• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Speedyace

Detailing rookie
18 dec 2024
5
15
Hallo Car-cleaners, mijn naam is John kom uit de omgeving van Hoorn (NH) en heb mij toch maar eens even aangemeld bij dit forum.
Ik draai al een tijdje mee in auto land en heb al wat flessen meguiars leeg gepoetst.
Maar dit is alweer heel lang geleden en wil het weer oppakken.
De auto die ik onderhanden wil nemen is mijn Volvo V60 T6 Recharge R-Design. Aangezien het om een zwarte auto gaat die voorzien is van uni lak, dus erg gevoelig voor krassen.

Ik heb de AVA P50XL al aangeschaft en moet nu de rest nog even uitzoeken qua droog doeken etc.etc. En hoop hier de nodige informatie in te kunnen winnen onder de ervaringsdeskundigen.

M.v.g. John

Bijlagen

• IMG_4432.webp
    IMG_4432.webp
    615,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_4589.webp
    IMG_4589.webp
    127,9 KB · Weergaven: 15
  • IMG_4428.webp
    IMG_4428.webp
    453 KB · Weergaven: 14
  • IMG_4583.webp
    IMG_4583.webp
    123,5 KB · Weergaven: 15
Net nog maar even een bestelling geplaats. Kon net nog even voor 21:00.
1x Delirium Drying Towel 60x90
En eerst maar even een 1ltr flesje artico magico snow foam van Monello om te proberen.

Welkom!

Mooie auto, zeker ook om bij te houden, heb daar ook nog naar gekeken afgelopen zomer.

Enne wie is niet met een flesje Meguiairs begonnen?
Thanks, auto is van 22' met 58k op de teller en heb hem net 2 wkn in het bezit.
Zelf geimporteerd uit Duitsland en gekocht bij een Volvo dealer. Ik had nu nog het BPM voordeel. Dit is volgendjaar over.

Ik heb soort gelijk traject gedaan met mijn MB. Welk BPM voordeel vervalt?
Het is toch geen bestel wagen?

Je kan toch "gewoon" de regelgeving van 2022 toepassen?

Laatst bewerkt:
Vanaf 1 januari 2025 komt er een andere berekening. Oftewel de hybride auto's met een stekker. Deze auto's gaan dan net als de andere personenauto's mee in de bpm-berekening.
De oorzaak ligt bij de wijze waarop de CO2-uitstoot van auto’s wordt berekend. Brussel wil dat de uitstoot van de auto’s op een nieuwe manier berekend wordt. Bij deze nieuwe meetmethode ligt de uitstoot van plug-ins op papier een stuk hoger.
Meer CO2-uitstoot betekent in Nederland dat je meer geld kwijt bent aan bpm. Dat heeft tot gevolg dat plug-in hybrides een stuk duurder worden in ons land. Het gaat al snel om duizenden euro’s wat je meer gaat betalen. Nu heb je nog het voordeel bij het importeren van een plugin hybride. Maar dit is straks dus over.

Dat is inderdaad voor nieuwe PHEV's in 2025.
Maar voor gebruikte geïmporteerde auto's mag je (volgens mij) nog steeds het BPM regeling van het betreffende bouwjaar toepassen, ook in 2025.

Maar verder pracht auto!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Speedyace
Welkom John. Sommige zaken zijn ook gewoon afhankelijk van persoonlijke voorkeur, of wat je zelf belangrijker vindt. Als je de juiste vragen stelt krijg je ook een passend antwoord (op het moment dat je een vraag stelt en zelf al half het antwoord geeft is de kans dat de antwoorden gewoon voortborduren op je eigen halve antwoord erg groot.

Wat die BPM betreft had ik onlangs ook zoiets gelezen, en zelfs als je terug mag naar de BPM-regels van het bouwjaar: als je een jonge occasion wil importeren heb je daar toch ook over niet al te lange tijd mee te maken.

• Leuk
Reacties: GeBas en Speedyace