• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Farécla G3 Body Prep Clay Mitt

dangerpaki

Detailing trainee
8 apr 2014
100
20
Kent iemand deze clay mitt? Iemand hier ervaringen mee?

Hij heet Farécla G3 Body Prep Clay Mitt en ik lees op verschillende websites best enthousiaste verhalen. Zou geen marring geven en een stuk sneller kunnen kleien. Gewoon af te spoelen en verder te gebruiken.

Op videos zie ik alleen dat velen de mitt gebruiken tijdens het wassen al zonder eerst de auto af te spoelen. Dat lijkt me dan weet niet slim ivm marring en swirls.
 
Als ik al die filmpjes bekijk dan lijkt het erop dat de dagen van gewone "klei" geteld zijn......het is iig zo dat iedere fabrikant zijn product als zijnde "beste" uit een test gaat laten komen .

Ze beloven allemaal een veelvoud van wagens die je zou kunnen kleien ......de praktijk wijst uit dat dit nog niet zo is.
Volgens mij gaat het voorlopig om alternatieven tov de gewone klei en zit er wel een kans in dat er binnen afzienbare tijd meer van die doekjes/sponzen/pads verkocht gaan worden dan de gewone klei.
Een voordeel dat ik zelf denk te zien in zulke alternatieven : als je zo'n pad/doek/spons laat vallen kan je ze nog gebruiken na een grondig nazicht .....omdat er geen vuil in plakt zoals bij de gewone klei het geval is .
 
Ik denk zelf dat de grootste voordeel is dat je veel sneller kan werken. Ook omdat je dat ding gewoon als handschoen kan aandoen en inderdaad dan minder risico hebt om hem te laten vallen. Gevaar is wel dat je er heel snel ongecontroleerd mee heen en weer kan bewegen. Pas je niet op en spoel je dat ding niet vaak genoeg af dan kan je daar met vuil ertussen best wat krassen maken.

Ik denk dat ik voorlopig nog gewoon m'n klei opmaak. En ik kijk daarna wel wat ik ga doen. Maar het trekt wel. Scheelt weer enorm tijd als je zo achter elkaar kan kleien zonder vouwen.
 
Ik deel zelf de mening van larry in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=z277a8-RYPg&feature=youtu.be Het lijkt mij een enorme tijdwinst te geven maar eigenlijk vooral geschikt voor goed onderhouden lak, even snel als je een andere wax wil aanbrengen ofzo en nog niet zo lang geleden fatsoenlijk gekleid hebt. Overigens denk ik niet dat er erg veel verschil zit tussen de verschillende fabrikanten, de meeste zullen gewoon uit China komen...
 
Lijkt mij meer een doorontwikkelde Nanoskin towel. Ik heb de Nanoskin en ben er erg enthousiast over. De tijdswinst is enorm. OK, het is niet zo precies als klei en ja het kan marring geven (niet op mijn Volvo en Ford). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar deze spons met klei.
 
Ik lees ook heel veel goede verhalen over de Carbon Collective Exfoli Mitt! Misschien toch eens zoiets aanschaffen. Ben altijd wel in voor innovatie.
 
Ik heb die Farécla handschoen 2 weken geleden gekocht en ik heb er ondertussen 2 auto's mee gedaan. (Volvo S40 en Seat Ibiza)
Beide wagens waren nog nooit gekleid geweest.
Ik ben zeer tevreden. Het gaat een heel stuk vlotter en als je je gezond verstand gebruikt, dan ga je volgens mij toch geen extra krassen maken.
Vooraf heb ik de wagen gewassen en afgespoeld, en terwijl hij nat was ben ik beginnen kleien.
Een verse emmer met shampoo (Poorboys) als spoelemmer en als extra glijmiddel de Born slippy van Dodo Juice.
Na elk paneel (of een half, bijv. capot en dak) de handschoen mooi afspoelen...
Eigenlijk heel simpel in gebruik en een serieuse tijdwinst.
 
En toch heb ik zo m'n bedenkingen.. Als ik al die Engelse show offs lees. En dan met name de foto's na het kleiproces: ONTO THE DEFECTS!

Nou, zulke defecten zaten er volgens mij nog niet op hoor..
 
Die heb ik ook al gezien. ;)
Wat marring kun je met gewone klei ook hebben als het wat zachte lak is...
Veel mensen gebruiken ook enkel shampoo ipv een glijmiddel, dat kan volgens mij ook wel invloed hebben.
En mss dat sommige teveel druk geven, omdat het een handschoen is?
Tot nu toe ben ik tevreden.
 
Ook ik heb vandaag kennis gemaakt met de G3 Clay mitt ! Eerst de auto gewassen en daarna afgespoeld . Nieuw sopje om de mitt uit te spoelen. Test object Audi a5 met veel teer en ik moet toegeven dat ik zeer tevreden ben met de mitt.
 
Ben ook wel geïnteresseerd in dit product. Zal dit ook goed werken op nieuwe auto's met zeer weinig vervuiling? Want er staat namelijk niet op wat voor grade dit is. Light medium of heavy. Of is dit te agressief voor nieuwe auto's?