• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even Voorstellen

C.T

Detailing rookie
27 apr 2023
3
15
Hey mijn naam is chris en heb mij vrij recent een nieuwe BMW X1 2023 U11 20i aan geschaft echt een zalige wagen.
Waarom ik me hier heb in geschreven is voor mijn zwarte deurlijsten en pillars zwart te houden en mijn lak kras vrij want ik ben een freak als het over lak gaat.
Maar weet niet welke tech of producten ik er voor moet toe passen.
Vandaar dat ik me hier heb aan gemeld.
ik gebruik kaercher nr3 maar is al 10-15 jaar oud natuurlijk mf-doeken aparte voor de lak, ramen en velgen.
En hard wax natuurlijk.
het probleem:
Is dat ik steeds druppels blijf zien na het wassen van mijn wagen.
Ik vermoed dat het de mf-doeken zijn?
 
  • Leuk
Reactions: PA27506
Welkom Chris! Druppels komen niet van een doek maar van vuil of overblijfselen van water. Als je een foto maakt is het beter te beoordelen. Maak anders even een los topic aan voor je vraag.

Met de info van hier ga je de auto in ieder geval top kunnen houden! Veel plezier ermee!
 
  • Leuk
Reactions: C.T
Welkom Chris! Druppels komen niet van een doek maar van vuil of overblijfselen van water. Als je een foto maakt is het beter te beoordelen. Maak anders even een los topic aan voor je vraag.

Met de info van hier ga je de auto in ieder geval top kunnen houden! Veel plezier ermee!
ik denk eerder van water want ik ben in de week door de regen gereden en de water druppels zijn weg allen mijn achter venster en spoiler zijn enorm vuil, kan momenteel dus geen foto maken er van.
Maar ik denk dat ik een water ontharder moet gaan halen. dat da het probleem is en dat ik te veel water in het schuimpistool doe.
 
Welkom!

Als waterdruppels na regenbui weggaan dan zijn het geen kalkvlekken van opgedroogd water. Nalopen met detailler kan na wasbeurt ook helpen en voorkomen dat water tijdens wassen opdroogt natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: C.T
Welkom op het forum!

Ik heb hetzelfde probleem. Na het wassen zitten er miljoenen druppels op mijn auto. :p

Ik neem aan dat je vlekken bedoeld? Waterspots ontstaan niet door het gebruik van doeken of een slap sopje in je foamlans.

Zoals al door anderen aangegeven; Hoogstwaarschijnlijk zijn er waterdruppels opgedroogd. Wat er dan achterblijf is kalk en/of vuil. Dit kan wegregenen, zolang het niet volgas heeft kunnen inbakken in de lak. Maar er kan ook een lichte afdruk ontstaan en dan kan het zichtbaar blijven. (Droog, maar soms ook erger wanneer het weer nat word)

Het simpelste om dit te voorkomen is; Drogen na een wasbeurt of goed afspoelen met osmose/demi-water. (Bevat minder tot geen mineralen die dan ook niet kunnen opdrogen en residu achterlaten)


EDIT: Ah, lees nu in de Chat dat het inderdaad opgedroogde druppels zijn. En dat het een dure lak betreft. Wat bedoel je hiermee?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: C.T