• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ex-p + 476s ?????????? (of doe ik het verkeerd)

  • Topicstarter Topicstarter ek
  • Startdatum Startdatum

ek

Detailing rookie
2 okt 2015
2
0
Ik ben totaal nieuw in de poetswereld. Heb een DAP900 + middelen aangeschaft en heb de volgende handleiding van dit forum gevolgd: [h=2]Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900)[/h] Ook heb ik me qua middelen laten leiden door deze handleiding omdat ik anders door de bomen het bos niet meer zie. Ik volg alle stappen en na de glaze (blackhole) eindig ik met EX-P

Nou ben in wat testen aan het bekijken op youtube en kom ik een test tegen waar ik niet echt blij van wordt !!! (zoek op: day22 car wax test) Hierop is een motorkap te zien met verschillende waxen. Nou is duidelijk te zien dat EX-P (zonder iets erboven op) gewoon ruk is. Wanneer 476s erop gesmeerd wordt, lijkt het super. Nou volg ik gewoon deze handleiding en zie ik dat het stopt bij de EX-P. euuuuuh hoe zit het nu?
 
Hey Ek,

Ik ga het betreffende filmpje even opzoeken en bekijken.

De EX-P is een Sealant en de Collinite 476S is een Wax. Ik weet op dit moment ook niet wat je precies bedoeld met ''de EX-P is gewoon ruk en de 476S super''

Deze producten hebben allebei hun eigen eigenschappen.

Zo is een wax bedoeld om vuil op te vangen en niet aan je lak te laten hechten. Bij een wasbeurt was je een laagje van je wax eraf.
Een sealant is bedoeld om je lak heel glad te maken en vuil eveneens niet te laten hechten.

Over het algemeen c.q in theorie is de standtijd van een sealant wat langer als een wax.


Nogmaals, ik ga eerst het betreffende filmpje even opzoeken.


Greetz
 
Hmmm... Ik begrijp wat je bedoeld.

Recent heb ik zelf ook een kleine test gedaan en kwam tot een vergelijkbaar resultaat qua sheeting.
Ik gebruikte echter geen EX-P, maar een enigszins vergelijkbaar product; WaxOyl.

Echter weet ik niet zeker of de daadwerkelijke bescherming van de sealant volkomen ruk is omdat de beading en/of sheeting ruk is.
Logischerwijs zou je dan zeggen; JA. Maar dit lijkt me simpelweg gewoon stug. Het blijft toch een sealant.

Wat betreft de handleiding; Het stop inderdaad bij de EX-P omdat dit ook de laatste stap is; Bescherming. (Wax/Sealant/Coating)


Ik hoop voor ons beide dat er iemand reageert die ons meer kan vertellen.


Greetz
 
Het is idd gebruikelijk de EXP af te toppen...

Vaak word hier de Natty's voor gebruikt, en dan licht het een beetje aan de kleur van de auto welke.

Deze combi zal ik je best aanraden... Werkt prima!
 
Zelf uitstekende ervaringen met de colli 476s. Makkelijk aan te brengen en af te nemen. Fantastische standtijd. En dan heb ik het nog niet eens over de prijs :-D
Ik heb er nu meerdere geprobeerd, maar dit is nu mijn vaste wax geworden.

Ben benieuwd naar de vervolg test.
 
Dus betekent dat, dat ik EX-P ook achterwege kan laten en meteen over Blackhole de colli 476s kan aanbrengen?
 
Ja dat word gezegd... Ik weet niet of dat echt getest is ofzo!

het is niet alsof er meteen maanden van je standtijd afgaat hoor!
 
EX-P is een prima produkt, mits dun aangebract. Ik breng zelf de EX-P altijd aan met de rode Monello pad op de DAP op standje 1-2. Prima resultaat. Voor wat meer diepte in de kleur top ik hem meestal af met Collinte 915. Standtijd van 2 lagen EX-P > half jaar.
 
Voor wat meer diepte in de kleur top ik hem meestal af met Collinte 915. Standtijd van 2 lagen EX-P > half jaar.
Ik had begrepen dat de tweede laag bescherming niet meer zijn specifieke eigenschappen als ''wetlook'' zal laten zien, omdat de eerste laag zich al aan de lak heeft gehecht?

De tweede laag hecht zich dan toch aan de eerste laag en niet meer direct aan de lak?

(Dit is geen argument, maar een soort van vraag)


nickname456;n433112 zei:
Maar blackhole onder de 476 verkort naar het schijnt wel de duurtijd van de 476...
Dit is inderdaad wat word gezegd, maar eigenlijk niet is getest. Dit is recent ter sprake gekomen in een ander topic en reageerde iemand van CC hetzelfde.

Mijn hoop is dat ik dit binnenkort kan testen op mijn eigen auto. (Auto opdelen in Sealant/Wax + Sealant/Wax + Glaze eronder)



Er blijft toch verschil zitten tussen de keuze voor een wax of sealant. Ook de combi's die hier uit volgen. Dus vraag ik mij nog steeds af hoe-of-wat.
Beide beschermingen hebben hun eigen eigenschappen.

Sealant voor langere standtijd,
Wax voor meer glans.
(Kort door de bocht)

Als je dus een sealant als laag #1 aanbrengt voor een lange standtijd en als #2 laag een wax voor meer glans/kleur, dan valt de eigenschap van deze wax/#2 laag toch behoorlijk weg?

Zo niet, waarom doet iedereen dit dan niet...? (Lange standtijd van de sealant en daarbij de glans/kleur van een wax)


Greetz