• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen ;)

standierckx

Detailing rookie
22 okt 2024
2
15
ik ben Stan, 26 jaar en woonachtig in Oud Turnhout (BE). als sinds kleine jongen een van auto's en een passie van me. de verzorging van de auto's is niet altijd optimaal geweest en daar is verandering aan het komen. ten slotte vind ik het ook nog een fijn en leuk om in een schone auto rond te rijden :)

ik heb al een aantal auto's gehad: Opel astra, Opel astra coupe, Peugeot 206, Seat Ibiza en Mercedes GLE500E.

tegenwoordig rijd ik rond in een Seat Leon Cupra R en wat een apparaat is dit! mijn vorige auto heb ik uiteindelijk naar een poets bedrijf gebracht om hem weer helemaal netjes te maken. de rekening was flink hoog, maar goed alles voor een schone auto.

om geld te besparen en mijn hobby veder te zetten, wil ik dit voortaan zelf doen. gelukkig krijg ik binnenkort wat hulp van een vriend van me ;)

meteen een vraag: wat zijn jullie tips? dingen om op te letten? producten die jullie adviseren? wat maakt het werk makkelijk/ efficiënter? brand los zou ik zeggen haha

ik hoop hier vooral het een en het ander te leren over het onderhouden van auto's en wie weet wat er in de toekomst uitkomt!

groetjesss en een fijne avond :cool:
 
  • Leuk
Reacties: PA27506 en Tim
Welkom en check de tutorials eens.

Krijg eerst het wassen goed onder knie en ga dan pas uitbreiden. Een HD reiniger is echt wel een pre, ook als je begint en dan kun je straks ook gaan foamen (Bilt Hamber Touchless is een fantastische foam).
Als shampoo ben ik zeer te spreken over Bilt Hamber Auto Wash, 5 tot 10ml op 10 liter water, dus zuinig ij gebruik en smeert en wast goed.
 
dankjewel allemaal voor de reactie!

van welk merk zijn jullie fan? ik wil het liefste bij een merk blijven of is dit onmogelijk?
Dat is wel mogelijk, maar je doet jezelf tekort. Elk merk heeft z'n eigen toppers en daarnaast heb je persoonlijke voorkeur. Sommige zijn dol op geurtjes, ik heb dat totaal niet.

Wat werkt voor jou dat werkt voor jou en het is leuk om wat te proberen en variëren. Begin klein/simpel en je leert je eigen voorkeuren wel kennen.