Dit weekend stond er een 1-dags duo trio detail gepland. @MTyn had me een tijdje geleden benaderd met de vraag of we zijn oude dame onder handen konden nemen.
Nadat we kennis hadden gemaakt, uiteraard op enige afstand, een kop koffie en wat over koetjes en kalfjes hebben staan praten, zijn we aan de slag gegaan. Martijn en zijn vrouw waren lekker op tijd zodat we konden beginnen.
De auto bij aanvang:
Pre-wash, wassen:
Zoals altijd, begin ik met het aanbrengen van een laag foam, zo kan het vastgekoekte vuil losweken en afgevoerd worden.
- Kenotek foam
- Monello foamlance (omgebouwd)
- ValetPro shampoo
- diverse washmitts
Na het wassen nog een rondje Monello Non-Ferro gedaan. Her en der reactie.
Kleien:
Nadat alle wasspullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder te gaan. Qua vervuiling kwam er niet heel veel van de lak af met het kleien.
Diverse lakdefecten.
Tsja, bijna 31 jaar oud/jong, dan is het niet gek dat de lak flink gehavend is. Overal swirls, krassen, steenslag enz.
Polijsten:
omdat deze dame op leeftijd tot de VAG groep behoort, zou de lak wel eens goed hard kunnen zijn en ja, dat is het ook.
Op de lak voor het eerst de Scholl Concepts Ninja pads gebruikt i.c.m. de Scholl Concepts S2 Black op de Rupes Bigfoot en DAP900.
Sommige delen en dan met name de liggende delen (dak, motorkap) waren zo hard, dat zelfs de Festool rotary nodig was.
Naderhand gefinisht met de blauwe Scholl Concepts pad en Gyeon Polish.
Diverse 50/50:
Nadat de lak ontvet was met Nanolex EX, was het tijd voor de wax, in dit geval de Ultimate Waxeramic.
En nog wat puntjes op de i gezet:
- banden in de Waxaqddict SLick Tyre Dressing.
- ramen gelapt.
En voor wie zich afvraagt waarom de trims zo mooi zwart zijn i.p.v. vergrijsd, deze zijn een aantal weken geleden behandeld met Solution Finish, vandaar dat daar niets aan gedaan is.
En toen kon de auto naar buiten.
Nadat we kennis hadden gemaakt, uiteraard op enige afstand, een kop koffie en wat over koetjes en kalfjes hebben staan praten, zijn we aan de slag gegaan. Martijn en zijn vrouw waren lekker op tijd zodat we konden beginnen.
De auto bij aanvang:
Pre-wash, wassen:
Zoals altijd, begin ik met het aanbrengen van een laag foam, zo kan het vastgekoekte vuil losweken en afgevoerd worden.
- Kenotek foam
- Monello foamlance (omgebouwd)
- ValetPro shampoo
- diverse washmitts
Na het wassen nog een rondje Monello Non-Ferro gedaan. Her en der reactie.
Kleien:
Nadat alle wasspullen opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder te gaan. Qua vervuiling kwam er niet heel veel van de lak af met het kleien.
Diverse lakdefecten.
Tsja, bijna 31 jaar oud/jong, dan is het niet gek dat de lak flink gehavend is. Overal swirls, krassen, steenslag enz.
Polijsten:
omdat deze dame op leeftijd tot de VAG groep behoort, zou de lak wel eens goed hard kunnen zijn en ja, dat is het ook.
Op de lak voor het eerst de Scholl Concepts Ninja pads gebruikt i.c.m. de Scholl Concepts S2 Black op de Rupes Bigfoot en DAP900.
Sommige delen en dan met name de liggende delen (dak, motorkap) waren zo hard, dat zelfs de Festool rotary nodig was.
Naderhand gefinisht met de blauwe Scholl Concepts pad en Gyeon Polish.
Diverse 50/50:
Nadat de lak ontvet was met Nanolex EX, was het tijd voor de wax, in dit geval de Ultimate Waxeramic.
En nog wat puntjes op de i gezet:
- banden in de Waxaqddict SLick Tyre Dressing.
- ramen gelapt.
En voor wie zich afvraagt waarom de trims zo mooi zwart zijn i.p.v. vergrijsd, deze zijn een aantal weken geleden behandeld met Solution Finish, vandaar dat daar niets aan gedaan is.
En toen kon de auto naar buiten.
Laatst bewerkt: