• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Milan.M

Detailing rookie
20 jan 2020
2
15
Hallo Allemaal!

Mijn naam is Milan, ik ben 22 jaar oud en woon in Noord Holland.
Misschien dat mede-alfisten mij kennen van het forum op Club Alfa Romeo.

Voor de mensen die mij niet kennen, ik ben in het bezit van twee Alfa Romeo's, namelijk:
- Mito Centenario 1.4 Turbo Multiair in de kleur Nero Etna (metallic zwart/bruin)
- Giulietta Quadrifoglio Verde 1.7 TBI in de kleur Rosso Competizione


Beide auto’s hebben een eigen instagram profiel waar ik van alles op zet.
Mocht je interesse hebben:
@Mito.Centenario
@Giulietta.Quadrifoglio

De Mito was mijn eerste eigen auto, de zo’n twee en-een-half jaar geleden gekocht. De carrosserie is gespoten in het prachtige Nero Etna, dit is een metallic zwarte kleur met donker bruine parelmoer, wat een prachtig effect geeft.
Voor mij persoonlijk is twee auto’s bezitten een klein beetje overkill, daarom staat de Mito (jammer genoeg) te koop.

De Giulietta QV heb ik vorig jaar Oktober opgehaald. De lakkleur is misschien wel de mooiste kleur rood: Rosso Competizione.
Voor de mensen die de kleur niet kennen, het is een een parelmoer lak die met de hand wordt gespoten en bestaat uit 4 lagen:
  1. Metallic Zilver
  2. Metallic Rood
  3. Rode blend base
  4. Blanke lak
Een werkelijk prachtige kleur die er echt uitspringt in het zonlicht.
Om de auto’s in zo goed mogelijk staat te houden was ik ze uiteraard zelf, anders had ik mijzelf hier niet voorgesteld.

Ik begon het zelf wassen van de auto al vrij snel heel leuk te vinden, het is voor mij ook niet gek als ik een middagje bezig ben met wassen en detailen. Door de jaren heen is mijn ervaring en kennis aardig gegroeid en zo ook de collectie schoonmaak producten (uiteraard allemaal aangeschaft via Carclean ).

Waar ik ooit begon met een emmertje met shampoo en een simpele washmitt, heb ik mijn werkwijze uitgebreid tot een volwaardig stappenplan met 14 handelingen en een emmer vol aan shampoo, coatings en remstofverwijderaar.
Tot nu toe ben ik erg onder de indruk van de producten van Gyeon, ik bezit meerdere producten van hun waaronder de Trim en Window Coating, Tire dressing, Washmitt en Silk dryer.
Voor snowfoam gebruik ik een Kärcher K2 (heel oud ding, maar werkt nu nog prima) in combinatie met de Foam Lancia en de Artico Magico snowfoam van Monello.


Ik hoop op het forum wat meer vragen beantwoord te krijgen en nieuwe kennis op te doen.
Iets waar ik de toekomst wellicht meer wil op ga focussen is het polijsten en coaten van de lak, dat lijkt mij erg gaaf om zelf te doen.
Voor nu wil ik eerst mijn wastechniek zoveel mogelijk perfectioneren en er een standaard routine van maken.

38723908-DADF-4B8E-9034-606937D81D8C.jpeg

CC8707A4-79A1-4CC3-AF25-11F24FB02589.jpeg
1D053C0A-5545-43A8-BEAE-73BF908D6AD2.jpeg
19E73E27-BE16-49D0-96B1-1E3A01B379DF.jpeg
 
Beste Mila,

Welkom op het forum. Uit je bericht distilleer ik dat je erg begaan bent met je auto's, dus zeker ook erg zuinig erop. Ikzelf zit nu een jaar op het forum
en doe heel veel kennis op. Met polijsten heb ik erg lang gewacht maar vandaag nog gaat het gebeuren, ik ga een DAP 900 V3 Evo 8mm aanschaffen !!
Veel succes. Juultje 16