• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterieur detail Mitsubishi Outlander

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Beste,

Nadat ik een tijdje geleden de auto een wash&wax gegeven had, was het nu tijd voor een "serieuze" behandeling.

Om te beginnen heb ik de auto gewassen met de BTBM ( 8 ml op 10 L water ), velgen zijn gereinigd met de poorboy's Spray and Rinse 1:4 verdund en de achterzijde van de velgen zijn daarna nog eens gereinigd met IronX, om zeker te zijn dat echt alles weg is :) . De auto snel gedroogd en toen gekleid met Poorboy's klei en Spray & Wipe. De Spray & Wipe is niet verdund, vind het zelf wat prettiger werken aangezien de klei toch beter glijdt naar mijn mening.
Na het kleien de auto afgespoeld en nog een keer gewassen met de BTBM ( 4ml op 10L water )

De volgende dag gepolijst met de de Dap 900. Allereerst PB SSR-2 op een groene Dodo Juice 5,5"' pad, daarna met de PB Professional Polish op een witte 5,5"" Monello pad alles nabehandeld. Daarna met een ronde handpad van Meguiar's PB EX-P aangebracht, 45 min laten curen en uitgewreven. Even een half uur wachten en daarna met een tweede gele pad PB Natty's Red aangebracht, 45 min laten curen en uitgewreven. In de tussentijd van het curen de lampen gepolijst, uitlaatje, ramen opgewreven met Spray & Wipe en de rubbers behandeld met de PB trim restorer.

Als laatste de voorzijde van de velgen voorzien van een laagje PB Wheel wax en de tyre dressing van Meguiar's om de bandjes mooi zwart te maken.

Ben benieuwd!

Guy

IMG_4437_zpsbbd2aa63.webp

IMG_4442_zps93aa9a11.webp

IMG_4440_zpsae347824.webp

IMG_4446_zps265df450.webp

IMG_4448_zpse8881b85.webp

IMG_4452_zpsc77e1bc1.webp

Ziet er weer prachtig uit. Is dankbaar werk met zulk een resultaat.........................
Wat is je ervaring met Mitsubishi lak en polijsten? Is het "harde " of zachte lak die Mitsubishi gebruikt?
Mijn er varing is dat het wel erg krasgevoelig is en zeker bij zwarte lak.

gr

Ik zal je uit de droom helpen Robsel, bij zwarte lak valt het meer op, de zilvermetallic hierboven zal niet veel harder of zachter zijn, enkel vallen de krasjes minder snel op op een lichte ondergrond ;)

Om nog even te reageren op de lak: Het zit er eigenlijk een beetje tussenin, desondanks zou ik, als ik moet kiezen, zeggen dat het een zachte lak is.
Krasjes krijg je prima weg zonder al te veel moeite te hoeven doen. Bij een BMW bijvoorbeeld heeft men meer werk met dergelijke krasjes eruit te halen. Het hangt een beetje ervan af welk ( geschikt ) polijstmiddel men gebruikt. Poorboy's doet het altijd uitstekend op Japanse auto's zoals Mitsubishi, Mazda, Toyota, etc :cool

Grt,
Guy

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik standaard de Monello serie met als afwerking de PB lijn waxen en Blackhole als kleurversterker.
Ik gebruik niet altijd de gewenste tijd om te laten curen, meestal max 20 minuten, is denk ik tekort.

gr

@robsel

Qua producten zit je wel prima naar mijn inschatting.
15- 20 minuten volstaat ook, zeker bij zomers weer. Gewoon de swipe-test doen, dan zit je altijd safe :-)^

Gr,
Guy

Hallo,
Vandaag maar eens de Outlander onder handen genomen. Duidelijk te zien was dat er weinig pekel op de auto zat, hoe zou dat toch komen... :-D

Allereerst ben ik begonnen met de auto te wassen met de DJ BTBM. De banden gereinigd met PB APC en Spray&Rinse.
Vervolgens droog gemaakt en gekleid met PB m.b.h Spray&Wipe.

Omdat ik al eens langer de ultimate compound wilde testen van Meguiar's, heb ik besloten om de gehele auto in de UC te zetten met de Dap900 op de groene polishing pad van DJ. Opvallend was dat zich de UC erg makkelijk liet verwerken en liet uitpoetsen. Alle lichte swirls zijn helemaal weg. Enkel de diepe krasjes zie je nog maar heel sporadisch, maar die zullen ook niet helemaal weg gaan. Fijn product, het stoft alleen wat meer op de ramen...

Vervolgens een laagje EX-P aangebracht en daarna nog een laagje Collinite 476S. De ramen heb ik schoongemaakt met de glasreiniger van DJ.

Ben benieuwd wat de standtijd is van deze combinatie, een 3-4 maanden moet toch wel lukken lijkt me.

Hier de foto's:
IMG_4970_zpsa97de325.webp

IMG_4974_zps26445696.webp

IMG_4981_zpscbb0c5ea.webp

IMG_4978_zpsb7855351.webp

IMG_4973_zps96c49cc8.webp

IMG_4980_zpsef7dbdb3.webp

Ziet er netjes uit hoor. :) Maar waarom EX-P én Collinite 476S? Naar mijn ervaring heeft 476S al een heel behoorlijke stand tijd.