• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stappenplan voor Candy White VW Polo en Platin Grey Skoda Superb Combi

J126R

Detailing addict
27 dec 2012
34
65
Hey,

nieuw hier, mij al even voorgesteld in het juiste topic en bij deze al onmiddellijk een aantal vraagjes. Ik detail al een aantal jaartjes (vrij basic) maar ben nu van plan een DAP900 te bestellen, hierbij dan ook even het gebruik maken om wat nieuwe producten mee te bestellen. Mijn vraag is volgend stappenplan in orde is. Sommige producten heb ik al, deze zal ik markeren. Zoals de titel zegt is het voor een VW polo en een Skoda Superb.

Stappenplan

1 Voorwas + Wassen

[h]• Autobrite schuimlans met Autobrite Magifoam en HD reiniger Nilfisk
• 2EM Methode + Gloss-it Gloss Shampoo en wash mitt + drogen met Dry me crazy doek[/h]

2 Kleien

• Monello - Dolce Verde Klei Set (hiervoor de klei van PB's gehad maar ik moest nieuwe hebben en zag dit setje voordelig...)

3 Polijsten

• Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Lite Edition (Nog nooit gebruikt, is dit te doen met deze machine als leek?)
• 3M Tape

4 Voeden

• [h]PB White Diamond[/h] aanbrengen met DAP (aanbrengen met de witte pad uit het pakket?)

5 Beschermen

• Poorboys World - EXP Pure Sealant aanbrengen met rode pad

6 wax

• [h]PB Natty’s[/h] (is dit nodig of is de sealant voldoende? Ik heb deze nog staan maar ziet er wat brokkelig uit, is dat normaal?)

Doeken bestel ik ook nog een paar maar heb er hier al wat liggen.

Verder nog:
Van plan dit 2x per jaar te doen (lente en herfst) en voor de rest om de +/- 2weken voorwas + was + QD. Voldoende?
Zijn de gekozen producten goed voor beide wagens?
De Skoda is van juli dus verwacht er geen zware beschadigingen op (zie zelfs nog geen swirls). Is het dan nodig te polijsten? Misschien de lichtste pollish met een lichte pad?
De VW heb ik de voorbije maanden verwaarloosd dus die ziet er niet echt fantastisch uit, toch wel wat swirls, mijn vraag: is de set bij de DAP hiervoor voldoende?

Alvast bedankt!