• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Rob87

Detailing trainee
1 feb 2020
3
45
Hallo allemaal,

Ik ben Robby, 32 jaar uit Vleuten. Ik ben sinds kort weer bezig met een oude hobby op te pakken, het detailen. Ik ben sinds november in het bezit van een Ford Transit uit 2018, deze auto is de eerste paar maanden een huurauto geweest. Dus inderdaad met bijbehorende schades, waskrassen en een gedeelte overgespoten. Behoorlijk wat ervaring voor een auto met slechts 24000 op de teller. Inmiddels heeft de restyler er al 4 putjes uit gehaald en ben ik al een heel eind op weg met de lak.

Bijlagen

• DSC_0065.webp
    DSC_0065.webp
    203,6 KB · Weergaven: 143
Welkom terug Rob.

Vraagje: hoe kom je (goed) bij het dak? Ik heb een Opel Combo, die is weliswaar lang niet zo hoog als een Transit, maar ik sta behoorlijk te klooien als ik het midden van het dak wil poetsen. Krukjes, keukentrapjes, wiebel wiebel...

Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom.

Welkom terug Rob.

Vraagje: hoe kom je (goed) bij het dak? Ik heb een Opel Combo, die is weliswaar lang niet zo hoog als een Transit, maar ik sta behoorlijk te klooien als ik het midden van het dak wil poetsen. Krukjes, keukentrapjes, wiebel wiebel...

Bij het wassen van het dak leg ik een plank op de imperiaal waar ik op ga zitten. Maar aangezien er bijna altijd ladders op liggen doe ik het dak met de wekelijkse wasbeurt de ene keer wel wassen en de andere keer alleen afspoelen.

Keukentrap met telescopische wasborstel. :)

Of, als je het echt goed wilt doen; 2 steigers huren met daartussen een steigerplateau die over de bus heen gaat. Kan je naast goed wassen ook zelfs polijsten.

Keukentrap met telescopische wasborstel. :)

Of, als je het echt goed wilt doen; 2 steigers huren met daartussen een steigerplateau die over de bus heen gaat. Kan je naast goed wassen ook zelfs polijsten.
Die opstelling met 2 steigers zat ik ook aan te denken. Beetje omslachtig maar wel ideaal als je je dak wil polijsten.

Het dak blijft altijd een lastig dingetje bij hoge auto's, misschien dat een vouwladder een idee is.
8805779472414-500-500.webp
zoiets dus.

@nova_niek - Gaat ook eigenlijk nergens over, maar met regelmaat deed ik werkbussen waarbij het dak verstevigingen in het dak-metaal zaten. Dit zijn van die gestanste "vakken" in het dak.

Dan moest ik eerst met een cone of dikke foampad langs en op de randen polijsten en dan de vlakke stukken. :P

Met één steiger/vouwladder kwam ik nooit lekker tot het midden van het dak. Soms redde je het wel, maar dan sloopte je je rug/lijf door lang in een rare houding te staan.

• Leuk
Reacties: nova_niek