• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen: Neil (Alfa 147 & Peugeot 106 Rallye)

Zo, hier ook maar eens een update neerzetten. Met de Alfa gaat alles nog uitstekend, laatst nog de Nürburgring gereden hiermee.
Deze maand deze even kleien, Black Hole, EX-P en ik denk 2 laagjes Natty's Blue. Dan is die lekker beschermd voor de winter.

De Peugeot staat binnen, ik ben bezig met motorrevisie en tegelijk de motorruimte aanpakken.
Het was nodig omdat de kleprubbers aan vervanging toe waren, van het een kwam het ander vandaar nu een volledige revisie.
Wat er in grote lijnen aan gebeurt:

* Nieuwe hoofd lagerschalen
* Nieuwe drijfstang lagerschalen
* Nieuwe zuigerveren
* Nieuwe kleprubbers en kleppen/zetels inslijpen
* Alle pakkingen/keerringen nieuw
* Nieuwe koppeling,drukgroep
* Nieuwe keerringen/geleidebusjes versn.bak

Motorruimte gereinigd met APC zonder verdunning. Wereldspul dit :-)^

Hier 2 foto's van hoe de auto erbij staat en hoe de verbetering is geworden met de APC.

Vóór:
IMG_4258_copy.webp

Na:
IMG_4267_copy.webp

Zo ligt het binnenwerk v/d motor er nu bij:
IMG_4255_copy.webp

Nou, de revisie is weer achter de rug.
De auto loopt weer als een zonnetje, een nieuw seizoen kan beginnen :jippie

En dat begint binnenkort met het detaillen v/d hele auto en kan ik wat nieuwe producten uitproberen die hier liggen te popelen :)

Zou maar oppassen met die APC ... voor je het weet vreet het nog meer weg vanuit de voorzijde :LOL
Serieus: respect dat je het zo netjes en goed voor elkaar kan krijgen, altijd beetje jaloers op mensen die zo goed met hun handjes zijn !

Gisteren bezig geweest om de achterklep en passagiersdeur te vervangen.
Onder de ruit in mijn achterklep begon de lak los te laten, ik dacht eerst roest maar na het wegkrabben kwam ik erachter dat het dus loslatende lak was.
Ik heb via een clublid (Rallye) een klep overgenomen en van een ander clublid de deur.

Over de zijkant van de auto zat een lange deuk die halverwege de deur begon en doorliep tot voorbij de deur. Deze zomer gaat de auto naar een schadehersteller om ook dit te herstellen denk ik.

Deur en achterklep was wel in verre staat van ontbinding qua lak, het was net schuurpapier.
Dus na het plaatsen de delen even behandeld:

* Wassen
* Kleien
* SSR2.5 op oranje pad met de DAP
* SSR1 op de witte pad met de DAP (2x)
* PB White diamond
* EX-P
* Dodo diamond white wax

Zeer binnenkort maar de hele auto weer eens aanpakken. Nu een paar foto's.

Schadedeur:
IMG_1224.webp

Andere deur, waar deze week de nieuwe stickers ook weer opkomen:
27032010028.webp

Mijn achterklep met het slechte plekje:
IMG_4558_copy.webp

Andere achterklep met tevens originele Peugeot spoiler
27032010026.webp

Ralleytje wordt wel weer heel erg mooi. En wat staat er onder de doeken ??

Sorry, altijd nieuwsgierig als het om wat oudere types auto's gaat.

Hans

Om precies te zijn een originele Nederlandse Ford Capri 2600 GT XLR bouwjaar 1971.
Die wordt dit jaar ook nog aangepakt en zal dan wel een foto reportage plaatsen in de show off!

Na een hele tijd van inactiviteit hier maar eens wat neerzetten :schaam
Gisteren heb ik de Alfa maar eens grondig gewassen, gekleid en in de Collinite 845 gezet zodat die lekker beschermd de winter in kan.
Volgende week de wintervelgen nog monteren en dan staat die in wintermodus, dan kan de Peug ook in de Collinite.

Foto's en beadingshot's vanochtend:

IMG_7694_copy.webp

IMG_7682_copy.webp

IMG_7695_copy.webp

IMG_7697_copy.webp

IMG_7696_copy.webp

IMG_7698_copy.webp

IMG_7688_copy.webp

IMG_7693_copy.webp

Beadingshot's:

IMG_7702.webp

IMG_7700.webp

IMG_7701.webp

IMG_7710.webp

IMG_7709.webp

Hier ook maar eens een update, de Alfa is er niet meer maar sinds vorige week een Peugeot 207 1.6 XS Pack van bouwjaar 2006.
Kilometerstand is 39.000

IMG_9273.webp