• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Neil (Alfa 147 & Peugeot 106 Rallye)

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Hallo, ik ben Neil Kampherbeek, 31 jaar en ik kom uit Bergentheim (nabij Hardenberg)
Mijn auto's zijn een Alfa Romeo 147 zwart 2002 en een Peugeot 106 1.6 Rallye wit 1996.
Ik ben hier gekomen via Jeffrey Rallye.
Voorheen poetste ik m'n auto's altijd met zo'n huis/tuin/keuken poetsmiddel, maar dan 1x totdat ik afgelopen zomer mijn auto een keer heb weggebracht naar Ommen naar een poetser.
Ik kreeg hem terug en dacht: wow, als nieuw!
Het zal toch leuk zijn om dit zelf te doen. De Peugeot moet nog, maar die heeft nog een kleine schade die dit winter eerst behandeld wordt.

Ik ga me hier maar eens verdiepen in de spullen die ik aan ga schaffen.
Er komt iig klei en een washandschoen.

Even wat foto's van m'n auto's

De Alfa:
147_01.webp

147_03.webp

En de Peugeot:
IMG_3561copy.webp

Het is zwart metallic, ik weet zo niet welke kleur Alfa hieraan geeft.
en inderdaad zijn ook die opleg letters behandeld :)

Hiervoor had ik een zwarte 156 1.8 Lusso, deze heeft plaats gemaakt voor deze 147 1.9JTD Distinctive.
Ik was met m'n vriendin wat aan het rondtoeren en kijken naar een 147. Op de terugweg naar huis stond er een bij een Volkwagen/Audi garage. We zijn gestopt, kregen een zéér goede inruilprijs en hebben hem ook direct gekocht.

Auto was als nieuw, interieur was als nieuw, het was een diesel, distinctive, connect+ systeem. Bijna mijn volledige eisen. Het liefst had ik ook een rood lederen interieur maar helaas. Omdat deze er zo goed uitzag hebben we het toch maar gedaan.

Het is een hele tijd stil geweest maar even een update dan maar:
Ik ben inmiddels voorzien van 2 emmers, washandschoen (Meguiars), droogdoek van Poorboys en Dodo Sour Power shampoo.
Laatst met Jeffrey met Peugeot onder handen genomen, wassen, kleien, wassen, DAP (oranje pad + SSR2,5 en witte pad + SSR1), EXP, Dodo Orange Wax.
Toch wel verslafend dit dus gisteren een bestelling geplaatst en inmiddels ook al een kastje in de schuur. Die oude 'zooi' die er nog instaat wordt mooi gebruikt voor mijn werkauto.

Reeds aanwezig:
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Dodo Juice - Sour Power gloss-enhancing shampoo - 250ml
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

Gisteren besteld:
DAP - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit
Poorboys World - White Diamond - 473ml (Voor de Peugeot)
Poorboys World - Black Hole - 473ml (Voor de Alfa)
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 225gr
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml

En nog wat Lake Country handapplicators, Poorboys doeken, carclean applicators....

Lijstje begint al mooi compleet te worden...

Om het af te maken nog een paar fotootjes:

IMG_0254_copy.webp

IMG_1284_copy.webp

IMG_0845.webp

IMG_0846.webp

Welkom kerel:-)^
ps begin maar vast een nieuwe kast te zoeken:lol
Ook een leuke foto shoot van je 106 ( rijdend ):-)^