babbeltje of iets willen proberen , dan kun je me altijd een bericht sturen. Kom je gewoon een keer langs of andersom:-)^
Ik ben (of zie me zelf) nog niet als een ervaren rot in deze hobby, maar elke tip is meegenomen, toch?

Veel plezier!

Welkom Jowie,

ook ik ben pas aangemeld op dit informatieve forum en hoop veel informatie, door lezen en vragen op te doen om de auto in topconditie te houden.

Uiteraard veel plezier.

Haha das gaaf een plaatsgenoot, ik hoor maar weinig mensen in het Roosendaalse die aan car detailing doen. Iedereen is maar enthousiast over de washin 7 wasstraat. Ik vind zelf wassen veel leuker en vooral ontspannend.

Ik ga eerst eens beginnen metgewoon wassen,kleien, cleanen, glaze en waxen. En zal het resultaat hier posten heb er zin in en denk dat het mij prima gaat lukken. Misschien is het inderdaad leuk om in de toekomst eens bij elkaar te komen kijken.

Dank je wel Suzuki jij ook veel plezier hier.... En met het detailen. Mooie bolide trouwens.

Er is genoeg te lezen.

Tja, moet zeggen toen ik laatst bij carglass stond moest ik toch even kijken bij die wasstraat. Ziet er wel cool uit hoor, maar ik doe het liever met mijn eigen handen en bij huis.
Zo te zien ga je nog niet machinaal werken? Als je het is wilt proberen hoor ik het wel. Ben benieuwd naar je auto en zijn staat.

Het belangrijkste wat je nu moet doen is veel rondjes maken met je applicator pad..afdoen en weer rondjes maken:-b

Welkom @Hardloper; Alwéér een Roosendaler erbij! :-)^ Veel plezier hier. En als het net zo "hard" gaat met je "poetsgear" als met @Jowie; dan zou ik ze thuis alvast maar eens een seintje geven.... ;)

IbizaSigno;349745 zei:
Welkom! Wat voor Fiesta heb je?

Ik heb een Ford fiesta JA8 1.2 uit 2009 kleur panther black (volgens mij), ging meer voor zuinige dan voor het sportieve.

ik heb een stappenplan voor het schoonmaken van mijn auto klaar, het gaat als volgt:

1. wassen, met PB super slick & suds, 2 emmer systeem met de PB washmitt.

2. het kleien, met de mothers claybar.

3. polijsten met de monello mezzo, handmatig met de easy detailing handpad.

4. glaze opzetten met de blackhole.

5. waxen met PB natty's blue paste.

alles wil ik handmatig doen. omdat ik nog een beginner ben, met welke pad kan ik het beste polijsten?
De easy detailing zwart, oranje of wit van monello?
Wat is het verschil tussen deze pads? Welke gebruik je waneer?

Mis ik nog iets in dit stappenplan? volgens mij is dit wel aardig om mee te beginnen.

ShuttersPeet;349853 zei:
Welkom @Hardloper; Alwéér een Roosendaler erbij! :-)^ Veel plezier hier. En als het net zo "hard" gaat met je "poetsgear" als met @Jowie; dan zou ik ze thuis alvast maar eens een seintje geven.... ;)

Haha shutterspeet, het gaat hard maar dat is altijd als je iets opstart. Maar ik denk dat ik een goed stappen plan heb zoals hier boven beschreven. Alleen nog opzoek naar een goede droogdoek.

Heb jij nog iets toe te voegen aan mijn detail plan?

Ik zal de voor en erna foto's posten binnenkort.