• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen... Tomasvs

Tomas

Detailing guru
Tester of Bling
8 apr 2013
758
153
30
Amerongen
Hoi allemaal,

Mijn naam is Tomas. Ik woon in Tiel, Gelderland. Ik ben nu sinds december 18 jaar en heb zojuist mijn eerste auto gekocht (clio 1.6 uit 2006). Ik heb al sinds juni vorig jaar mijn rijbewijs. Ik werk al sinds mijn 15e bij een autodealer. In eerste instantie werkte ik daar om de demo's te wassen, maar tegenwoordig ben ik daar de autopoetser. Ik doe ongeveer 2 auto's per week poetsen daar (zowel nieuw als gebruikt). Ik wil me echter, nu ik een eigen auto heb, wat meer verdiepen in het detaillen zoals hier op dit forum gebeurd. Komende tijd zal ik dus vooral meekijken en af en toe om tips vragen. Ik ben na het lezen van wat topics hier er wel achter gekomen dat de "professionele" spullen die we op mijn werk hebben eigenlijk maar voor amateurs zijn (is een standaard setje van cartec), dus wil ik ook in de loop van tijd mijn eigen poetsspullen aanschaffen. Heel af en toe poets ik ook nog wel eens auto's van mensen bij mij uit de buurt, familie enz.

Hier nog even een foto van mijn auto:

17738

Vind het zelf een hele mooie aparte kleur;)

Groeten,
Tomas

Laatst bewerkt:
Welkom en nette auto als eerste auto voor zo'n jonge bestuurder. Goed bezig!
Vertel eens, waar poets/detail je mee op je werk en wat zijn je ervaringen?

LB;323319 zei:
Welkom en nette auto als eerste auto voor zo'n jonge bestuurder. Goed bezig!
Vertel eens, waar poets/detail je mee op je werk en wat zijn je ervaringen?

We hebben op mijn werk een standaard cartec setje, dus met: allesreiniger, velgenreiniger, glasreiniger, bandenzwart en spul wat plastic weer laat glimmen. Ook hebben we een flex polijstmachine (exacte model weet ik niet) met cartec polijst spul. Als poets heb ik laatst meguiars gold class carnauba wax gekocht en die heb ik maar "gedoneerd" aan mijn werk omdat de cartec wax echt drie keer niks is. Ook hebben we sinds kort een meguiars klei setje. Met dit alles kan ik de auto's wel redelijk netjes krijgen, maar ik zou het zelf niet op mijn eigen auto gebruiken, vooral niet nadat ik alles hier heb gelezen haha.
Ik probeer al zolang als ik er werk wat betere spullen te regelen, maar aangezien het een hele kleine garage is, en de verkopen nog steeds niet zijn wat het moet zijn, moet ik het tot er iets kapot gaat of wat dan ook met deze spullen doen.
Een groot voordeel is wel dat "mijn" poetshoek wel heel goed verlicht is en je dus echt elk kleinste krasje op de auto kan zien.

Tomasvs;323339 zei:
...................we sinds kort een Meguiar's klei setje. Met dit alles kan ik de auto's wel redelijk netjes krijgen, maar ik zou het zelf niet op mijn eigen auto gebruiken, vooral niet nadat ik alles hier heb gelezen haha.
Ik probeer al zolang als ik er werk wat betere spullen te regelen, maar aangezien het een hele kleine garage is, en de verkopen nog steeds niet zijn wat het moet zijn, ...........................

Tsja, kostenplaatje hè. Blijf wel "zeuren" om betere spulletjes zodat je resultaten ook beter worden. Succes!

Oh ja, Tiel is ook bekend voor mij. Ik heb er regelmatig gewerkt. Leuke stad met een flinke autoboulevard.