• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ex-p + 476s ?????????? (of doe ik het verkeerd)

• Topicstarter Topicstarter ek
  • Startdatum Startdatum

ek

Detailing rookie
2 okt 2015
2
0
Ik ben totaal nieuw in de poetswereld. Heb een DAP900 + middelen aangeschaft en heb de volgende handleiding van dit forum gevolgd: [h=2]Volledig exterieur stappenplan machinaal (DAP500/900)[/h] Ook heb ik me qua middelen laten leiden door deze handleiding omdat ik anders door de bomen het bos niet meer zie. Ik volg alle stappen en na de glaze (blackhole) eindig ik met EX-P

Nou ben in wat testen aan het bekijken op youtube en kom ik een test tegen waar ik niet echt blij van wordt !!! (zoek op: day22 car wax test) Hierop is een motorkap te zien met verschillende waxen. Nou is duidelijk te zien dat EX-P (zonder iets erboven op) gewoon ruk is. Wanneer 476s erop gesmeerd wordt, lijkt het super. Nou volg ik gewoon deze handleiding en zie ik dat het stopt bij de EX-P. euuuuuh hoe zit het nu?

Hey Ek,

Ik ga het betreffende filmpje even opzoeken en bekijken.

De EX-P is een Sealant en de Collinite 476S is een Wax. Ik weet op dit moment ook niet wat je precies bedoeld met ''de EX-P is gewoon ruk en de 476S super''

Deze producten hebben allebei hun eigen eigenschappen.

Zo is een wax bedoeld om vuil op te vangen en niet aan je lak te laten hechten. Bij een wasbeurt was je een laagje van je wax eraf.