• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Jenkins

Jenkins

Detailing rookie
2 sep 2012
25
2
Goedemorgen samen,

Mijn naam is Roy Jennen a.k.a. Jenkins op het Alfa 147 forum.
Eén van m'n vorige wagens (Mini Cooper) heb ik eens een Protech behandeling gegeven.
Dat viel nogal tegen qua prijis en aftersales.
Een goed product voor de rijke en luie autoliefhebber.

Mijn huidige witte 147 heb ik van een ander soort lakverzegeling voorzien en moet zeggen dat ik daar nog steeds erg tevreden over ben.
Maar nu komt het. Enkele weken geleden hebben we voor mijn vrouw een autootje uitgezocht. Een witte Ford Ka.
En die heeft nevernooitniet een lakverzegeling of überhaupt wat TLC gehad.
Ik wist wel dat daar veel winst te behalen was. Iets met kleien en polijsten en zo.
Maar ja... dat is iets voor professionals, dacht ik steeds.

Toch wat gaan verdiepen en kwam al snel uit op Carclean.com.
Op advies van Frank en met behulp van deze website en hun instructievideo's een mooi starterspakket aangeschaft.
Daarmee ga ik eens uitvoerig oefenen, vooraleer ik me aan m'n eigen Alfa ga begeven.

Gisteren was het goed weer om de witte Ka als proefkonijn te gebruiken
voor mijn eerste serieuze reinigingsbeurt mét klei!
Dacht altijd dat het heel link is om met een homp klei over je autolak te vegen...
Dat viel achteraf ontzettend mee.

Eerst een grondige wasbeurt, daarna afdrogen en aan de slag met de klei.
De eerste stroken waren eng, maar dat veranderde al snel in plezier.
Al heel snel krijg je gevoel hoe de klei over de viezigheid glijden moet.
Niet te zuinig met de spray. Rustige bewegingen maken.
Je voelt én hoort wanneer het goed is en de lak schoon is.
Soms hoor je ook dat enge piepen van een hard stukje vuil... 8o
Maar ja... als je gaat kleien weet je, dat je daarna gaat polijsten.
Dus dóór!
Het omklappen van de vuile klei is ook erg snel logisch.
Eigenlijk is het een heel prettige klus en geeft veel voldoening.
Ontzettend, hoeveel viezigheid er nog vanaf komt als je denkt dat je auto al goed gewassen hebt...
Op het eind staat daar een auto die ontzettend schoon geworden is en glad als een baby's bottom.
:jippie

Maar dan... Onder het licht van een felle lamp zie je hoe erg de lak bekrast is.
Nu pas, als alle vuil en ouwe wax uit de krasjes is gepulkt zie je hoe hard de lak om een polijstbeurt schreeuwt.
:'(
Zie zelf maar (foto's genomen met m'n telefoon):

motorkapa.webp

motorkapb.webp

krasdak.webp

viezevlekdak.webp

hoekraamdak.webp

raamstijl.webp

Beetje spannend vind ik het wel om hieraan te gaan polijsten.
Hiervoor laten we onze Bella Bianca vannacht buiten slapen, zodat de Ka goed droog én schoon blijft.

Tips, suggesties, advies is meer dan welkom!
:ja

je hebt de eerste stap gezet, inderdaad zie je erg veel krasjes, maar dat zal toch met polijsten wel goed komen ??? succes vandaag en ik zou graag foto's (en een beschrijving van de stappen en producten) zien van het proces. Poets ze !

@ allen: Dank!

@ Hans: Ik heb een greep gedaan uit mijn starterspakket:
DSC_0024-1.webp

En met :cool resultaat!
Zo begon ik vanmorgen; oude deken op het zwarte kunststof. Later deze dat zou ik weten dat werkelijk overal spetters zouden landen. Dus ook op de krakendheldere voorruit, de motorkleding die aan de muren hangt, de fietsen enz enz.... :schaam
DSC_0025.webp

Na een aantal uurtjes scrubben, vegen, polijsten en waxen zag het er zo uit:

DSC_0026.webp

Hier heb ik de punt van de antenne naast de ruitesproeiknop gelegd;

DSC_0027.webp

Ik heb zeer veel plezier van deze stap into detailing.
En m'n vrouw ook. rofl

Heel netjes!

Mooie spullen, bekende ;-)
Het moet niet teveel gaan spetteren hoor, dan gebruik je teveel of laat je de machine draaien voordat hij het oppervlak raakt..

Je bent al goed bezig. Leuk om te lezen dat je de zaken snel durft op te pakken en zo al snel het virus te pakken krijgt. Dat herken ik wel :-" . Succes verder!

gaaf man, mooi ook dat je meteen groot uitpakt... ik ben zelf nog een beetje bang dat ik dadelijk 200 poetsmiddelen heb en geen idee meer heb waar ik ze voor moet / kan gebruiken.

Ik heb nog geen DAP (wel een einhell poetsapparaatje maar dat zal wel vloeken zijn hierzo ;) )

Thanks! :-)
We hebben veel plezier van dit resultaat en ik ga met veel plezier aan de Alfa beginnen.
Maar ik moet eerst nog wat adviezen ontvangen van de mensen van Carclean. :-)^

Thanks! :-)
We hebben veel plezier van dit resultaat en ik ga met veel plezier aan de Alfa beginnen.
Maar ik moet eerst nog wat adviezen ontvangen van de mensen van Carclean. :-)^

In afwachting van een nieuwe levering, vanmorgen de motorruimte van mijn 147 gedaan.
Ze heeft in 4,5 jaar (pas) zo'n 56.500 kilometers gelopen.

DSC_0035.webp

DSC_0032.webp

,^^