• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior detail Kia Sorento (MY 2007)

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Goedemiddag,

Begin februari deze grote Kia onderhanden mogen nemen. De buitenkant moest worden gepolijst en het interieur moest wat worden opgefrist. De eigenaar had overigens een apart verzoek of ik de velgen wilde opknappen. Dit was tevens ook de grootste uitdaging voor deze klus. De velgen grondig gereinigd en ontvet en vervolgens opgeschuurd en opnieuw gespoten. Ik ben tevreden over het eind resultaat en dan klant was weer dolgelukkig met zijn Kia:cool:

Stappen voor deze detail :

Na het wassen heb ik de auto gedroogd en ben ik begonnen met kleien.
Gebruikt bij het kleien

  • De klei zelf
  • RX20 Detailspray
Polijsten :

  • Riwax PX100 (Grof)
  • Riwax PX200 (Fijn)
  • Flex rotary met 'schapenvacht'
  • Krauss dual action machine 'Medium cutting pad'

Wax :
Riwax PX300


Foto's :

115418
115419
115420
115421
115422
115423
115424
115425
115426
 
Volgens mij staan de foto's in een andere volgorde als ik de glans zo bekijk ;)

Hoe zijn de velgen gespoten? Zo met het handje icm een spuitbus?
 
Foto's staan bij mij ook niet lekker inderdaad.

De velgen had ik zelf nooit op deze manier gespoten... maar dat is persoonlijk :)

Gelukkig was de eigenaar er blij mee.
 
Ik zie het dat de volgorde niet geheel lekker staat:worried:
Om terug te komen op de velgen die waren echt in slechte staat en zijn al een keer door iemand uit het handje gespoten. Door tijdsdruk heb ik het op deze manier gedaan en ik moet zeggen dat het best netjes geworden is. Alleen ben ik wel van mening dat als ik de velgen er af kon draaien het resultaat nog beter had geweest.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Het probleem is meer dat als er steenslag op die velgen komt je weer overnieuw mag beginnen ;)