• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even Voorstellen

remyk1

Detailing chief
13 mrt 2015
70
90
38
Barendrecht
Goedemorgen Allemaal,

Mijn naam is Remy en ik kom uit Rotterdam,

Ik heb net een nieuwe auto gekocht, een Witte Opel Corsa Color line/OPC-line wat met een zwart dak en een zwarte grill,
in 1 klap verliefd zeg maar,
Omdat ik graag mijn auto wil houden zoals hij nu is kijk ik hier rond op het forum om te leren van jullie hoe je het beste een auto kan onderhouden.
Ik heb een wel wat schoonmaak spullen om de auto te wassen maar ik wil dit graag uitbreiden.
maar ik weet niet zo goed hoe en wat ik dan zou moeten hebben.

Ik gebruik nu eigenlijk alles van Meguiars, maar dat is eigenlijk omdat ik er goedkoop aan kon komen.

wat zou ik graag willen:
ik zou graag wat advies willen hebben van jullie (omdat jullie er veel beter in zijn dan ik)

wat zijn de beste producten, waarvoor.

en wat ik ook graag zou willen is machinaal poetsen om dat te leren..

kortom ik denk dat ik hier een hoop kan leren op het gebied van auto schoonmaken poetsen en detailen. ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
 
Welkom Remy.

De 'beste' producten is vrij subjectief; iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.
Wel zo leuk, want dan kun je zelf vinden wat bij jou past.

Ik kan je wel de volgende twee topics aanraden, zeker als je ook machinaal aan de slag wilt:
https://forum.Carclean.com/#handlei...g-exterieur-stappenplan-handmatig-met-video-s
https://forum.Carclean.com/#handlei...ig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900
 
Welkom Remy,
welke produkten heb je tot nu toe?
Misschien zit daar best wel goed spul tussen waarvan men zegt: prima, hoef je (voorlopig) geen alternatief voor te kopen en lekker gebruiken.
Eventueel een DAP-clinic volgen bij carclean?

Eerst maar eens veel lezen hier, kun je al genoeg van leren!
 
Ja ik zal vanavond even een lijst maken,
met de spullen die ik heb.

Misschien dat iemand kan aageven je bent op de geode weg maar je moet dat nog hebben dat zou voor mij heel fijn zijn.
 
Mijn collectie,
meg's:
quick detailer + klei
ultiment protestant dash and trim
quick interieur detailer
endurance tire gel
braie dust barrier
gold class shampoo
gold class liquid wax
soft wash gel
wax cleaner
een droogdoek


En wat doeken en pads
en een costum made Hugo boss tas ( gekregen )

vandaag binnen gekregen
white diamont
black hole
Natural look
disco duo pads ( gratis van car clean waarvoor bedankt)
peluche verde 3 pack
black finishing pads monello 2 x
Dodo juich purple haze ( probeer verpakking)
 
Welkom Remy! 2-emmers? Heel belangrijk, nog mooier is met gridguard. Je hebt al wat producten. Meestal merk je pas wat je te (kort komt) als je bezig bent met detailen van je of een auto, en daarop kan je weer een boodschappen lijstje maken.
 
Welkom!

+1 wat Tembaco zegt, het enige nadeel....je blijft je winkelwagen maar vullen met spulletjes ;)
 
Ja emmers die heb ik wel, alleen nog zonder gridguard,
ja misschien is dat wel zo ja, ik hoop dat het snel wat warmer wordt dan kan ik beginnen.
 
Welkom Remyk-1, het ligt er aan hoeveel je wil en kan uitgeven, goed rond kijken op de site geeft al veel info, wat betreft de emmers met gridguard, de gridguard heb ik zelf gemaakt van geplastificeerd gaas, voor het kleien gebruik ik mequirs met detailerspray, polijstmiddel gebruik ik commandant 5, wat echt wel goed is en als was collinite 845, een vaste was met lange standtijd, ik ben bijna 50 jaar chef van een garage geweest in de aflevering van auto,s en er is veel veranderd alleen de techniek van het poetsen niet.
 
Beste Sirach,

dank je wel voor de reactie, Ja geld speelt bij mij geen rol, ik wil alleen dat ik goede spullen heb en zodat ik rustig mijn collective uitbouwen,
Het liefste zou ik alles in 1 keer kopen maar ja dat vind de vrouw des huizen niet zo leuk.

Wat ik wel hoor is vaak mensen over collinite is dat een heel speciaal merk?
 
Nee, geen speciaal merk. Gewoon erg veel waar voor je geld.
Vooral de Collinite 845 is een wax die heeeeeeel erg makkelijk te verwerken is met een bovengemiddelde standtijd! Fles kost €20 en daar doe je denk ik makkelijk 10 tot 15 keer handmatig een middenklasse auto mee. Misschien machinaal nog wel vaker...
 
Hallo Remy, allereerste van harte welkom op het forum. Er zijn al vele adviezen gegeven door diverse forumleden.
Zoals al gesteld op de vraag "wat zijn de beste producten'" , kan zonder meer gesteld worden dat dit subjectief is.
Je komt er in de praktijk van zelf achter welk product het beste resultaat geeft en ook wat jij van het gebruik ervan vind.
Door veel te lezen op het forum, kom je er langzamerhand achter wat er allemaal kan, wat de ervaringen van anderen zijn en
wat je zelf, binnen je financiele mogelijkheden, wilt aanschaffen. Soms wonen er in je directe omgeving al mensen die meer ervaring
hebben opgedaan en best bereid zijn om je verder op weg te helpen. Lees, kijk en luister goed en ik weet zeker dat je op de goede weg bent.
Veel succes ermee.
Groet,
Jan
 
dank je wel, ik denk dat ik in de toekomst wel een aantal clinics ga volgen, want ik probeer alles wel uit maar soms niet met het gewenste resultaat,
laatste keer had ik mijn auto netjes gewassen, en gewaxt en de volgende dag kwam ik bij de auto allemaal zwart/grijze (regen kringen)

Wat is eigenlijk de beste temp om je auto te gaan detailen, en ik heb wel is gehoord dat de mooiste dagen omdat te doen als er mist geweest is.
al weet ik niet of dat waar is natuurlijk
 
Dennis 84 en Remyk1, met de vaste was doe je heel wat wagens, ik doe alles nog met de hand, ik denk dat wel je 30 wagens kan doen met de vaste collite was.
 
Kan maar zo inderdaad, alleen dit ging om de 845 en dat is een vloeibare variant.
De 476s is volgens mij de vaste variant van de 845. Deze heb ik nog ongebruikt in voorraad staan...