• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Pruttelaar

Detailing addict
9 apr 2019
38
55
Hallo allemaal!

Mijn naam is Martijn en ik kom uit Berkel en Rodenrijs. In het dagelijkse leven ben ik Multimedia Designer en Front-end developer. Ik rij in een Golf 7 R-line (lease) en ben echt trots en blij met deze auto:

116185



116186


Autowassen deed ik altijd al graag. Mijn auto is dan ook meestal de schoonste van het wagenpark op mijn werk. Ik werkte al met het 2 emmer systeem. En af en toe deed ik hem ook kleien en met de hand polijsten om vervolgens in de wax te zetten. Maar na een tijdje begon het toch te kriebelen om hier serieuzer op door te gaan omdat ik een beter resultaat wil

Omdat collega’s en kennissen mij toch altijd een beetje voor gek verklaren dat ik zoveel tijd aan het wassen besteed (ook omdat het een leasebak is), was ik blij verrast die forum tegen te komen waar actief gereageerd wordt. Ik heb veel topics doorgespit en heb hier veel van geleerd. Ik maakte toch nog redelijk veel fouten, zoals geen prep/ontvetter gebruiken voor het waxen. Ook gebruikte ik veel te weinig doeken. Ik hoop mede met jullie hulp meer ervaring op te doen en beter in detailen te worden.

Ik ben jaloers op sommige van jullie werkplekken of oprit. Ik woon aan een straat waar maar 1 auto door past en heb dus geen mogelijkheid om aan de deur te wassen, laat staan overdekt. Ik zie de irritatie al aan de gezichten van mijn buren :laughing:
Mijn aanpak is daarom naar de wasbox te gaan met 2 emmers en 2 jerrycans. Het vervelende hieraan is de race tegen de klok, maar ik zou ook niet weten wat ik anders moet. Het alternatief is naar mijn ouders in zeeland rijden om op hun riante oprit te werken. Als jullie nog tips hebben omtrent dit probleem hoor ik het graag.

Om beter resultaat te behalen sta ik op het punt de volgende producten aan te schaffen bovenop de producten die ik al heb:

  • grit guard emmers met grid en seals (om mee tenemen naar de wasbox)
  • DAP900 Raffini Starterskit – Power Pack + inspectielamp
  • Monello MF doeken
  • Dry Me Crazy droogdoek
  • Collinite 915 wax
  • NanoLex Ultra Glass Sealant kit deluxe
  • Gyeon Prep
 
Kijk een mede-lansingerland bewoner, welkom!

Zeer nette wagen en bij inlevering zou ik er gewoon een factuurtje er bij doen voor de leasemaatschappij ;)
 
Kijk een mede-lansingerland bewoner, welkom!

Zeer nette wagen en bij inlevering zou ik er gewoon een factuurtje er bij doen voor de leasemaatschappij ;)

Hahaha, alleen gaat dat niet want deze is door de baas aangeschaft. Hij houd het liever zelf in de hand dan bij een maatschappij aan te kloppen (altijd gezeur met looptijd, km's en onderhoud waar op beknibbelt wordt). Hij is dan ook erg blij met hoe ik voor de auto zorg. Zelf laat hij zijn nieuwe A7 dan wel weer door de buurjongen doen (waaschijnlijk met spons en 1 emmer) Die machine is veel nieuwer dan die van mij en zit veel meer swirls op.

Als ik een glimmende blauwe MX-5 tegen kom zal ik zwaaien. Heb een keer in de MX-5 gereden van een oud collega, echt een top bak!
 
Lol, je mag al blij zijn als je van de leasemaatschappij geen factuur ontvangt omdat ze ergens aan de onderkant van de bumper een krasje hebben ontdekt als je de auto inlevert.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Lol, je mag al blij zijn als je van de leasemaatschappij geen factuur ontvangt omdat ze ergens aan de onderkant van de bumper een krasje hebben ontdekt als je de auto inlevert.

Dit is dus precies wat mijn baas weerhoud om bij een leasemaatschappij aan te kloppen.
 
Hey Welkom hier! En ik begrijp je frustratie geen vaste plek te hebben om de wagen te detailen. Ik zelf heb wel een oprit maar geen garage en moet dus ook alles buiten doen.
 
Martijn, zo te zien kun je toch voor je huis staan (en naast de 1-baansstraat)? Of zijn de foto's niet bij je thuis gemaakt? Je kunt er misschien ook voor kiezen om voor een echte detail wel naar de oprit van je ouders te gaan, en het normale waswerk gewoon thuis of bij de wasbox te doen.

De Golf staat er in elk geval netjes bij, en zo te zien zit redelijk aan dezelfde kant van Berkel en Rodenrijs als Carclean.
 
Welkom op het forum, ben ik toch niet de enige gek in Nederland die zijn lease auto voorziet van de nodige zorg. Want ook hier word ik voor gek verklaard als ik aangeef dat ik met een kwastje de ventilatieroosters uit aan het borstelen ben :D
 
  • Leuk
Reactions: Arjan21