• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterieur detail VW Polo 9N3 (Candy White)

J126R

Detailing addict
27 dec 2012
38
65
Hey,

Vorige week mijn eerste uitgebreide detail gehouden van onze witte VW polo. Wassen met 2EM, droogdoek, waxen en tussendoor QD altijd gedaan maar na aankoop van onze nieuwe wagen in juli 2012 is onze polo wat op de achtergrond verdwenen, met als gevolg een aantal wasstraat rondjes (door de madam ]-0 ) en dus een licht verwaarloosde auto. Mijn stappenplan was het volgende verspreid over 2 dagen:

* Voorwas met AB schuimlans en Magifoam
* Wassen met washmitt 2EM methode + Gloss-it Gloss shampoo
* Drogen met Dry me crazy droogdoek
* Iron x op de auto (met als verbazend resultaat dat er niks tot weinig paars kleurde terwijl dit de eerste keer in ruim 4 jaar is dat ik dit doe...)
* Goed afgespoeld en opnieuw lichtjes gewassen
* Kleien met PB's klei en monello's perfetto spray, afnemen met een groene deluxe mega towel van PB's
* Auto binnen gezet
* DAP900 + orange + mezzo heel de auto (ivm de swirls van de wasstraat, niet alle krasjes zijn verdwenen maar dit was de zwaarste combi die ik had)
* DAP900 + wit + finale heel de auto
* Alles afgenomen met IPA 50%
* Laagje PB's White diamond met de hand + zwarte pad
* Laagje PB's EXP met de hand + rode pad, zeker 60 min laten curen en dan afgenomen. Auto heeft daarna nog 24uur binnengestaan.

Zoals ik al zei zijn niet alle krasjes verdwenen maar ben ik wel redelijk tevreden over het resultaat. Mooi compliment van een collega van mijn vriendin: "Van wie is die nieuwe witte VW op de parking?" :) Ook een mooie beading achteraf, dit in de lante nog eens herhalen maar eerst wat shoppen voor een zwaardere combo, iemand suggesties?

En dan de foto's (niet superkwaliteit en buiten geen foto's kunnen maken aangezien het al donker was nadat ik hem buitengezet heb (24uur na het afnemen van de EXP)):

img0043he.webp

img0041wb.webp

img0047vm.webp

img0045nj.webp

img0055oo.webp

img0049wj.webp

img0057sb.webp

img0061np.webp

img0068fl.webp

img0069hj.webp

imag0126w.webp

imag0127xb.webp

Veel kijk en leesplezier! Suggesties altijd welkom!

Mooie witte Polo en een dito resultaat!

Genoeg andere combinaties voorhanden, laat je vooral,door de ervaren mannen van carclean adviseren is mijn advies :)

Good luck.

Wittereus;312414 zei:
Heb je netjes voor mekaar!
Vraagje: hoe heb je ee auto afgespoten? met een HD?

Groeten.

Hey, na het foamen met de HD ja, maar als laatste gewoon met de tuinslang en hoog debiet (veel water ineens) zodat het drogen makkelijker is...