• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen

Tja, wax suggesties....zoveel smaken zoveel meningen.

Budget? Doel? Emotie? Type voorkeur (hard/vloeibaar)?

@D-J Tsja ik wil niet meteen te hoog in de boom gaan zitten , de Wolfgang is misschien iets voor later als ik echt veslaafd ben:lol
Omdat ik net pas begin en ik alles moet aanschaffen moet het een beetje redelijk geprijsd zijn zoals Mothers en Poorboys.
Zelf denk ik dus aan step 1,2 en 3 van Mothers en de voorkeur gaat uit naar vloeibaar, de geur vind ik van ondergeschikt belang de standtijd daarentegen wel.

welkom,

als je nog met de hand detailed, dan kan ik je de autoglym srp aanraden.
mocht je daarna machinaal gaan dan kun je de SRP als bijv. de Black hole van poorboys gebruiken.

zo kun je langzaam uitbreiden en toch je eerste aanschaffen op gebruiken...

ik blijf een hollander he:-b

Als je liefst een vloeibare wax wilt met een goede standtijd dan is de Collinite 845 je ding. Geeft wel een eerder 'glazige' glans en ruikt niet zo lekker als DJ maar ik vind het om te beginnen goede wax. En is later nog altijd goed voor in de winter. Nadeel is wel dat door de oplosmiddelen hij niet goed samengaat met SRP. Maar ik zou je aankopen wat verdelen over de verschillende delen. Een goede velgenborstel, wat work towels en andere dingen voor het interieur. Wat dingen voor glas. Dingen genoeg om te bestellen.

Wat BMWim ook zegt: dan is Collinite 845 je wax! Samen met SRP kun je je auto echt heel netjes maken!

Maar BMWim schrijft ook dat door de oplosmiddelen in de collinite 845 deze niet echt goed samengaat met de SRP. Is er geen alternatief voor de Collinite die geen oplosmiddelen bevat ?
Ik weet het , veel vragen maar ik ben echt nog een absolute beginner .

Welkom, als je niet de col. 845 neemt zou je een natty paste wax kunnen proberen. Toen ik net begon dacht ik dat het lastig zou zijn om wax uit een potje op een pad aan te brengen.
Nou geloof me ik ik koop nooit meer een vloeibare wax, muv de col 845, en dat is zelfs een paste wax in een fles volgens mij.