• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen nieuwe BMW fan

Hot-Shine

Detailing rookie
29 okt 2012
1
0
Hallo,

Ik ben Ronald, al een hele tijd fan van BMW eerst een topas blauwe E46
Van thuis uit altijd geleerd om de auto goed te onderhouden.
Momenteel ben ik ook trotse bezitter van een witte BMW 318 touring E91

Zoals al gezegd heb ik een witte BMW, mijn vriendin heeft nu een olijf groenen Peugeot 307cc.
We zijn nu opzoek naar een witte BMW cabrio (2009) met harde kap, uiteindelijk worden we beide BMW rijders en wit.
Alleen is het erg moeilijk er een te kopen voor een redelijk bedrag. Ik zit eraan er 1 uit Duitsland te importeren, schilt aanzienlijk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Beide auto's zijn voorzien van Gardx wax wat tot nu toe bevalt, onze sportvelgen zijn voorzien van Diamondbrite velgen coating waar het vuil en remstof heel makkelijk te verwijderen is.

Gr Ronald

Welkom!
Ik begrijp dat je vriendin ook overstapt naar BMW, ik probeer het die van mij ook duidelijk te maken (zonder succes tot nu toe :-p )

Als je een auto in Duitsland gaat kopen raad ik je aan om goed uit te kijken, blijkbaar controleren ze daar niet echt veel op de kilometerstand en wordt er nog gretig tellers teruggedraaid (volgens mijn garagist die ook auto's verhandeld...)
Maar je kan er zeker koopjes vinden.
Succes in elk geval!

Hot-Shine;303168 zei:
Hallo,

Alleen is het erg moeilijk er een te kopen voor een redelijk bedrag. Ik zit eraan er 1 uit Duitsland te importeren, schilt aanzienlijk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr Ronald
Hoe het in Nederland werkt qua invoeren weet ik niet maar in Belgie is dat n eitje. Aan de grens moet je een formuliertje invullen en een paar euro betalen voor een stickertje en thats it. Dan krijg je de nodige papieren om em te kunnen inschrijven.

Mijn ervaringen zijn de volgende:
De kunst is om weg te blijven bij 2ehands verkopers en particulieren.
Koop een wagen bij een officiele merkgarage en een wagen met een uitgebreide geschiedenis. je betaalt iets meer maar het is nog altijd een pak minder dan hier eentje aan te schaffen. Een goede garage helpt je ook om aan tijdelijke platen te geraken zodat je je daar ook niet te veel zorgen over moet maken.
Om maar een voorbeeld te geven: Ik had mijn vorige wagen ook in Duitsland gekocht en dat scheelde mij 3500 à 5000€ tov dezelfde wagen hier met ongeveer dezelfde leeftijd, km-stand en uitrusting bij een dealer te kopen.
Ik heb er 500 km heen voor moeten rijden en 500km terug maar ik heb er nooit geen seconde spijt van gehad !

Koen Hermans;303206 zei:
Welkom!
Als je een auto in Duitsland gaat kopen raad ik je aan om goed uit te kijken, blijkbaar controleren ze daar niet echt veel op de kilometerstand en wordt er nog gretig tellers teruggedraaid (volgens mijn garagist die ook auto's verhandeld...)
Maar je kan er zeker koopjes vinden.
Succes in elk geval!
Natuurlijk probeert een garagist je te ontmoedigen om ergens anders een wagen te gaan zoeken. Dat is niet meer dan logisch ;-)
In Duitsland is er gewoon geen km-stand controle zoals wij in Belgie de Car-pass hebben. Maar dat is er in Nederland ook niet dus het risico voor de topicstarter is in Duisland even groot als in zijn eigen land te kopen.
Gewoon voorzichtig zijn, historieken opvragen, de openingen tussen deuren en motorkap bekijken, proberen te achterhalen of hij ooit is overspoten, etc...
Neem iemand mee die verstand heeft van wagens en lak, zoek op voorhand bekende euvels op van het type auto dat je wilt kopen en controleer daarop.
Ow ja nog 1 ding, check of de wagen een Europees gelijkvormigheidsattest heeft, anders moet je dat in je eigen land nog bij een dealer aanvragen en dat kost weer een goeie 50€ extra of zo.
Dit is ook weer iets waar je over kunt onderhandelen bij de aankoop met de betreffende merkgarage waar je de wagen wilt kopen.

In het algemeen geld net zoals bij alles: Lijkt het te mooi om waar te zijn dan is het dat ook !

Mito;303503 zei:
Natuurlijk probeert een garagist je te ontmoedigen om ergens anders een wagen te gaan zoeken. Dat is niet meer dan logisch ;-)

Onze garagist zoekt onze auto's 2ehands uit voor ons en haalt er zelf ook genoeg uit Duitsland.
Maar wat je zegt klopt, gewoon controleren of er niets vreemd is aan de auto etc. en dan zit het meestal wel goed.