• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen..! BMW e46 CiA 330

LS1990

Detailing rookie
15 jun 2019
2
15
33
Noord-Holland noord
Dag allen,

Met plezier stel ik mezelf even voor. Mijn naam is Leon en sinds een jaar ben ik trotse eigenaar van een BMW 330cia. Jawel, een e46 cabrio uit 2002 met momenteel 95.000 kilometers op de klok. De auto rijd enkel met mooi weer en staat altijd binnen, daardoor blijft de wagen ook al mooi! Door kennissen aangestoken met het detailvirus en natuurlijk de ideale leverancier van materialen daarvoor: Carclean.com.

Ik zie mezelf als detail amateur en beperk me tot het afspoelen van de wagen, foamen, afspuiten en de handwas met daarna het drogen.
Gebruikelijke handelingen na het wassen en drogen heb ik nog niet ondernomen. Ik heb de auto nog niet gekleid, omdat ik eerst ervaring op wil doen met een auto waar iets mis mag gaan :joy: Een polijstmachine heb ik niet. Wel wil ik graag mijn auto voorzien van extra glans, wax oftewel uitstraling en bescherming. Momenteel lees ik dit forum voor tips en handleidingen over hoe die stappen werken. Zo heb ik onlangs de nieuwe Gyeon Wetcoat aangeschaft, en ben benieuwd wat deze gaat doen.

Ik maak gebruik van de volgende spullen allen van carclean.com:
2 grote emmers, gridguards
Velgen borstels; wheel woolies en
EZ Detail Mini Brush
Lancia Foam Lance voor Karcher k5 met de Monello 5L Artico Magico
Waschmitts van monello en Meguiars
Gyeon bathe+ en Monello Lavare
Monello Perfetto
Monello Non Ferro
Monello Clay bar
Gyeon Wet Coat (nog nooit gebruikt)
Gyeon Tar remover (nog nooit gebruikt)
Vele microvezel (droog)doeken

Ik ben benieuwd of jullie tips of trics hebben om mijn auto na het wassen die extra beetje sjeu te geven. Uiteraard lees ik dat her en der ook op het forum, maar dit even ter kennismaking. Wieweet tot ergens in dit forum in een van de vele onderwerpen en discussies.

Leuk om kennis te maken, zie bijgevoegde foto's voor de betreffende beamer. Veel detailplezier toegewenst.
 
Welkom op het forum, Leon!

Mooi bak, hoor. :D

Ik kreeg recent flink op m'n lazer toen ik mijn auto een ''Beamer'' noemde. Het hoort een ''Bimmer'' te zijn, aangezien mijn BMW een auto is en géén motor. ;)


Jezelf goed inlezen is een goed begin. De volgende stap zou zijn om de auto op de juiste manier te wassen, maar daar ben je al goed mee bezig, zo te lezen.
De volgende stap zou zijn om de auto in een vorm van bescherming te zetten. Denk dan aan een wax, maar bijv. ook de Wetcoat die je al aangeschaft hebt.

Mocht je nog een stap verder willen, dan zou je reinigende producten kunnen gaan gebruiken. Denk dan aan bijv. ijzerverwijderaars welke vliegroest/remstof/etc. verwijderen, teer-en-harsverwijderaars en kleien.
De reinigende producten zijn niet zo spannend en kleien ook niet als je een milde klei gebruikt en voldoende glijmiddel. ;)
 
  • Leuk
Reactions: LS1990