• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eventjes voorstellen: Rob

Rob_accord

Detailing rookie
31 jul 2009
39
0
Hallo, m'n naam is Rob ben 26jaar en woon in België.
Ik doe nog niet zo heel lang aan detailing, het is eigenlijk begonnen toen ik een nieuwe wagen kocht (Honda Accord 2.0 Vtech) Daarvoor reed ik met een lelijke blauwe relault megane cabrio en daar keek ik eigenlijk niet zoveel naar om :-"
Ik had dus een nieuwe wagen en wilde hem onderhouden zodat hij lang "als nieuw" eruit zag.
Ben ik beginnen surfen en kwam op de site uit van meguiars België uit en zag daar dat ze detailingdays organiseerden.
Ingeschreven met een kameraad en de volgende maand zo een sessie bijgewoond.
ze toonden de 5 stappen methode voor op de wagen van m'n homie, Ik was versteld 8o.
Ze haalden zijn wagen er uit omdat ie "medium tot sterk verwaarloost was 8-())
Afbeelding026.jpg


ze toonden de verschillende manieren van poetsen met de hand en op het eide een met hun g220.
eerst met scratch x en daar na de vernieuwde versie daarvan, moet zeggen was verbetering maar niet zo heel veel.
Toen haalden ze ultimate compound boven man wat een wonderspul ik was direct verkocht! :heart_eyes:

Afbeelding033.jpg


Heb daar dan aan 150Eurie aan producten gekocht!
De week ernaa had ik 2 dagen verlof en ben direct beginnen detailen (5stappen methode) met de hand!
kan u verzekeren zware klus, de wagen is 4 jaar oud en de vorige eigenaar heeft hem prachtig onderhouden :)^ bijna geen swirls te zin dus dacht ik goed met de hand te doen, wat me aardig gelukt is. (geen foto's daarvan)
maar toen is de detailmicrobe van kwaad naar erger gegaan.
ben beginnen zoeken naar een foamgun en zo ben ik hier dan terecht gekomen op carclean
ik heb al massa's gelezen en heb al veel bijgeleerd over verschillende merken en zo (wat je bij meguiars niet hebt)
eerst en vooral heb ik mij hier een foamgun gekocht wat de eerste instantie was samen met een flesje ssf.
vrijdag besteld en dinsdag in de bus, vlugge sevice :cool:
maar de kriebel bleef jeuken en heb mij kort daarna ook het starters pakket van dap besteld, wa pads en nog een resem dingen (die post ik dan wel eens in de De Collecties!) het is wel nog niet veel als ik hier vergelijk maar kom het is een begin.
om te oefenen heb ik hier een oude kar staan van m'n moeder die waarschijnlijk de volgende keuring niet gaat halen :confused:, dus kan ik lekker daar op oefenen en experimenteren vooraleer ik op m'n eigen wagen werk.

Ziezo later meer over de projectjes dat ik ga inlassen (moeders ouwe kar die op 15jaar misschien 5keer gewassen is mee dreft 8-o en de mijne eventueel nog m'n schoonbroer zijne bak)

Hier nog een pic van mijn machien Honda Accord 2.0l 16v. Vtech Sport (155pk)

Afbeelding009.jpg