• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Mark

Mark84

Detailing addict
19 mei 2009
46
52
Hallo daar! Ik ben Mark, verplaats me in een zwarte A5 en heb in detailling een leuke nieuwe hobby gevonden. Ik zal waarschijnlijk een stuk meer lezen dan posten, aangezien ik nog weinig kennis bezit van het nobele vak :-"

Fotootje van de reflectie in de motorkap na de eerste poetsbeurt. Edit afbeelding aangepast
23uvexf.jpg

En eentje van de hele auto dan :lol Werken met de DAP is me goed bevallen, maar verder dan wat prime lite zonder abrasives op de blauwe pad durfde ik nog niet aan. Na 10.000km is de motorkap toch aardig bekrast, nu is effen zwart sowieso een K-kleur, maar ik vrees dat ik toch aan de SSR1 (of wellicht Wolfgang Total Swirl Remover, welke is te prefereren?) met lichtgroene pad moet...

2ez2y4h.webp

Wolfgang zou ik nemen, zeker voor die Audi lak op een wiite pad

Welkom! Zwart is juist dé kleur: het geeft zoveel voldoening als het lukt. Ik klaag zelf ook dat je er alles op ziet, maar eenmaal schoon en klaar is het weer een plaatje. :lol

Bij de weg: zou je de eerste foto nog even kunnen verkleinen? ;)

Welkom op het forum, prachtige wagen die je daar hebt!
Zoals dibbuz eerder ook al vertelde zou ik ook kiezen voor de wolfgang total swirl remover icm met een witte pad.
Ik vrees dat als je een groene(light polishing) pad gebruikt je niet genoeg resultaat gaat boeken.

Welkom!

Gave audi heb je daar! :-)^

En zwart is inderdaad een K-kleur waar je echt alles op ziet, maar als het eenmaal goed gepoetst/gedetailed is...... :love :love

- Paul

B.K. zei:

inderdaad het is een hele mooie kleur maar veel onderhoud, vooral in mijn geval omdat ik met mijn auto op vele shows, beurzen en meetings sta.....

Maar mark welkom hier en wat een mooie kar man.......

Dank jullie wel jongens. Stiekem vond ik zwart zelf ook de mooiste kleur, maar het vraagt inderdaad wat liefde :-d

Is het verstandig om dan alle drie de stappen van Wolfgang te volgen, dus swirl remover, glace en sealant? En welke pads zijn dan aan te raden; lichtgroen voor de glace en zwart of blauw voor de glace?

Thanx!

Welkom. Ben helemaal weg van je auto. Staat hoog op mijn verlanglijstje, maar ja dan heb ik geen geld meer voor de detail spullen. :-)

Hoi Mark,

Welkom en die A5 is een mooie wagen, ik denk dat je er niet zoveel werk aan hebt om hem bij te houden:-d