• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen.

ferryed30

Detailing chief
28 jul 2019
103
75
Hallo allemaal.
Hierbij stel ik me even voor.
Ik ben Ferry uit spijkenisse 33 jaar oud en getrouwd en vader van een tweeling van 3 jaar.

Sinds kort eigenaar van een audi a6 avant tiptronic uit 2010 met de heerlijke 3.0 tfsi motor.

Na de eerste keer wassen en dit is waarschijn vloeken in de kerk. Met de tuinslang en 1 emmer met een spons en een zeem dacht ik dit moet anders.

Dus ik dacht ik ga maar eens wat spullen bestellen. Uiteraard eerst het 1 en ander gelezen op dit forum.

Zo heb ik voor me karcher k2 een 10 meter slang gekocht en een faomgun.
Bij carclean ook een redelijke bestelling gedaan:

Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay
SKU: BMON02
1€ 29,99Klei
1 x Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS € 0,00
Microvezeldoek
1 x Peluche Verde - 45x45cm € 0,00
Kleispray
1 x Perfetto Detailer Spray - 500ml € 0,00

Non-Ferro Spray en navulling bundel - 500ml+1000ml
SKU: BMON01
1€ 29,99Non-Ferro sprayfles
1 x Non-Ferro - 500ml € 0,00
Non-Ferro navulling
1 x Non-Ferro - 1000ml € 0,00


Spray and Wipe - 473ml
SKU: PB-SW16
1€ 11,49

Artico Magico Snow Foam - 1000ml
SKU: MMF0110
1€ 10,99

Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
SKU: CO-845
1€ 22,49

Ultra Concentrated Car Wash - 532ml
SKU: 30580

Aantal spullen moeten nog komen. Waaronder 2 emmers met gritquard. Washmitts en detailkwasten voor de sponningen en tank klepje en velgen enzv.

Ik wil ook graag gaan polijsten maar ik denk dat ik dat niet zo goed aan durft of misschien met wat hulp. Maar dat is voor later eerst maar eens kijken wat voor resultaat ik kan behalen met deze spullen.


Ik wil heel veel maar met een fulltime baan en twee van die knullen thuis denk ik dat ik het op het gemak een keer s avonds moet gaan doen en de garage aan de kant maken zodat ik de auto lekker binnen kan zetten.

Als me verzameling kompleet is dan deel ik of wat foto s.

Mvg Ferry
20190622_165613.jpg
download.jpeg.jpg
20190606_131804.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Brad en PA27506
Jup, alle spullen om correct te kunnen wassen. ;) Dus grote GritGuard-emmers met GritGuard(s) / washandschoen(en) / droogdoek / shampoo.

Je hebt al een hogedrukreiniger (HD) met hopelijk een goede foamlans zoals de Monello - Lancia, dus een manier om een voorwas te doen. Zo kan je vuil al grotendeels losweken en afvoeren, alvorens je gaat afspoelen en handwassen. ;)

Zie ook dat je al Spray&Wipe in huis hebt, welke je 1:1 met water kunt aanlengen. Deze gebruik ik als detailer, maar veelal als drooghulp bij het drogen.
 
Ik heb 2 emmers met gritquard besteld.
Shampoo heb ik de
Ultra Concentrated Car Wash - 532ml
SKU: 30580.

Foamlans heb ik al goedkoop kunnen kopen dus even kijken of dat wat is. Daar heb ik voor Artico Magico Snow Foam - 1000ml gekocht.

Een goede droog doek heb ik nog niet. Welke raad jij aan.

Hoe moet ik dat zien met het verdunnen van de spray and wipe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
* Ah, dus de emmers + GritGuards zijn al in aantocht.

* Ik hoop dat de foamlans inderdaad een goede is. (Welke heb je nu?)

* Jup, zag de shampoo in je lijstje.

... Mis je nu nog MF-washandschoen(en)?


Ik heb zelf een paar verschillende droogdoeken en die doen allemaal prima hun ding. Uiteraard de één wat beter dan de ander, maar ik gebruik altijd een drooghulp bij het drogen (Spray&Wipe 1:1). Zo trek ik de gehele auto streeploos en met minder moeite droog.
Zo heb ik doeken als de Silk Dryer, Rapid XL, Senza Aqua, enz. Ook zie ik vaak de Microfiber Madness - Delerium voorbij komen op het forum.


Spray&Wipe kan je 1:1 verdunnen met water. Dus je kan een sprayfles vullen met de helft aan Spray&Wipe en de andere helft met water. Wanneer je dan gaat drogen, spray je 1-2x op een paneel en begin je met drogen. Bij het volgende paneel wederom wat spraytjes en verdergaan met drogen. Na een paar panelen zal je doek wat verzadigd zijn met Spray&Wipe en kan je minder product gebruiken.
 
Dat is een merkloze van onze ooster buren over zee. Even kijken of het wat is. Zo niet bestel ik er 1 bij carclean

Ik heb al 1 zo mf washandschoen en ik heb er nog 1 besteld.

Gevoelsmatig zal ik die spray and wipe vaker gaan gebruiken dus die zal ik na de eerste keer wassen(zoals het hoort) misschien wel bij bestellen.

Voor die droog doeken zal ik eens kijken wat een beetje betaalbaar is.

Bedankt voor je feedback!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Welkom Ferry,

Grappig, ik kom ook uit Spijkenisse en ben net een week eerder hier lid geworden!
Ik zal alle snelle en glimmende Audi's vanaf nu in de gaten houden in de buurt!

Johan
 
Timm idd met een poulie upgrade en stage 2 is 160 pk extra wel te halen. Voorheen wilde ik al graag deze auto voor de goede tuning potentie maar ik laat het voorlopig lekker zo. Kan altijd nog.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Welkom Ferry,

Grappig, ik kom ook uit Spijkenisse en ben net een week eerder hier lid geworden!
Ik zal alle snelle en glimmende Audi's vanaf nu in de gaten houden in de buurt!

Johan
Hallo Johan zo is de wereld toch wel weer klein haha. Ik woon zelf in achterin maaswijk. Zie ik dat jij een witte Peugeot rijd? Wat wil jij allemaal gaan doen met detailing? Ik zal jou voorstellen eens opzoeken.
 
Hallo Johan zo is de wereld toch wel weer klein haha. Ik woon zelf in achterin maaswijk. Zie ik dat jij een witte Peugeot rijd? Wat wil jij allemaal gaan doen met detailing? Ik zal jou voorstellen eens opzoeken.

Ik woon vlakbij het Akkerhof en ik rij inderdaad in een witte Peugeot ( zie avatar ).
Ik ben begonnen met de hele buitenkant goed onder handen te nemen en inmiddels zijn de eerste spullen binnen voor de binnenkant.
Een workshop staat ook op het verlanglijstje.

En jij?
 
Eerst ook maar eens met de buitenkant beginnen. Een goede was beurt zoals het zou moeten en dan kleien en in de wax zetten.
Ook wil ik graag een starterskit van de dap500 maar ik twijfel of daar de eerste paar jaar aan toe ga komen. Maar ik vind het allemaal wel interessant.
 
Ik ben ook rustig aan de buitenkant begonnen, ik heb de DAB900, samen met de Monello raffini starterspakket aangeschaft.
En 2 weken geleden begonnen met eerst de achterkant, deel voor deel volgens het stappenplan.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Wat polijsten betreft: als je daar aan begint, niet de fout maken om in een hele of halve dag de hele auto te willen doen, maar beperk je tot een paar panelen en volgende keer weer een aantal tot je rond bent.

Wat droogdoeken betreft mijn 8-9 jaar oude Monello droogdoek onlangs vervangen door de Microfiber Madness Dry Me Crazy. De Monello was dik in orde, maar de capaciteit van de Microfiber is echt bizar: slechts de helft van de doek nodig om een Fabia III combi te drogen (na een paar keer gebruik, want dan bereikt een droogdoek pas de echte capaciteit). De doek glijdt niet makkelijk over de lak (stroef) dat is wel een nadeel.
 
  • Leuk
Reactions: Rippie