• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

extractor of waterstofzuiger.

Kurt

Detailing addict
20 jul 2012
22
50
Door het veel lezen hier op het forum stelde ik me deze vraag.
De mensen die een extractor gebruiken doen (geen) product in de machine maar rechtstreeks op het te behandelde materiaal en wrijven dit dan in.
Doet een extractor dan niet het zelfde als een waterstofzuiger bij het opzuigen?
Alvast bedankt aan iedereen.

Nagenoeg wel, maar soms is de zuigmond van een extractor zo smal als een streep waardoor de zuigkracht groter is en het water dieper uit de bekleding kan zuigen.

Alleen bij het opzuigen doet hij hetzelfde. Alleen met een extractor kan je de bekleding spoelen en vandaar dat de meeste hier voor een extractor gaan ;)

Ik doe trouwens wel product in de machine.

APC op de bekleding, en Valet Pro Oder Eater in de extractor.

Werkt perfect!

Ik gebruik ook een waterstofzuiger. Deze kan ik op het werk meenemen en lenen wanneer ik wil. Het voordeel van de extractor is inderdaad de kleine zuigmond.

Durf wel te stellen dat je met een waterzuiger nooit hetzelfde resultaat zal behalen als met een extractor...

Veel mensen (waaronder ik ook) spuiten de bekleding "los" in met een normale sprayer met bijv APC maar de kracht van de extractor ligt in het feit dat je goed spoelt hierna.. (zoals Woody al zei)
De machine spuit relatief veel water (of reinigingsmiddel) op de bekleding en zuigt dit direct weer op.. Hierdoor trekt het niet te diep de bekleding eindig je niet met een drijfnatte stoel (terwijl je dus wel "veel" vloeistof erop spuit)

Klopt, en daarom doe ik water in mijn gloria FM10 en spuit ik de bekleding zeiknat, net voor de zuigmond. Een extractor werkt dus fijner, maar voor die enkele keer dat ik hem gebruik gaat het goed zo.

Een extractor spoelt door de bekleding heen en zuig je dan weer op: het spoelen zoals eerder aangegeven.
Alleen nat maken en opzuigen is in mijn ogen echt meer oppervlakte reiniging en weet zeker dat als je daarna een rondje extractor doet er een stuiter vuil water in je opvangbak hebt ( been there, done that )

Is er misschien iemand uit belgische Limburg; omgeving Hasselt die een extractor heeft?
Graag zou ik indien mogelijk zo'n toestel eens aan het werk willen zien.
Bedankt.

Inmiddels al heel wat ervaring met een extractor...en ik moet zeggen dat je daar heel wat mee proper krijgt. Der zuigmond is (zoals Tim al zei) een smalle spleet waardoor die erg krachtig zuigt op een kleine plaats. Met weer zoals dit is je zetel al droog na een tweetal uurtjes terwijl deze flink gespoeld werd.
Kijk maar eens onder mijn nickname...er zijn een aantal voorbeelden met foto's. Binnenkort een erg vuile tapijt in een SL. Benieuwd wat ik daar nog aan kan verhelpen.
https://forum.Carclean.com/threads/...s-sl300-cabrio-1992-derde-update-12-10.12134/

hier zie je goed hoe krachtig die zuigt :

IMG_2781+-+kopie.webp