• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen.

Wat polijsten betreft: als je daar aan begint, niet de fout maken om in een hele of halve dag de hele auto te willen doen, maar beperk je tot een paar panelen en volgende keer weer een aantal tot je rond bent.

@Cordoba Dat heb ik zeker niet gedaan, ik heb eerst de achterkant gedaan ( Achterschermen, achterklep en bumper ), de dag erna de voorkant en de dag erna de deuren. Jou tip kwam ik vaak tegen, en heb mij voorgenomen alles rustig en in delen te doen.
Binnenkort ga ik aan de binnenkant beginnen met schoonmaken, en ook dat ga ik in delen doen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Zo emmers met gritquards zijn binnen.
Net nog even een bestelling gedaan.

Peluche Bianco Trio - 45x65cm
Art.nr.: MPB0103
1€ 14,99
Nanolex Drying Towel - 60x60cm
Art.nr.: NXDT60
1€ 19,99
Wheel Woolie - Small
Art.nr.: MWW0101
1€ 19,49
Valet Pro velgen kwast - 25mm
Art.nr.: BRU19
2€ 7,98

Ik denk dat ik voor nu alles wel heb voor een degelijke wasbeurt. En zo niet dan heeft me vrouw net wel gezegd dat het genoeg is haha.
Voor nu eerst maar eens tijd vrij maken om 2 avonden met de auto aan de slag te gaan. Als het zover er zal ik foto s maken van me eerste keer (goed) wassen.
 
  • Leuk
Reactions: Rippie
Zo emmers met gritquards zijn binnen.
Net nog even een bestelling gedaan.

Peluche Bianco Trio - 45x65cm
Art.nr.: MPB0103
1€ 14,99
Nanolex Drying Towel - 60x60cm
Art.nr.: NXDT60
1€ 19,99
Wheel Woolie - Small
Art.nr.: MWW0101
1€ 19,49
Valet Pro velgen kwast - 25mm
Art.nr.: BRU19
2€ 7,98

Ik denk dat ik voor nu alles wel heb voor een degelijke wasbeurt. En zo niet dan heeft me vrouw net wel gezegd dat het genoeg is haha.
Voor nu eerst maar eens tijd vrij maken om 2 avonden met de auto aan de slag te gaan. Als het zover er zal ik foto s maken van me eerste keer (goed) wassen.

Suc6...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar eens begonnen met goed wassen. Ik denk ik hou het maar hier bij in me voorstel topic. Tips and tricks zijn wel welkom.
Eerst even alvast het 1 en ander klaar gezet.

Daarna de auto in de pre wash gezet.
Niet tevreden over. Ik had de monello 1:10 gedaan zoals op de fles stond. Maar de schuim was veels te dun. Later nog iets toegevoegd en het werd wel wat dikker maar niet veel waardoor het schuim niet lang genoeg bleef zitten.

Daarna de velgen en voorkant in gespoten met non ferro. Even in laten werken en toen 1 voor 1 de velgen met een kwast en borstel schoon gemaakt.(aparte emmer voor gebruikt)

Auto daarna afgespoten.

Daarna de auto ingespoten met een anti insecten spray van valma. Even in laten werken en afgespoten.

Toen de auto met 2 emmers met gritquard en washmitt gewassen.

Daarna de auto met klei gedaan. De laagste delen kwam het meeste vervuiling vanaf. Lak voelde daarna goed glad.

Daarna even snel gewassen nog.

Toen heb ik de auto droog gemaakt met poorboys spray and wipe op advies en een microvezel handdoek en ik moet zeggen dat is wel een hele fijne uitvinding.

Toen de auto binnen gezet om hem morgen in de wax te zetten.

Maar als de auto zo schoon is schrok ik wel van de vele krasjes en plekken die erop zitten. Ik denk dat ik met de klei ook wel wat marring heb gekregen. En de lak is ook erg dof.

Graag had ik de foto's er netjes tussen gezet maar dat lukt niet met tapatalk.

Hopelijk kunnen jullie er iets mee. En ik zie nu ook dat ik echt wel een polijstsetje nodig heb.
20190803_151701.jpg
20190803_152214.jpg
20190803_153722.jpg
20190803_162204.jpg
20190803_162936.jpg
20190803_171744.jpg
20190803_172409.jpg
20190803_172654.jpg
20190803_173957.jpg
 
Daarna de auto in de pre wash gezet.
Niet tevreden over. Ik had de monello 1:10 gedaan
De dikte van je schuim wordt veelal door twee factoren bepaald:

* Werkdruk van je HD.
* Hardheid van je water.

Daarbij is het ook zaak om de mengkraan, bovenop de Lancia, volledig naar de ''min'' te draaien. Zo zal de Lancia minimaal valse lucht aanzuigen en dus maximaal het zeep-mengsel.

Welke HD heb je bijv?


Daarna de velgen en voorkant in gespoten met non ferro. Even in laten werken en toen 1 voor 1 de velgen met een kwast en borstel schoon gemaakt.
Vergeet niet dat je ná het in laten werken je de boel kan gaan verdelen/borstelen met een natte kwast/borstel om het spul te ''her-activeren''. Zo boen je al een beetje, maar verdeeld het product ook nog even goed. Het zal nu meer gaan schuimen en dit kan je opnieuw laten inwerken.


Toen heb ik de auto droog gemaakt met poorboys spray and wipe op advies en een microvezel handdoek en ik moet zeggen dat is wel een hele fijne uitvinding.
I-DE-AAL. :p


Maar als de auto zo schoon is schrok ik wel van de vele krasjes en plekken die erop zitten. Ik denk dat ik met de klei ook wel wat marring heb gekregen. En de lak is ook erg dof.
Zo dan.. Zo lijkt de lak inderdaad flink dof. :S En er liggen ook donkere lijnen over de moterkap, of is dat de reflectie van het dak?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Rippie
Bedankt voor de feedback quantoxx.

Karcher k2.
Dat met die lans ga ik proberen.
Er zit hier echt heel veel kalk in het water

Die tip voor het drogen had ik inderdaad van jou.

Hij is idd erg dof en je ziet van die donkere lijnen erin. Lijkt wel of de lak daar in betere staat is.

Denk ook dat ik met in de wax zetten geen mooi resultaat ga halen. Maar ik moet de lak wel een beetje beschermen. Toch nog maar eens goed nadenken over die dap500 starterskit.
 
* Een K2 heeft 110 bar, wat aan de lage kant is.
* 1:10 is de verhouding voor lichte vervuiling en dan is het schuim sowieso al wat dunner.
* De kraan open betekent veel water i.c.m. weinig zeep.
... Dit alles met hard water is vaak funest voor je foamdikte.

* 1:10 nogmaals proberen met de kraan dicht.
* 1:4 proberen met de kraan dicht.
... anders een waterontharder aanschaffen. :p


Ik denk niet dat de lak daar in betere staat is, maar dat de lak simpelweg vies is. Een rondje met een paint cleaner (Pro Polish bijv) zou al een hoop kunnen doen. Of uiteraard een fijn polijstmiddel als er verder geen defecten zijn, maar de lak lijkt wel een polijstbeurt te kunnen gebruiken. ;)

Ik zou je sowieso een DAP900 adviseren omdat deze wat meer power in huis heeft en een ergonomisch betere behuizing. Daarbij verwacht ik dat jouw Audi best wel een harde lak kan hebben en dan heb je die power wel nodig.

Waxen o.i.d. is uiteraard goed als bescherming. Een wax zou de lak wel iets kunnen doen opleven.
 
  • Leuk
Reactions: Rippie
@Rippie - Als je wat meer druk hebt, dan is dat altijd beter. Maar dit is dan maar één van de factoren. ;)

Naast de genoemde factoren zou je ook de sproeier IN de foamlans kunnen vervangen. Ik meen te herinneren dat je bij Carclean ook een andere maat sproeier kan bestellen.
Ik zou deze dan zelf gaan vervangen zodat je weet hoe de Lancia gedemonteerd kan worden en je dan meteen weet hoe je 'm kan schoonmaken/onderhouden. ;)

Ik heb vrij zacht water in mijn omgeving en kreeg met mijn simpele Nilfisk (120bar) / Artico Magico 1:10 / mengkraan dicht een prima foam.
Inmiddels een Nilfisk met 145.
 
  • Leuk
Reactions: Rippie
+1 om sproeier - nozzle - te vervangen.. zijn idd apart te verkrijgen via CC, mailtje sturen en het wordt opgestuurd.. denk dat er standaard een 1,20 inzit en de kleinere versie is 1,10 ...
 
  • Leuk
Reactions: Rippie
Gisteravond nog een groot deel in de wax gezet en vanochtend het afgemaakt.
Niet te dicht bij foto s gemaakt. Maar van een afstand is de auto wel aardig opgeknapt.

Ik zie nog wel een hoop dingen waarvan ik denk dat had ik beter moeten doen. Vooral kieren en naden.
20190804_115105.jpg
20190804_115215.jpg
20190804_115241.jpg
 
  • Leuk
Reactions: PA27506 en Timm
zoals quantoxx al aanhaalde zou ik idd beter voor de dap 900 gaan. deze heeft net wat meer power wat bij de befaamde duitse lakken best nodig kan zijn.

bij cc heb je wel altijd dat mooie startpakketje van de dap 900 waar je voor relatief weinig toch al aardig aan de slag kunt gaan
 
Graag julie feedback.
Ik heb even een aantal spullen in me winkelwagen gedaan.
Weet niet hoe het makkelijk te laten zien dus ik voeg even de screenshots bij.

Kan ik nu met me andere spullen en wat ik Dan eventueel aanschaf goed uit de voeten.
Screenshot_20190830-192652_Samsung%20Internet.jpg
Screenshot_20190830-192658_Samsung%20Internet.jpg
Screenshot_20190830-192703_Samsung%20Internet.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Rippie
Zo de bestelling is gedaan. Had gewacht tot de nieuwe dapjes binnen waren. Hopelijk morgen binnen en dan kan ik morgen avond wassen en kleien en misschien al vast een test spot maken.
Dit heb ik besteld.
Screenshot_20191024-191005_Word.jpg
Screenshot_20191024-191011_Word.jpg
 
Al vanaf zaterdag bezig om me auto te polijsten.
Zaterdag gewassen en met klei behandeld.
Zondag begonnen met polijsten en elke avond 2 uurtjes ik hoef nog maar 1 scherm achterklep voor en achterbumper.

Ik ben wel redelijk tevreden met de behaalde correctie. De swirls en wat lichtere krasje zijn eruit.
Elk paneel 2 keer met raffini veloce met de gele pad.
1 keer met raffini mezzo op de oranje pad.
1 keer met raffini finale op de witte pad.

Toch valt me op dat ik heel veel polijst stof heb. Misschien dat ik af en toe te lang door werk en nog meer tussentijds moet schoonmaken.

En ik vraag me af hoe jullie alle randjes netjes krijgen en langs de aluminium strips enzovoorts?
En in de deur grepen bijvoorbeeld?
En in het audi logo?

Ik ga zo weer verder en hoop op advies van jullie kant.

Planning is nu als volgt.
Vanavond voor scherm en achterklep.
Morgen avond voor en achterbumper.
Dan zaterdag ochtend de auto goed af spuiten met de hogendruk reiniger en eventueel in de monello foam zetten. Daarna droog maken met droog hulp poorboys s spray and wipe.
Dan helemaal na lopen met nanolex ontvetter en dan in handmatig in de collonite 845 zetten.

Graag ook advies wat wel en niet te doen.

Nog wat impressie foto s.
20191029_213539.jpg
20191029_213533.jpg
20191027_111831.jpg
20191027_112854.jpg
20191027_155711.jpg
20191027_155702.jpg
 
Heya! :D

Toch valt me op dat ik heel veel polijst stof heb. Misschien dat ik af en toe te lang door werk en nog meer tussentijds moet schoonmaken.
Ik denk dat jezelf al antwoord hebt gegeven. ;)

En ik vraag me af hoe jullie alle randjes netjes krijgen en langs de aluminium strips enzovoorts?
En in de deur grepen bijvoorbeeld?
En in het audi logo?
Langs randen en dergelijke kan je de kleine backingplate + pads gebruiken. Zo kan je mooier langs dingen ''snijden''. Of, als het er om vraagt, kan je gebruik maken van cones/balls op een boor.


Die raamstijl kan nog wel een hitje met een finishing combi gebruiken. ;)