• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Logan

logan

Detailing rookie
4 mei 2009
4
0
Hoi iedereen,
Leuk forum is dit, met zeer bruikbare tips :cool
Even voorstellen: mijn naam is Logan en ik rij een Fiat Bravo.
Onlangs heb ik 18 inch OZ Supertourismo GT velgen gekocht. Ze zitten nog niet onder mijn auto, want de banden moeten nog erop.

Ik wil ze nog even in de Wax zetten (Rimwax/poorboy weet nog niet welke), maar ik wilde ook welke andere producten ik nodig heb om hem mooi schoon te maken, bijvoorbeeld:

*welke Fiberdoeken
*welke velgenborstels
*welke velgenreiniger zonder zuur
*welke zeep-sop voor je velgen

En natuurlijk elke andere tip is welkom :)_[]
Btw, met welke doek kun je het beste wax plaatsen/poetsen op je velg?

Welkom op het CC forum !

Ik gebruik de normale micro vezel doeken van Mequiars.
Een velgenborstel gebruik ik niet, daar heb ik een oude washmitt voor die ik ook alleen maar daarvoor gebruik.

Verder gebruik ik normale auto shampoo om de velgen schoon te maken, dat is voor mij genoeg.
Wat ik nog wel zou doen voor je ze in de wax gaat zetten is ze een keertje clayen.

Om de wax aan te brengen zou ik een schuim applicatorpadje gebruiken, en weer een microvezeldoek om ze uit te poetsen.

Gr. Arjan

Welkom en een foto van de auto met velgen is altijd leuk.

WUHAAHAAHAHAA :lol ja dat is een goeie.

Foto's komen nog....ze moeten eerst onder mijn waggie. Als alles goed gaat, zijn ze a.s. zaterdag eronder

FRfreak zei:
Welkom. Dacht even dat we hier de eerste Daciarijder konden begroeten.

Ik heb de volgende producten gekocht, want ik de producten snel nodig heb, want ik wil een waxlaag op mijn velgen aanbrengen nu dat er nog geen banden erop zijn. Dit gaat a.s. weekend gebeuren.

Producten
Aantal Art Nr. Omschrijving Prijs Totaal
1 100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
1 100907 Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
1 101396 Smartwax - RimWax - 256gr
1 101109 Cobra - Professionele detailing borstels - 3 Pack
1 100343 Valma - Microvezeldoeken - Blauw/Geel/Groen - 3 Pack
1 100825 Cobra - Microfiber Cleaning Gloves
1 100816 Cobra - Edgeless Microfiber Polishing Cloth - Indigo
1 100521 Motip - Was- en Polijsthandschoen
1 100976 Cobra - 'The Bone' Spons

Ik zat nog te kijken voor een shampoo voor mijn velgen, maar dat komt de volgende keer wel.

En wat vinden jullie van deze producten? Ik heb even gekeken op de forum en kwam hierop uit.

Allereest, welkom Logan

Ik zou persoonlijk even wachten met het in de wax zetten van je velgen. Ik heb het een paar weken terug bij een maatje van me gezien dat gewaxte wielen niet prettig zijn bij het monteren van de banden. Op een bepaalde maniet word het toch te "glad".

Hoezo dat? Was die velg uit de handen gegleden? De spullen zijn vandaag binnen, ik moet het pakket ophalen bij de postkantoor. Ik ga dan morgen alleen de binnenkant waxen en dan wanneer ze erop zijn de buitenkant. Foto volgen nog van me auto met nieuwe velgen.

H@RM zei:
Allereest, welkom Logan

Ik zou persoonlijk even wachten met het in de wax zetten van je velgen. Ik heb het een paar weken terug bij een maatje van me gezien dat gewaxte wielen niet prettig zijn bij het monteren van de banden. Op een bepaalde maniet word het toch te "glad".

Laatst bewerkt door een moderator: