• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen plus vraag

m82

Detailing rookie
9 mrt 2025
3
2
Hallo allemaal, ik ben michel 34 jaar en kom uit Heerenveen. Ik lees al wat jaren mee en heb al aardig wat aan de tips gehad, ik ben zelf ook weleens aan het polijsten waxen noem maar op, maar daar ben ik nog aardig amateur in, ik zit nu even met het volgende waar ik niet uitkom. Ik heb een volvo V50 en op beide daklijsten zijn sinds een aantal dagen vlekjes zichtbaar die ik niet weg gepoetst krijgt, lijkt erop dat het er in zit. Weet iemand wat ik h
20250309_144023.webp
iet mee moet doen ?

Welkom op het forum, Michel. ;)

Als ik alleen naar de foto kijk, dan lijkt dit een unilak te zijn die behoorlijk droog is en de witte vlekjes lijken op kalk. (Foto geeft dus hoogstwaarschijnlijk een vertekend beeld)

- Wat heb je al geprobeerd? (Wassen / kleien / polijsten / ...?...)
- Als het sinds een paar dagen zichtbaar is, dan zou ik denken dat er iets op de lak terecht is gekomen.
- Ik zou denken dat dit geen oxidatie onder de blanke lak is. (Loslaten van blanke lak) Dan zou je om de vlekjes heen ook witte vegen en dergelijke kunnen zien.

• Leuk
Reacties: m82
Welkom op het forum, Michel. ;)

Als ik alleen naar de foto kijk, dan lijkt dit een unilak te zijn die behoorlijk droog is en de witte vlekjes lijken op kalk. (Foto geeft dus hoogstwaarschijnlijk een vertekend beeld)

- Wat heb je al geprobeerd? (Wassen / kleien / polijsten / ...?...)
- Als het sinds een paar dagen zichtbaar is, dan zou ik denken dat er iets op de lak terecht is gekomen.
- Ik zou denken dat dit geen oxidatie onder de blanke lak is. (Loslaten van blanke lak) Dan zou je om de vlekjes heen ook witte vegen en dergelijke kunnen zien.
Aparte is dat het alleen op beide daklijsten zit en dan over de hele lengte, ik heb alleen even met een doekje en wat polijst middel geprobeerd zonder resultaat, voor dat ik verder ga wil ik eerst even wat advies inwinnen omdat ik niet weet wat dit is, dacht miss zonnenbrandcreme o.i.d. en is ook maar net hoe de lichtinval is, vanochtend dacht ik even dat het weg was maar niet dus..lijsten zijn trouwen van aleminium?

Welkom! Wat heb je al voor middeltjes geprobeerd? Ik zelf zou ze proberen te reinigen met profi polish van poorboys. Dit is een cleaner die hier al heel wat vreemde plekken heeft doen verdwijnen zonder dat het een echt polijstmiddel is.

• Leuk
Reacties: m82
Alleen een beetje polijstmiddel om te kijken of het werkt, verder nog niks maar bedankt voor de tip denk sowieso wel handig om in huis te hebben.