• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Een mk2 heeft ook geen luchthapper. Maar een luchttoevoer onder de kap. Zal niet op een mk1 passen waarschijnlijk.
Dan moet je zelf wat fabriceren of de intercooler achter het front plaatsen.

Inderdaad en het is met een intercooler van een MB Sprinter wel op te lossen.
Alleen als ik dat doe wil ik het allemaal in 1x doen (laderrivisie etc.), vandaar dat die nog even op zich laat wachten o_O

Gisteren de auto van schoonmoeder opgehaald, laten we zeggen dat die wel wat liefde kon gebruiken..
WhatsApp Image 2020-04-04 at 09.23.17.jpeg


WhatsApp Image 2020-04-04 at 09.24.22.jpeg


Dus gisteren de dag nuttig besteed en met de Twingo aan de slag gegaan.

Vanmiddag na het werk nog even de puntjes op de i en dan vind ik het mooi geweest.

Het is niet zo strak geworden als ik gehoopt had, echter ik vermoed dat ze de auto niet meer herkent.
Lak was/is echt heel slecht, met veel ingevreten vogelpoep en voor het mooie had die 3 of 4 stappen gepolijst moeten worden gok ik.
Helaas geen tijd voor gehad, dus wellicht over een half jaar/jaar nog een keertje proberen.
 
Laatst bewerkt:
Zie het bericht hierboven voor de 'voor'-foto's.

Nu de 'na'-foto's:
IMG_20200405_151719.jpg


IMG_20200405_151727.jpg

IMG_20200405_151743.jpg


Voor diegene die willen weten wat ik gebruikt heb:
IMG_20200404_091159.jpg


Moet eerlijk zeggen, dat als ik de voor en na foto's naast elkaar zie ik toch wel (gematigd) tevreden ben met resultaat. Pas de 2de auto die ik ooit gepolijst heb en weer genoeg ervan geleerd :)

De buurman had naar m'n schoonmoeder geappt of ze een nieuwe auto had gekocht, dat zijn toch wel de leukere berichten!
 
Mooi resultaat al hoor. En leuke opsteker, die vraag van de buurman! :cool:

Voor wat betreft dat (gematigd) tevreden zijn. Polijsten is iets wat je vaker gedaan moet hebben. Oefening baart kunst en je leert elke keer weer wat bij.

Maarre.. wat doet dat schuursponsje tussen je detail-spullen? o_O
 
Mooi resultaat al hoor. En leuke opsteker, die vraag van de buurman! :cool:

Voor wat betreft dat (gematigd) tevreden zijn. Polijsten is iets wat je vaker gedaan moet hebben. Oefening baart kunst en je leert elke keer weer wat bij.

Maarre.. wat doet dat schuursponsje tussen je detail-spullen? o_O

Is ook zeker waar, al doende leert men zullen we maar zeggen.

De gele zijde van het schuursponsje gebruik ik voor de achterzijde van de wieldoppen en de stalen velgen, maar moet daar nog even iets van een hardere pad voor hebben ofzo..
 
Lang naar uitgekeken, maar gistermiddag eindelijk tijd gevonden om de Golf weer uit de winterstalling te halen :heart_eyes:

Helaas niet helemaal gegaan zoals gepland, resultaat is een aantal krassen en een deukje in de motorkap.
Vermoedelijk is er in de stalling een fiets tegenaan gevallen en heeft diegene verzuimd dit te melden bij de eigenaar van de loods..
Er spelen nu wat privé-omstandigheden (bij de eigenaar), maar we gaan het samen wel geregeld krijgen qua afhandeling.

De krassen voelen niet echt diep, dus ik hoop dat die met een goede detailbeurt al eruit te halen zijn.
Motorkap kan hopelijk uitgedeukt worden zonder te spuiten, dus dan zou het al met al nog relatief meevallen.

Plaatjes bij de niet zo leuke praatjes:
IMG_20200407_154806.jpg
IMG_20200407_154836.jpg
IMG_20200407_194643__01.jpg
 
  • Verbluft
Reactions: Kees-sw