• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

MichaelF30

Detailing trainee
20 apr 2019
21
25
37
Mijn naam is Michael en rijd sinds het begin van dit jaar in een voor mij leuke bmw f30. Sinds dat moment ook besloten dat ik de auto met de hand wil wassen. Dit bevalt erg en zou nu meer willen leren en hopelijk ooit zelf mooi kunnen polijsten en coaten.

Nu voor de eerste keer op carclean producten besteld (Gyeon). Vorige producten waren van megiuars maar wil nu Gyeon proberen.

Hoop en verwacht super veel te kunnen leren van jullie.
 

Bijlagen

  • IMG_20190414_184417_486.jpg
    IMG_20190414_184417_486.jpg
    171,9 KB · Weergaven: 242
  • IMG_20190414_184610_324.jpg
    IMG_20190414_184610_324.jpg
    281,1 KB · Weergaven: 261
  • Leuk
Reactions: Tim en PA27506
Welkom, knappe F30.
Verzorg ze maar goed.
Hier zal je véél tips & tricks leren...

Benieuwd hoe je de overgang van Meguiars naar Gyeon gaat ervaren.
Carclean is een topper om te bestellen. Zelf voor ons Belgen.
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30
Hoi Royr,

De auto is ook licht gepolijst mer de dap900 door mijn broer (slechts wee stappen met monello). Het verschil is goed te merken.

Uit jouw bewoording begrijp ik dat bmw een aparte lak heeft? Hoe weet je wat voor lak de verschillende merken hebben (zacht/hard, voelen jullie dat tijdens het polijsten?)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Duitse lakken zijn vaak (niet altijd!) harder. Als de lak is over gespoten bijvoorbeeld is deze vaak een stuk zachter.

Je komt hier snel genoeg achter tijdens het polijsten. Begin met een licht polijstmiddel en pad. Behaal je geen resultaat, dan opschalen naar een zwaardere combinatie.

Hier een paar handige foto's:


45f091e85ed950fa385a8f5437cd6a6b.jpg
c260fd00f2d16f1bd0bd2d2a915008a7.jpg
223830a28374afac61c70e5cb05354d9.jpg
 
Laatst bewerkt:
Uit jouw bewoording begrijp ik dat bmw een aparte lak heeft? Hoe weet je wat voor lak de verschillende merken hebben (zacht/hard, voelen jullie dat tijdens het polijsten?)
Mijn E92 heeft een kei en keiharde lak ,de F serie modellen hebben wat vaker een redelijk makkelijk te corrigeren lak.
Begin om de lak te corrigeren met een medium middel (testspot) en bepaal dan wat nodig is om je doel te bereiken.
Vaak kom je met een medium polijstmiddel/padcombo al een heel eind.
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30 en RoyR
Bedankt voor de tips. Voordat ik de eerste keer zelf ga polijsten ga ik eerst op zoek naar een goede (praktijk)workshop en vervolgens probeer ik het op onze 10 jaar oude Aegyo. Die kan wel een lakopfrisbeurt gebruiken.
 
Hoi Welkom Michael,

Mooie F10 heb je. Hard of minder hard, het zijn tenminste de fijnste kleuren om te hebben dit.

De sjieke uitstraling en bijna de glans en reflectie van een zwarte auto, en toch een vee vergevende lak. (Dan zwart)

Wat Rick zegt qua hardheid is wel waar, niet alle BMW lakken vanaf de F modellen zijn zo hard meer, maar er is ook meteen geen pijl op te trekken. Ik heb er al een paar onder mij machines gehad, en de ene keer is het beton hard, en de andere keer valt dit erg mee.
 
  • Leuk
Reactions: MichaelF30