• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Hé Pat

Welkom op ons forum.

Een professionele detailer zit volgens mij altijd met een dilemma: ofwel doet hij het goed, maar dan is hij zolang bezig dat hij niets meer verdient (of poepduur wordt) ofwel verdient hij er wat aan, maar dan kan je je afvragen of hij de nodige tijd neemt... :confused:

Ik heb enkele jaren geleden https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_V3_Raffini_Starterskit_Power_Pack_102773 aangeschaft en dit is het resultaat dat ik al beginnend amateur behaalde op mijn Audi A5: https://forum.Carclean.com/threads/donkergroene-audi-a5-2010-84-000-km.14306/#post-256999

Als je de "show-offs" doorleest, ga je wel een paar wederkerende namen vinden (met hun resultaten). Misschien kan je hen contacteren.

Met vriendelijke groeten, Alex

Hallo Pat en welkom op het forum. Zou wel erg drastisch zijn om de wagen te verkopen, voor wat uiteindelijk toch een tijdelijk probleem is dat verholpen kan worden door jezelf (mits goed doorlezen van het forum en de juiste aankopen) of door een forum detailer in de buurt. Ik zou zeggen "keep us posted" met foto's wanneer deze weer in tiptop staat is.

Hoi,

Dank je. Achteraf kan ik me wel voor mijn kop slaan. Als ik naar de garage was gereden waar ie gespoten is hadden ze het er denk ik voor niks ff uitgehaald maar dacht er nog beter aan te doen door naar een "professional" te gaan. Niet dus. Heb sindsdien al 100 keer op het punt gestaan om ikwilvanmijnautoaf.nl te gebruiken, verlies pakken en een andere kopen maar ik vind hem zo mooi ( als de zon niet schijnt ).

Bright side is dat ik inmiddels al heel wat te weten ben gekomen over hoe het wel zou moeten. Nu nog bepalen of ik dat zelf ga proberen of op de uitnodiging van de leden hier in ga om het voor / met me te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ah nee, niet verkopen. Gewoon lekker zelf een DAP of Rupes aanschaffen en lekker de tijd nemen met polijsten. Dan ga je eer van je werk krijgen!
En tis een eenmalige investering MAAR eenmaal verslaafd dan gaat je hobby geld kosten :p.

Ik kom eens in de zoveel tijd in Noordhoek, ik kan wel een keer langskomen mocht je dat willen. Je kan je auto weg willen doen en een andere aanschaffen, maar 95% van de auto's is in dergelijke staat.

Dank allemaal voor jullie tips! Ik heb besloten dat ik het in eerste instantie toch zelf wil gaan proberen. Niet dat ik denk dat ik het beter kan dan de professionals maar het lijkt me gewoon heel erg leuk om te doen. Als ik al zie hoe "verslaafd" ik nu ben aan mijn auto wassen, dan kan dit alleen maar leuker zijn als het resultaat ook nog eens goed is. Mocht het niet het gewenste resultaat hebben dan ga ik alsnog een beroep op de hier aanwezige aangeboden hulp doen!

Ik heb een shoppinglist opgesteld, ben benieuwd naar jullie commentaren en eventuele toevoegingen:
- Monello - Lancia Foam kit voor Nilfisk Alto. Hierbij wel de vraag wat dat goedje eigenlijk doet met mijn cabrio dak mocht het er onverhoopt opkomen. Iemand een idee hierover? Andere optie, deze stap overslaan maar hoe zit het dan met de wax die er nu op mijn auto zit?
- Monello Lavare shampoo
- Monello - Dolce Verde klei
- DAP 900 V3 Raffini Recessed Starterskit - Power Pack. Vraag hierbij is wel of ik die echt nodig heb of dat ik met de DAP 500 ook prima uit de voeten kan. De tweede vraag hierbij is begin ik met de heavy compound, gevolgd door de medium polish en eindigen met Raffini Finale of is de heavy compound misschien niet eens nodig?
- Poorboys World Black Hole glaze
- Wax....... Daar ben ik nog niet uit. Ik heb de Meguiar's NXT generation tech wax 2.0 staan (vloeibaar), maar las ergens dat niet iedere wax geschikt is om samen met glaze te gebruiken. Iemand advies of dat in dit geval wel kan en mocht dat niet zo zijn, wat is jullie advies ten aanzien van wax op een zwarte auto?
- Banden.... ook nog geen beslissing over genomen en eigenlijk me ook nog niet in verdiept. Wat is jullie advies?
- Cabriodak, idem als voor de banden, suggesties welkom

Hallo Pat01, heb mijzelf ook net aangemeld en zal mijzelf zo ook nog even voorstellen. M.b.t. cabriodak, daar heb ik ondertussen veel over gelezen en gehoord, heb zelf ook een cabrio. Het beste gebruik je geen middeltjes als een reiniger en een coating, laat het dak zelf het werk doen! Op het moment dat een waterafstotende laag weer verdwenen is moet je hem eerst weer reinigen, daar zitten dan weer oplosmiddelen in die de rubberen tussenlaag kunnen aantasten, en zo blijf je bezig. Met dat laatste heb ik zelf geen ervaring, maar ik heb wel een cabriodak wat al bijna 10 jaar oud is en intensief gebruikt is, en vertoont alleen de normale slijtageplekken.

Schoonmaken doe ik met driehoek groene zeep en een zachte borstel. Je kunt een borstel van paardenhaar gebruiken, ik gebruik een kunststof schrobborstel van de Gamma met redelijk zachte haren. Let ook op dat je niet te hard boent of te harde haren neemt, dan trek je de vezelstructuur kapot van de stof.