• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Timo84

Detailing chief
25 mrt 2020
326
88
23
Boekel
Hallo, mijn naam is Timo

Ik kom uit Noord-Brabant

Ben sinds 2 jaar auto's aan het wassen. Nu heb ik sinds kort een Opel zafira 2.2 uit 2004.
Fijne auto met veel vermogen en rijdt erg soepel.

De auto zit flink onder de swirls nu gebruik ik altijd een hogedrukreiniger met schuimpistool en een monello kleiset.
Om de swirls te verwijderen heb ik monello rafini finale gekocht om de auto te polijsten. Om daarna de auto te waxen gebruik ik Meguiars Gold Class Carnauba Plus liquid wax.

De polish wil ik handmatig gaan gebruiken.(is dit een afrader)

Alle reacties en aanbevelingen en tips zijn welkom.
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom op het forum, Timo

Of de Monello - Finale genoeg power heeft, dan zal je moeten testen. ;) Als je lak wat harder is, dan zal je aardig spierballen gaan kweken. Misschien lukt het, maar anders zou je moeten overwegen of je een iets grovere combi van polijstmiddel + pad wilt, zoals de Monello - Mezzo op een Oranje Pad.

(Meerdere gradaties in huis hebben is sowieso handig)

Normaliter zou je bij handmatig polijsten ook een glaze gebruiken om overgebleven imperfecties te verhullen en de lak meer reflectie te geven. Dit mag je natuurlijk overslaan, met in het achterhoofd dat de Meguiars wax ook wat zal verhullen.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Bedankt voor de reacties.

Ik ben van plan om de monnelo mezo en veloce compound te kopen om ook een keer de koplampen de doen. Hebben jullie aanbevelingen voor een glaze>
 
Ik zie regelmatig de Black Hole / White Diamond voorbij komen. De ene is voor donkere kleuren en de ander voor lichte kleuren, maar het gaat om de olien en dus zou je Black Hole ook op een lichte kleur kunnen aanbrengen. (Mocht je meerdere auto's/kleuren willen doen, anders gewoon donker bij donker, licht bij licht)

Ik heb zelf alleen ervaring met de Dodo Juice - Lime Prime Lite Cleaner-glaze en deze werkt ook prima.
 
  • Leuk
Reactions: Timo84