• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EZ wheelbrush of mini of beide? Wanneer black Hole gebruiken?

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
LS,

Kunnen jullie aangeven (ik moet nieuwe borstels hebben) of ik de EZ Detail Mini Brush of de EZ Detail Brush moet nemen voor de velgen. Of raad iemand het aan om ze beide te nemen, ivm kleine en grote velgen of dikke en dunne spaken...

Dan lees ik veel over de Poorboys World Black Hole...wanneer kan deze het best toegepast worden? (na de finale bv?) en op welke kleuren te gebruiken en welke zeker niet....

(was erg benieuwd naar jullie reacties)

Ik hoor het graag....:-b

Gr. Paafje

Het gebruik van black hole is simpel, kijk maar in het 5 stappen plan:

1. Wassen
2. Kleien
3. Polijsten
4. Voeden
5. Beschermen

Black hole is een glaze, een voedend product, dus stap 4, Finale valt onder stap 3... conclusie? ;)

Black hole is geschikt voor donkere kleuren, je kunt het in principe op iedere kleur gebruiken, als zal het dan eventueel averechts kunnen werken om dat het dan krasje zal opvullen met het "pigment" in Black hole, doe je dit op een witte auto, dan kun je het effect eventueel wel raden. Er zijn mensen hier die het met succes gebruikt hebben op lichte gekleurde auto's, kan alleen het topic zo snel niet vinden.

Super.

Ik gebruik nu op de meeste auto's de PRE-WAX van Wolfgang.
Deze is dus prima te switchen in de blackhole...(donkere lak)

Bedankt voor je reactie.

Ik zeg...:slotje

Ik heb het gebruikt op zilver en wit omdat ik het met eigen ogen wilde aanschouwen: ik had geen last van het 'pigment' ( wat uiteraard geen garantie oid is, maar toch )
Wat betreft welke velgenborstel, ligt er aan wat voor velgen je hebt. Neem je de mini dan zit je in mijn ogen altijd goed ( heb grote gaten en gaat ook perfect ( en uiteraard inmiddels ook bij kleine gedaan ))

Met de gewone EZ-kan je altijd tot ver aan de binnenzijde komen, dit gaat volgens mij niet met de mini-versie. Ik heb die gezien bij CC en denk dat je al hele krappe velgen moet hebben om er nood aan te hebben tov de gewone versie.