• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen...

maxpowa

Detailing rookie
5 dec 2011
2
0
Hallo allemaal,

We hebben zonet een nieuwe wagen aangeschaft.

Het is een Citroën C4 Picasso in exclusive uitvoering in de kleur Banquise wit met Black top (wit met zwart dak, deurstijlen, handgrepen en spiegels dus)

Ik wil deze dus even goed voorzien van een beschermlaagje. Maar zal een beetje hulp nodig hebben bij het uitzoeken van wat en hoe.

Ik heb al heel wat afgezocht op internet en het is me duidelijk dat dit de plaats bij uitstek is om producten te kopen en advies te vinden.
 
Welkom hier !!

dat heb je goed gevonden , dat dit dé plaats is om je wagen te vertroetelen :party:

Waar in Apenland oeps..België bevind jij je ongeveer ?

hulp nodig : je zal genoeg reactie krijgen :

ik zal alvast de aftrap geven hier :

washmitt : 1 goede en 1 goedkope(voor onderzijden)
2 grote emmers
kleiset (ook een nieuwe auto moet MEESTAL gekleid worden ) :ja bvb : mothers kleiset
eventueel een lakreiniger à la prof. polish van poorboy's
eventueel een glaze , moet zeker niet voor een nieuwe wagen , meningen zijn verdeeld over dit produkt
een wax : bvb zeker omdat het nu winter wordt : exp van poorboys of synwax van...Mothers(heb ik allebei en neem vrijwel altijd de synwax :heart_eyes: )
minimum 3 poetsdoeken : type mega towel 40x40 cm
een droogdoek bvb : delirium
een velgenborstel : bvb ez-mini (komt al vrij diep hoor, de grote komt verder maar dan heb je al reuzebrede velgen :-b )
een velgenwax bvb : wheelwax
een gewone rechte verfborstel +- 35-40 mm breed die je aftaped om je velg niet te beschadigen(deze borstel is om de voorzijde van je velgen te poetsen)
Spray&Wipe(s&w) : goed voor ramen, lak ,interieur,.......een aanrader !
goedkope mf-doekjes om je velgen mee op te poetsen
enkele pads(foam en mf)
een glazendoek
eventueel iets om je banden zwart te maken? bvb rubber-care van mothers, deze is 3 in 1 en kan ook voor plastic en vinyl gebruikt worden (binnen en buiten de auto dus)
nog iets ....
suc6 !
 
grandscenicman zei:
Welkom hier !!

dat heb je goed gevonden , dat dit dé plaats is om je wagen te vertroetelen :party:

Waar in Apenland oeps..België bevind jij je ongeveer ?

hulp nodig : je zal genoeg reactie krijgen :

ik zal alvast de aftrap geven hier :

~

nog iets ....
suc6 !

Ik ben van Gent city...

Das sound advise dat je daar geeft :)^

Was er al min of meer uit wat ik allemaal nodig had, maar had nog twijfels over polish & glaze.

Denk je dat het doenbaar is om kleien uit te stellen tot na de winter en nu gewoon te wassen, polishen en dan sealant of wax aangezien het reeds december is (het is nogal fris om te staan klooien kleien?

Ik dacht eraan het volgende te doen:

- foam - rinse

- 2 bucket wash - rinse - dry

- velgen wash - rinse - dry (mini brush zal beste zijn, er zitten 17" volubilis velgen op, die zijn redelijk fijn gespaakt)

- polish & wipe

- sealant of wax & buffen (sealant even goed als wax? en hoe lang blijft het zitten?)

- wheelwax op de velgen

- tire dressing


Enne, als ik kies voor synwax, vloeibaar of paste?

Er zitten wat chrome strips op de wagen, moet ik daar nog iets speciaal mee doen?

Aaangezien je ook met een mono rijd, heb je nog tips om makkelijk bij het dak te geraken zonder toeren of stoten? Zou je een handdoek nemen om op de wagen te leggen als je er tegen leunt?

Alvast bedankt voor de info!
 
synwax : ik heb ze allebei :-b , geen voorkeur , alleen zit er al een pad in de blikken trommel van de vaste versie !

tip : als je s&w hebt : eerst je pad wat vochtig maken en pas dan de wax : werkt veeeeeeeel zuiniger/dunner maar toch effectief hoor !

dak poetsen : ik heb zo een tuinbankje van +- 40 cm hoog dat zelfs in de goot past(niet breed dus) lengte +- 50 cm(+-18 euro)

ook heb ik de telescoop van megs , maar die wordt zelden meer gebruikt vanwege het moeilijke uitspoelen als je ermee werkt
(is niet zoals een handschoen , die heb je immers "in de hand" :ja )

kleien voor de winter : zeker !!

auto wassen en NIET afdrogen maar gelijk beginnen kleien en nat genoeg !!

wel eerst je velgen wassen en dan pas de ...auto

neem een emmertje met warm water en je kan je handen lekker warm houden/maken als ze koud worden én je klei kneed makkelijker :ja

tijd om mijn auto te kleien : 1 uurtje , jij zal nu misschien iets langer doen, pakweg 1.5 uur , maar zeker doen !
desnoods in een wasbox als het niet druk is en je kan bovendien dan toch min of meer binnen staan

polijsten : zou ik niet doen, eerder kleien, maar je kan én kleien én polijsten natuurlijk , maar je lak zal eerder vuil zijn op de lak dan in de lak denk ik persoonlijk.

croom-strips : gewoon mee met de wax doen , kan geen kwaad.

polish & wipe ????? bedoel je s&w ?(spray&wipe)??