• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen!

Robintjeuu

Detailing rookie
2 jul 2017
2
2
31
hallo allemaal,


na zoals velen hier lang mee te hebben gelezen mezelf nu toch maar eens voorstellen.

Ik ben Robin 24 jaar woonachtig in Nootdorp.

sinds kort in het bezit van een witte corsa D opc line welke ik goed wil onderhouden, aanstaande zaterdag is het natuurlijk detail day! en ben ik van plan een dap 900 te halen. Nu zitten er bij dit pakket een aantal producten, nu is mijn vraag heb ik hier genoeg aan om te starten of moeten er eigenlijk gelijk pads en poetsmiddelen bij?

DAP kit met Monello Mezzo en Finale (250ml) + twee Monello Raffini Recessed 6" pads ( heavy polishing en finessing)

zelf heb ik het idee dat er nog een light cutting pad bij moet en evt nog veloce van monello. en natuurlijk wat doeken en tape.

de wagens die ik wil proberen zijn dus mijn witte Opel en bruine BMW van een vriend.

verder zou ik nog een klei kitje van monello willen halen ivm voorbereiden voor polijsten, volgens mij is dit wel een goede?


de spullen om de auto te wassen heb ik al zoals non ferro, btbm, wash mitt, grit guard, droogdoek etc.

de auto staat momenteel in de collinite 845 moet ik hier nog wat speciaals voor halen om het eraf te krijgen voor polijsten?


sorry voor de vele vragen maar wil graag goed van start gaan!

met vriendelijke groet,

Robin
 
Welkom op het forum! :)

De DAP900 V3 - set is geen actie, dat is de DAP500. ;) Wel is de DAP900 Plus in de actie met de middelen die jij noemt.

Je zal dus gewoon een normale DAP900 V3 - set kunnen nemen en dan heb je wél de 3 polijstmiddelen. Echter raad ik je de DAP-set aan met Scholl-producten erin omdat ik het vermoeden heb dat zowel wel de Opel als de BMW een harde lak zullen hebben. (De BMW hoogstwaarschijnlijk)

Naast de polijst-spullen zou ik een fles Gyeon - Prep of de iets sterkere Nanolex - EX erbij nemen om mee te ontvetten.

Middels polijsten verwijder je de oude 845, dat is dus mooi meegenomen. :)

Kleien is aangeraden vóór het polijsten. Een voordelige en goede optie is dan de losse Dolce Verde klei en Spray&Wipe (minimaal 1L) die te verdunnen is tot 1:1. Hiermee kan je kleien, maar ook als detailer gebruikrn tijdens het polijsten, drooghulp en meer. :)
 
Dankjewel!

oh ik bedoelde ik bedoelde die 900 plus set!

haha dat scholl pakket is ook gelijk een stukje duurder.. :p is het onmogelijk om met monello op harde lakken te werken? anders zou ik toch graag eigenwijs zijn en die set halen qua geld..

verder alvast bedankt voor de antwoorden!
 
Nee, met Monello kan je ook de hardere lakken aanpakken, maar als je de 'pech' hebt dat je een écht harde lak hebt, dan zal jouw volgende vraag worden: "Hoe behaal ik meer correctie met mijn DAP? ... en dan word veelal een Spiderpad + S3 geadviseerd. ;)

Ik zou nog even verdiepen in welke machine je wilt aanschaffen. De normale DAP kan je ook gebruiken met een kleine plate + pad, de Plus niet. :)