• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Black Hole gebruiken

Staat als het goed is gewoon in de handleiding van de DAP :rules Black Hole is een glaze, en er staat bij de standen waar je welke stand waarvoor kunt gebruiken. ;)
 
Hoe lang blijft een glaze zitten?

Ik heb nu pb white diamond op mijn wagen zitten met dodo diamond white.
Die zit er nu ongeveer 3-4 weken op en wil vanavond een nieuwe wax laag aanbrengen.

Ik neem aan dat ik niet opnieuw pb wd moet aan brengen?
 
Het effect van een glaze wordt na verloop van tijd minder. Hoe lang dat precies duurt is lastig te zeggen. Ik denk wel minder dan de levensduur van een wax.
 
Herkenbaar probleem; ik heb er in het begin ook mee geworsteld, tot ik de DAP900 had. Dan is aanbrengen een breeze: zwarte pad (Monello) en standje 2-2,5 en rustig inwerken tot de lak weer begint te glanzen. Laten drogen tot een lichte haze en dan uitpoetsen met een zachte microvezeldoek. Kan niet mis gaan!
Een Glaze voedt de lak en is dus geen eindbewerking; altijd afwerken met een Sealant en/of wax. Beide is nog beter voor de standtijd (en de glans!).
Mijn auto's zijn donker groen/blauw en donkerpaars, dus echt donkere kleuren en het werkt bij mij echt prima. Zou op zwart niet anders mogen zijn.