• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen..

MvH

Detailing rookie
18 sep 2019
14
2
Goedemorgen,

Mijn naam is Mike, 26 jaar en woonachtig in Valkenswaard.
Na een tijdje dit forum te hebben bekeken en stukken gelezen te hebben ook maar eens besloten om een account aan te maken.
Dit vooral omdat ik al een maand worstel met een probleem.
Ik weet niet of ik hier de vraag al mag stellen, zo niet wijs me er even op.

bij deze toch de vraag; hoe kom ik af van water/kalkvlekken op mijn ruit/lak?
Deze zijn op vakantie in frankrijk door een sprinklerinstallatie op mijn auto gekomen.
Al een maand ben ik bezig deze vervuiling te verwijderen maar ik kom geen stap verder.
Ik ben ten einde raad nu, dit helemaal omdat ik de auto pas sinds januari heb en er heel zuinig mee om ga.

Iemand een oplossing/tips om dit op te lossen?

Groeten,

Mike
 
Hi Mike! Welkom op het forum! Kalkvlekken op de ruiten kunnen inderdaad hardnekkig zijn. Mijn go-to methode het machinaal poliisten van de ruiten met een MF-pad en een glaspolish (zoals die van Sonax of Nanolex). Ik vermoed dat je niet in het bezit bent van een machine, maar met de hand moet het misschien ook lukken.

Overigens, als je kalkvlekken op de ruiten hebt dan heb je die waarschijnlijk ook op de lak. Als dat het geval is zal je daar ook moeten polijsten.
 
Dankje The Joy Of Detailing,

Ik zal een foto posten om zo wat meer duidelijkheid te scheppen, jullie kunnen me vast meer vertellen of dit kalk vlekken zijn..
20190917_191056.jpg


Ik ben dan ook echt een leek en een onhandig persoon om dit aan te kunnen pakken.
Dus als er iemand is die me hierbij wil ondersteunen of het "schoonmaken" van mijn auto op dit moment wil leren is van harte welkom.

Groeten!
 
Sorry Jansen ik heb helemaal over jouw reactie heen gelezen.
Zoals ik inderdaad in mijn post aangeef ben ik echt een leek, dus inderdaad een polijstmachine heb ik niet.
 
Welkom op het forum @MvH , dat kan inderdaad een pain in the ass zijn deze vlekken. In Frankrijk brandt het zonnetje natuurlijk ook lekker, dus het zit wel er wel goed op / in.. zoals een aantal al zei: beste kun je iets van een glasspolish of ruitenscrub nemen of anders een polijstmiddel en dan met het handje boenen.
 
Oke dus als ik jullie goed begrijp heb ik 2 verschillende producten nodig om het glas en de lak weer vrij van kalk te maken?

Wat raden jullie aan? Welke producten en welk materiaal en dergelijke?

Alvast bedankt!

P.s. als er iemand in de buurt van Valkenswaard woont die mij tegen een vergoeding wil helpen met dit probleem sta ik daar ook voor open!
 
En met dat spul zou je ook die kalk vlekken kunnen verwijderen?
Welke hand pad heb ik dan nodig?

Sorry voor de vele vragen..
 
Ik gebruik een zwarte van Monello maar maakt niet veel uit.
Mijn werkbus zat laatst ook onder de kalkvlekken en waterspots na de nieuwe bestickering en dat zag ik pas na 3 weken (vakantie) en nu is alles weer schoon en netjes.